Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

78 έρευνα Κερδισμένα τα τρόφιμα και στα μίνι μάρκετ Η έρευνα της Nielsen έδειξε, ακόμη, ότι από τους ευνοημέ- νους της περιόδου ήταν και τα μεγάλα μίνι μάρκετ, με την αύξηση στις πωλήσεις τους να είναι επίσης εντυπω- σιακή. Για τις διαφορετικές τυπολο- γίες καταστημάτων, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μεγάλες αίθου- σες άνω των 2.500 τ.μ. (hypermarkets) παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση (της τάξεως του 8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021), ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και τα μικρότερα καταστήματα, στοιχεία που δείχνουν ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μίνι μάρκετ για την ευκολία τους και τα καθημερινά τους ψώνια. Τα τρόφιμα δε ήταν, και σε αυτή την περίπτωση, πρώτη επιλογή, αφού σύμφωνα και με το ρεπορτάζ του περιο- δικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», οι επαγγελματίες της αγοράς επισήμαναν ότι τα έτοιμα τρόφιμα, τα αλμυρά σνακ και τα προϊόντα μαγειρικής είχαν αυξημένη ζήτηση. Έκρηξη και στις online αγορές τροφίμων Αντίστοιχη ήταν όμως η εικόνα και στις online αγορές τροφίμων, με την έκθεση που δημοσίευσε η Convert Group να καταγράφει ανάπτυξη 282% στην αξία των online αγορών στο κανάλι του online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Πιο συγκεκριμένα, τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο σημειώθηκε αύξηση σε αξία (ευρώ) online αγορών στις εξής κατη- γορίες: 402% σε ποτά και αναψυκτικά, 366% σε προϊόντα αρτοποιίας, 344% σε φρέσκα τρόφιμα, 313% σε κατε- ψυγμένα τρόφιμα, 271% σε συσκευασμένα τρόφιμα, 248% σε προϊόντα για κατοικίδια, 239% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, 175% σε χαρτικά και είδη καθαρι- σμού και 97% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά. Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα πως η συνήθεια των online αγορών, ακόμα και σε βασικά είδη, άλλαξε ανεπιστρεπτί με την έκρηξη της υγειονομι- κής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή. Το γεγονός ότι εμφανίζονται πλατφόρμες delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγε- λιών να φτάνει ακόμη και τα 5 ευρώ, αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά μείωσαν κατά 20 ευρώ τη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ, από 100 ευρώ με το ΦΠΑ του πρώτου τριμήνου 2020. Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχουν φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας, για ακόμη μια φορά, πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύ- τητα της παράδοσής τους ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημε- ρινότητα. Όσον αφορά τις συσκευές που προτι- μούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει τα desktops & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών. Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα, μάλιστα, αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00, εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας, και πιθανόν από το σπίτι. Κερδίζουν έδαφος και τα εναλλακτικά τρόφιμα Όσον αφορά πάντως τον ίδιο τον κλάδο των τροφίμων, θεαματική άνοδο αναμένεται να σημειώσει μέχρι το 2035 η κατηγορία των «εναλλακτικών» πρωτεϊνούχων τροφίμων, δηλαδή των τροφίμων που θα περιλαμβά- νουν μη ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Η συγκεκριμένη κατηγορία υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 290 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη δεκαετία, καθώς η κατανάλωση «εναλλακτικής» πρωτεΐνης ανα- Θεαματική άνοδο αναμένεται να σημειώσει μέχρι το 2035 η κατηγορία των «εναλλακτικών» πρωτεϊνούχων τροφίμων Η κατηγορία των εναλλακτικών τροφίμων υπο- λογίζεται ότι θα αγγίξει τα 290 δισ. δολάρια μέσα στην επό- μενη δεκαετία.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=