Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35
ρεπορτάζ 32 στην κατοχή του. «Η επιτυχία του δεύτερου καταστή- ματος που ανοίξαμε στην Παιανία μάς έβαλε σε σκέψεις για την ανανέωση και του πιο παλιού μας μίνι μάρκετ εδώ, στον Γέρακα, που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2009. Το δεύτερο κατάστημα το κάναμε πραγματικά “Λίγο απ’ όλα”, αφού προσθέσαμε και την επιλογή του καφέ, δοκιμάζοντας τη νέα αυτή τάση που υπήρχε στην αγορά. Τα αποτελέσματα ήταν απόλυτα θετικά, και κάπως έτσι αποφασίσαμε να επενδύσουμε και στο πρώτο μίνι μάρκετ που ανοίξαμε» είχε αναφέρει ο ίδιος ο κ. Σαμπανίδης στο περιοδικό μας. Η έξτρα επένδυση αφορούσε την ολική ανακαίνιση του χώρου στο κατά στημα του Γέρακα, με την προσθήκη και του έξτρα χώρου για την παρασκευή και την πώληση καφέ. Η κίνηση αυτή έδειξε να αξίζει τον κόπο ήδη από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του ανακαινισμένου καταστήματος. Η επιτυχία του εγχειρήματος «μίνι μάρκετ και καφέ» αποδεικνύεται όμως και από το γεγονός ότι έχουν ήδη δημιουργηθεί και αλυσίδες με καταστήματα που συνδυάζουν το μίνι μάρκετ με τον καφέ. Μία από αυτές είναι τα Kiosky’s One Stop All, που λει τουργούν ως coffee shop, snack shop, μίνι μάρκετ, service point, ψιλικά. Γενικότερα, σε ένα τέτοιο κατάστημα μπορεί κανείς να πληρώσει τους λογα ριασμούς της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ μέχρι και να πάρει τσιγάρα και καφέ. Τέτοια καταστήματα δε υπάρ χουν ήδη σε πολλά σημεία στα νότια προάστια της Αθήνας – και όχι μόνο. Αντίστοιχα, τα καταστήματα Today Stores αποτελούν μια σύγχρονη εκδοχή στον χώρο της μικρής λιανικής και αναπτύσσονται μέσω franchise με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Πάνω από 10 καταστήματα σε όλη την Αττική θα βρει κανείς και με το brand των 24shopen. Πολυκαταστήματα μικρής λιανικής Η νέα τάση στα καταστήματα της μικρής λιανικής, πάντως, φαίνεται ότι είναι ο συνδυασμός υπηρε σιών. Ο καφές, τα ψιλικά, το φαγητό, ο φούρνος, το κρεοπωλείο και πολλές ακόμη υπηρεσίες μπορούν θεωρητικά να συνδυαστούν και να κερδίσουν τους πελάτες, οι οποίοι επιλέγουν πλέον καταστήματα με βάση την ταχύτητα, που έχει μεγάλη σημασία στη σύγχρονη κοινωνία. Η λογική τού όλα-τα-ψώνια- σε-ένα-κατάστημα έγινε μάλιστα και… επιτακτική ανάγκη την περίοδο αυτή του κορωνοϊού, αφού τόσο εν μέσω καραντίνας όσο και μετά από αυτή δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που αποφεύγουν τις πολλές επαφές και συναλλαγές στην καθημερινότητά τους. Τα all-in-one φαίνεται ότι αποτελούν το μέλλον στη μικρή λιανική – ήδη υπάρχουν παραδείγματα σχετικών καταστημάτων και στην Ελλάδα που επι βεβαιώνουν τη δυναμική των εν λόγω μοντέλων. Το μίνι μάρκετ Ασβεστάς στη Λυκόβρυση είναι ένα από αυτά που έχουν στηρίξει την επιτυχία τους στον συνδυασμό υπηρεσιών, αφού πρόκειται για ένα κατάστημα 3-σε-1. Ξεκίνησε το 2001 ως οικογενει ακή επιχείρηση των γονιών και πλέον έχει περάσει στη δεύτερη γενιά, έχοντας μεταβληθεί σε πολυ κατάστημα που περιλαμβάνει ένα μίνι μάρκετ, ένα πρατήριο άρτου και ένα take-away καφέ. «Θέλαμε να δώσουμε ένα κίνητρο στον κόσμο που είχε απομα- κρυνθεί, να έρθει ξανά στο κατάστημα. Και η λύση που σκεφτήκαμε ήταν αυτή, στη λογική του “να μην τρέχει”, να μπορεί δηλαδή εδώ να βρει τα πάντα: και καφέ και ψωμί και, φυσικά, τα προϊόντα του μίνι μάρκετ» εξή γησε στο περιοδικό μας ο κ. Βαγγέλης Ασβεστάς, υπερθεματίζοντας σχετικά με το 3-σε-1: «Έχει σίγουρα αυξήσει κατά πολύ τον κόσμο που έρχεται στο κατά- στημά μας και, μάλιστα, έχει βοηθήσει σημαντικά και τις πωλήσεις στο αρχικό κατάστημα των ψιλικών, το οποίο ακόμη και τώρα παραμένει το Νο1, αλλά έχει βέβαια μικρότερο κέρδος» . Το μίνι μάρκετ Ασβεστάς στη Λυκόβρυση περιλαμβάνει πια ένα μίνι μάρκετ, ένα πρατήριο άρτου και ένα take-away καφέ στο ίδιο κατάστημα. Τα all-in-one φαίνεται ότι αποτελούν το μέλλον στη μικρή λιανική, ενώ ήδη υπάρχουν παραδείγματα σχετικών καταστημάτων στη χώρα μας.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=