Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35
58 Μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε και στις πωλήσεις των σχολικών τσαντών τον τελευταίο χρόνο, παρότι πολλά εξειδικευμένα καταστήματα ήταν κλειστά. σε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων δεν αποτελούσαν ανταγωνισμό τη συγκεκριμένη περίοδο. Αφορούσε, άλλωστε, ένα διάστημα όπου ο τζίρος των σούπερ μάρκετ (από τις αρχές Μαρτίου μέχρι τα τέλη Απρι- λίου) έτρεξε ασταμάτητα ανά εβδομάδα, εμφανίζοντας διψήφιο ποσοστό, ενώ κάποιες εβδομάδες καταγρά- φηκε αύξηση έως 35% έναντι της ανάλογης περιόδου του 2019. Αντίστοιχα, και ο τζίρος των καταστημάτων του λιανεμπορίου ενισχύθηκε κατά 15,7% από τις αρχές του έτους μέχρι τις 19 Απριλίου 2020, ανερχό- μενος σε 2,2 δισ. ευρώ και όντας αυξημένος κατά 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περασμένης χρονιάς. Μεγάλη άνοδος και στις σχολικές τσάντες Η εκτόξευση των πωλήσεων που παρατηρήθηκε στα σχολικά είδη από την έξαρση της πανδημίας και μετά αφορά πολλές επιπλέον επιμέρους κατηγορίες προϊό- ντων. Ανάμεσά τους και οι σχολικές τσάντες, όπου τα στοιχεία δείχνουν ότι η άνοδός τους έφθασε το 95% μέσω των online πωλήσεων, όπως ανακοίνωσε η γνωστή πλατφόρμα eBay. Οι διαδικτυακές αγορές ήταν εμφανώς αυξημένες σε πολλά προϊόντα, μια και όλο και περισσότεροι καταναλωτές στην Ελλάδα στρά- φηκαν στη λύση του ίντερνετ, σε μία περίοδο που οι έξοδοι ακόμη και για ψώνια περιορίστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Ακόμη και στα σούπερ και μίνι μάρκετ όμως, οι αγορές των τσαντών ακολούθησαν ανοδική πορεία, με πολλά καταστήματα να εκμεταλλεύονται την ευκαι- ρία, φέρνοντας μία μεγάλη γκάμα στα ράφια τους, ώστε να εξυπηρετήσουν όσο περισσότερους πελάτες μπορούσαν. Ευκαιρία για έξτρα έσοδα στα μίνι μάρκετ Το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές στράφηκαν στα μίνι μάρκετ για την αγορά σχολικών ειδών, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο του κορωνοϊού, ανοίγει και μία νέα ευκαιρία για πολλούς επαγγελματίες της αγοράς: Ενισχύοντας ξανά την γκάμα των προϊόντων τους στη συγκεκριμένη κατηγορία, έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν κάποιους από τους πελάτες αυτούς, αλλά και σημαντικά έξτρα έσοδα για το κατάστημά τους. Πρόκειται άλλωστε για έναν τομέα που μπορεί να προσφέρει σημαντικό περιθώριο κέρδους στα μίνι μάρκετ, έστω και σε εποχιακό επίπεδο. Οι εν λόγω δαπάνες δε μόνο ευκαταφρόνητες δεν είναι. Σύμ- φωνα με σχετική έρευνα της Picodi, υπολογίζεται ότι κάθε οικογένεια χρειάζεται τουλάχιστον 85 ευρώ για σχολικά είδη, μόνο για ένα παιδί της Α’ Δημοτικού και μόνο για τα ψώνια του Σεπτεμβρίου. Γενικότερα, κάθε νοικοκυριό με παιδιά στην Ελλάδα ξεπερνά τα 100 ευρώ σε δαπάνες για σχολικά είδη σε μηνιαία βάση, κατά το διάστημα πριν και μετά την έναρξη της σχολικής περιόδου. Το ποσό αυτό είναι χαρακτηρι- στικό, λοιπόν, και για τα έσοδα που μπορεί να έχει ένα μίνι μάρκετ ή ένα κατάστημα ψιλικών, το οποίο και θα επενδύσει στα σχολικά είδη, δημιουργώντας ένα ράφι αποκλειστικά για αυτά. Απαραίτητος ο σωστός προγραμματισμός Όσον αφορά τα σχολικά είδη στο μίνι μάρκετ πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι απαραίτητος και ο σωστός προγραμματισμός. Με δεδομένο μάλιστα ότι ο κορωνοϊός μπορεί να αλλάξει ξανά τα δεδομένα, οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής θα πρέπει να προ- σέξουν ιδιαίτερα. Και αυτό γιατί, όπως το 2020, έτσι και το 2021 αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα η σχολική χρονιά (ακόμη και στα τέλη Αυγούστου αναφέρουν κάποια ρεπορτάζ), με αποτέλεσμα να χρειάζεται μία ταχύτερη τοποθέτηση των σχετικών προϊόντων στα ράφια. Σημαντικό όμως είναι να υπάρχει μια πλήρης γκάμα και μετά το άνοιγμα των σχολείων, αφού οι αγορές της τελευταίας στιγμής είναι αρκετά συνηθι- σμένες σε πολλά από τα σχολικά είδη, με τα μίνι μάρκετ να έχουν αποδειχθεί κορυφαία επιλογή σε αυτές τις περιπτώσεις. ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=