Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

Μίνι μάρκετ έγιναν και εστιατόρια εν μέσω κορωνοϊού Μία από τις αλλαγές που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού ήταν το κλείσιμο των εστιατορίων και η ανάγκη για ελάχιστες εξόδους των καταναλωτών για τις αγορές τους. Κάπως έτσι, ειδικά στις ΗΠΑ, έκαναν την εμφάνισή τους τα μίνι μάρκετ που λειτουργούν και ως εστιατόρια ή τούμπαλιν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γνωστή αλυσίδα καφεστιατορίων Panera Bread, η οποία ξεκίνησε να πωλεί προϊόντα τροφίμων από το πρώτο κύμα του κορωνοϊού, συνε­ χίζοντας στο ίδιο μοτίβο μέχρι και σήμερα. Αναλυτές του κλάδου στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού μάλι­ στα θεωρούν ότι άρχισε μία νέα εποχή στον κλάδο της μικρής λιανικής, με τα πολυκαταστήματα αλλά και τα Restaurants-as-Markets, που θριάμβευσαν κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Ειδικά στην Αμερική φαίνεται να καθιερώνεται το φαι­ νόμενο των μίνι μάρκετ εστιατορίων, αφού πολλά μαγαζιά των δύο κλάδων προσπάθησαν να συνδυ­ άσουν και τους δύο τομείς. Έτσι, είδαν τον τζίρο τους είτε να αυξάνεται θεαματικά είτε να παραμένει σε επίπεδα προ κορωνοϊού, σε αντίθεση με χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις. Νέα καταστήματα με drive through Μία τάση που βγήκε ενισχυμένη από την πανδη­ μία του κορωνοϊού –στο εξωτερικό συγκεκριμένα φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει– είναι αυτή του drive- through. Πρόκειται για μία λογική που επικράτησε επί δεκαετίες στις ΗΠΑ και τη Βρετανία και αφορά τα καταστήματα όπου οι πελάτες μπορούν να κάνουν τα ψώνια τους ή να αγοράσουν φαγητό, χωρίς να κατέβουν από το αυτοκίνητό τους. Η τάση δεν είναι άγνωστη στην Ελλάδα, διότι πέρα από τα McDonald’s που λειτουργούν αντίστοιχο κατάστημα στου Ρέντη, οι περισσότεροι Αθηναίοι θα θυμούνται και το θρυλικό περίπτερο επί της Βουλιαγμένης το οποίο έβγαζε τα τσιγάρα και τα ψιλικά με την κουτάλα στα οχήματα που σταματούσαν στο πεζοδρόμιο μπροστά του για να ψωνίσουν. Το drive through, όμως, φαίνεται ότι έχει αρχίσει να αποτελεί ένα νέο φορμάτ και για τη μικρή λιανική, με κορυφαία brand του κλάδου στο εξωτερικό να επενδύουν σε αυτή την κατεύθυνση. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το Wawa Drive Thru στο Φολς Τάουνσιπ της Πενσιλβάνια, το οποίο βασίστηκε στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες για να κάνει τα ψώνια στο μίνι μάρκετ πιο εύκολα από ποτέ. Από το αυτοκίνητό του μπορεί κανείς να αγοράσει από ψιλικά μέχρι καφέ και ό,τι άλλο μπορεί να βρει στα καταστήματα μικρής λιανικής της γνωστής εταιρείας Wawa. Το μέλλον του μίνι μάρκετ στο Food to Go Ένα φορμάτ που αναμένεται να κυριαρχήσει πάντως τα επόμενα χρόνια στον κλάδο του μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής είναι αυτό των καταστημάτων που προσφέρουν την υπηρεσία food-to-go. Ουσιαστικά, η νέα τάση αφορά την είσοδο του έτοιμου, γρήγορου και συνήθως συσκευασμένου φαγητού στα ψώνια του σούπερ μάρκετ. Ήδη πολλές αλυσίδες και στην Ελλάδα έχουν επενδύσει και στα λεγόμενα ready-to-eat γεύ­ ματα, το φαγητό δηλαδή που μπορεί να καταναλωθεί εύκολα και παντού και το οποίο έχει εξίσου εύκολη αποθήκευση. Από έτοιμες σαλάτες και συσκευασμένα τοστ και σάντουιτς μέχρι κανονικές μερίδες φαγητού ή φρούτα κομμένα, όλα έτοιμα για κατανάλωση. Η άνεση και η διευκόλυνση του πελάτη όμως είναι τα σημεία κλειδιά σε αυτή τη λογική. Έτσι, τα μίνι μάρκετ αποτελούν την πρώτη επιλογή για την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων. Η νέα γενιά καταναλω­ τών, οι millennials και η generation Z (γεννημένοι από το 1982 και μετά), ψάχνουν να κερδίσουν χρόνο από τα πάντα –και το ίδιο ισχύει και για το φαγητό τους–, οπότε τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς τους θεωρούνται η ιδανική λύση για την πώληση των 33 ρεπορτάζ Το drive-through έχει αρχίσει να αποτελεί ένα νέο φορμάτ και για τη μικρή λιανική, με κορυφαία brand του κλάδου στο εξωτερικό να επενδύουν σε αυτό. Στο Wawa Drive Thru στην Πενσιλβάνια μπορεί κανείς να αγοράσει από ψιλικά μέχρι καφέ χωρίς να βγει από το αυτοκίνητό του.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=