Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34
8 ειδήσεις Σταθερές πωλήσεις το Α’ εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, αλλά και συνολικά το 2020, με μικρές διακυμάνσεις προέβλεψαν τα στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου τρο- φίμων, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ. Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων (40%), οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχον εξάμηνο, αλλά και μεγάλο ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιά- σουν μείωση 43%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουάριος 2021 – Ιού- νιος 2021 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,1% μεσο- σταθμικά. Η μείωση στο Α’ εξάμηνο αποδίδεται κυρίως στη σύγκριση με την περίοδο του 2020, με τις αγορές «πανικού» των πρώτων ημερών εμφάνισης της πανδημίας. Σημειώνε- ται ότι τα στελέχη που προέρχονται από την πλευρά του λιανεμπορίου είναι πιο αισιόδοξα όσον αφορά τις προβλέψεις τους για τις πωλή- σεις συγκριτικά με τα στελέχη που προέρχονται από τη βιομηχανία. Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην απο- τίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2020 σταθεροποιεί- ται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο 2020 μόλις το 3% θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε, ενώ το 90% ότι χειροτέρεψε. Αντίστοιχα ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις αρχές του 2017. Το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει παρόμοια εικόνα, η οποία οφείλεται κυρίως στις εκτιμή- σεις των στελεχών για τις οικονομικές συνθήκες. Διστακτικοί στις αγορές τους οι πελάτες της μικρής λιανικής Μεγάλες αλλαγές στην κατανα- λωτική συμπεριφορά των Ελλήνων έχει προκαλέσει η πανδημία, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες της μικρής λιανι- κής να βλέπουν διστακτικούς τους πελάτες ως προς τις αγορές που πραγματοποιούν στο κατά- στημα. Και ενώ πριν την υγειονομική κρίση, οι Έλληνες είχαν αρχίσει να θεωρούν την ποιότητα των προϊόντων ως βασικό κριτήριο επιλογής, πλέον αγοράζουν προϊόντα με βάση την τιμή και συχνά περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Πολλοί είναι οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ που κάνουν λόγο για πελάτες που επι- σκέπτονται το κατάστημα μόνο για να αγοράσουν τσιγάρα και κάρτες κινητής τηλεφωνίας, προϊόντα τα οποία παραδοσιακά δεν αφήνουν κανένα περιθώριο κέρδους για την επιχείρηση. Η στροφή αυτή εξηγείται από τη γενικότερη ανασφάλεια που προκάλεσε ο κορωνοϊός. Η ανησυχία για την οικονομία και η εργασιακή αβεβαιότητα ανάγκασαν τα νοικοκυριά να περιορίσουν τα έξοδά τους. Η αλλαγή έγινε πρώτα εμφανής στα έξοδα για τη διασκέδαση και την ένδυση και στη συνέ- χεια στις αγορές φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων. Το φαινόμενο είναι πιο έντονο σε μικρότερα καταστήματα, όπως τα ψιλικατζί- δικα, που ήρθαν αντιμέτωπα με μεγάλες απώλειες. Η κατάσταση είναι καλύτερη στα μίνι μάρκετ, τα οποία διαθέτουν μεγαλύτερη γκάμα προϊό- ντων, αν και τα μέτρα μαζί με τις συνεχείς μεταβολές στο ωράριο έχουν περιορίσει αισθητά τους τζίρους των καταστημάτων. Η Mondeléz International στοχεύει σε περαιτέρω μείωση της χρήσης μη ανακυκλωμένου πλαστι- κού στις συσκευασίες της, στο πλαίσιο των προσπα- θειών της για εξάλειψη, μείωση, αντικατάσταση ή και ανακύκλωση πλαστικών συσκευασιών στο χαρτοφυλάκιό της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «παρ’ όλο που έχει ήδη επιτύχει σημαντική μείωση της χρήσης πλαστικού αναφορικά με το βάρος στο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου, η Mondeléz International επιβεβαιώνει την απόφασή της να συνεχίσει να μειώνει τις πλαστικές συσκευασίες. Μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει σε μείωση τουλάχιστον 25% στη χρήση μη ανακυκλωμένου πλαστικού στις άκαμπτες πλαστικές συσκευασίες της ή σε μείωση 5% στη χρήση μη ανακυκλωμένου πλαστικού στο συνολικό χαρτοφυλάκιο πλαστικών συσκευασιών». Συσκευασίες με λιγότερο πλαστικό από τη Mondeléz Σταθεροποιούνται οι πωλήσεις των τροφίμων το 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=