Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

Στο προσκήνιο η cola χωρίς ζάχαρη Η εικόνα που επικρατεί σήμερα στην κατηγορία των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη είναι αντιπροσωπευτική της γενικότερης κατάστασης και θέλει τα προϊόντα με την ετικέτα «Χωρίς» να αυξάνουν διαρκώς τα μερίδιά τους. Ο ανταγωνισμός κορυφώνεται καθώς, ειδικά στην κατηγορία της cola, οι εταιρείες έχουν εστιάσει στην περαιτέρω ανάπτυξή τους με νέους κωδικούς. Η πρώτη ελληνική εταιρεία που κατάφερε να ενισχύσει τη θέση της δίπλα στην Coca Cola στην ελλη- νική αγορά, επενδύοντας στην εν λόγω κατηγορία, ήταν η Green Cola, όταν λάνσαρε πριν από κάποια χρόνια αναψυκτικά με το φυτικό γλυκα- ντικό στέβια. Πρόσφατα όμως η Βίκος πραγματοποίησε ένα δυνα- μικό άνοιγμα με την κυκλοφορία της πρώτης ελληνικής cola με μηδέν ζάχαρη και φυσικό μεταλ- λικό νερό. Η Βίκος Cola Zero Sugar είναι ήδη διαθέσιμη στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ και μίνι μάρκετ, διεκδικώντας μερίδιο από μια κατηγορία αναψυκτικών που έχει αυξηθεί κατά 57% από το 2016. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, αποτελεί πλέον το 30% της κατηγορίας, δηλαδή σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές που αγοράζουν cola, επιλέγουν Cola Zero Sugar. Στο πλαίσιο αυτό, και η leader της αγοράς, η Coca-Cola Zero, προχώρησε πρόσφατα σε επαναλανσάρισμα του προϊόντος της, τόσο σε γεύση όσο και σε συσκευασία. Στην ετικέτα ελληνικής προέλευσης ποντάρουν οι μικρότερες εταιρείες Και ενώ οι ισχυροί της εγχώριας αγοράς προσπα- θούν να επικρατήσουν δίνοντας μεγάλη έμφαση στην κατηγορία «χωρίς ζάχαρη», οι μικρότερες εταιρείες παίζουν το χαρτί της ελληνικότητας των κωδικών τους. Το κίνημα «made in Greece», άλλωστε, αναπτύ- χθηκε αισθητά στη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και ευνοήθηκε αρκετά εν μέσω πανδημίας, αφού οι καταναλωτές θεώρησαν χρέος τους να στηρίξουν την εγχώρια οικονομία, ενώ παράλληλα επικρατεί η αντίληψη ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι υψηλής ποιότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι έρευνα που πραγ- ματοποιήθηκε την περίοδο του Lockdown έδειξε ότι οι καταναλωτές στράφηκαν περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%. Υπάρχει μια τεράστια γκάμα πλέον στην αγορά των αναψυκτικών αλλά και των χυμών που φέρουν την ετικέτα «από 100% ελληνικούς χυμούς», επιζητώντας με αυτό τον τρόπο μια θέση στο καλάθι της νοικοκυράς. Νέα τάση στα ψυγεία τα mixers Τα αναψυκτικά αποτελούν έναν κλάδο που γνώρισε αρκετές μεταβολές την τελευταία δεκαετία. Εκτός από τη χρήση των γλυκαντικών που αντικα- τέστησαν τη ζάχαρη σε αρκετές περιπτώσεις, τα mixers, δηλαδή τα αναψυκτικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των κοκτέιλ, φαί- νεται να ανεβαίνουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αξίζει να σημειω- θεί ότι εταιρείες που παραδοσιακά είχαν στραμμένο το ενδιαφέρον τους κυρίως στο κανάλι του HORECA και τις εξαγωγές, πλέον έχουν πραγμα- τοποιήσει την είσοδό τους στα σούπερ μάρκετ ή τη μικρή λιανική. Η Three Cents, για παράδειγμα, τον τελευταίο χρόνο εστίασε στην ενίσχυση της παρουσίας της στον κλάδο του retail μέσα από τη διεύρυνση του δικτύου πωλήσεών της σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Με νέα προϊόντα ενίσχυσε την γκάμα της και η Β.Σ. Καρούλιας, καθώς πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της τη νέα σειρά ανα- ψυκτικών Green Pro Mixers Series. Τα Green Pro Mixers Series δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Green Cola Hellas, που έχει δυνα- μική παρουσία τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Τα mixers Green Pro Mixers Series δεν περιλαμβάνουν ζάχαρη και διατίθενται στους τύπους Cola, Soda, Tonic και Lemon Lime. Στον ίδιο δρόμο έχει βαδίσει και η Κρίνος, η οποία λάν- σαρε πρόσφατα στην αγορά τη σειρά αναψυκτικών Ros 44 Τα αναψυκτικά που χρησιμο- ποιούνται για την παρασκευή των κοκτέιλ έχουν αρχίσει να κερδίζουν τη δική τους θέση στα ψυγεία των μίνι μάρκετ. «Τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα αποτελούν την πρώτη επιλογή για την αγορά αναψυκτικών και χυμών το καλοκαίρι.» ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΆ & ΧΥΜΟΊ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=