Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

77 έρευνα Ανάπτυξη 4,2% σε τρόφιμα και ποτά στα σούπερ μάρκετ Τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που αναπτύσσεται με 4,2%, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας Nielsen (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021, σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρουμένων των υπόλοιπων νησιών), ενώ οι κατηγορίες που αφο- ρούν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, κατά 8,9% και 7,4% αντίστοιχα. Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγο- ρίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (ρούμι 67,7%, κρασιά 49,1%, ουίσκι 43,6%, μπίρες 27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η ανα- στολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει τη διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού. Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ .) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο 16,5%, ενώ επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται κατά 1,5%. Αύξηση και σε άλλα προϊόντα Εκτός από τα τρόφιμα, βέβαια, ανοδική πορεία ακολού- θησαν και αρκετές ακόμη κατηγορίες προϊόντων του σούπερ και του μίνι μάρκετ, όπως η προσωπική υγιεινή και η περιποίηση. Η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής ευνό- ησε την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγο- ρίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών και τα αποτριχω- τικά προϊόντα, κατηγορίες που αναπτύχθηκαν με 22,0% και 25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, αφού η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά 15,0% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τέλος, η παραμονή των κατα- ναλωτών στο σπίτι αύξησε τις πωλήσεις στις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (47,5%) και της λαδόκολλας (28,4%), ενώ και οι σακούλες σκουπιδιών ανέβασαν τις πωλήσεις τους κατά 8,1%. Κατά 402% αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε ποτά και αναψυκτικά μέσω των ηλεκτρονικών μάρκετ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Τα φρέσκα προϊόντα ήταν μία από τις κατηγορίες που αύξησαν τις πωλήσεις τους πρώτους μήνες του 2021. Αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρου- σίασαν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανά- πτυξης στις αρχές του 2021 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=