Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

έρευνα 77 Όταν ζητήθηκε να κατατάξουν τα τρία κυριότερα στοιχεία στην εμπειρία πελάτη, η έρευνα έδειξε ότι: • Λίγο πάνω από τους μισούς πελάτες (60%) βλέπουν τις χαμηλές τιμές και τις εκπτώσεις μέσα στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες. • Το 55% θεωρεί την ευκολία και την άνεση βασικό παράγοντα. • Το 46% ανέφερε ότι η καλή εξυπηρέτηση στη διάρκεια των Lockdown έπαιξε μεγάλο ρόλο στην εμπειρία πελάτη. Νέοι τύποι καταναλωτών μετά τον κορωνοϊό Νέα έρευνα της ΕΥ, βέβαια, σημειώνει ότι η πανδημία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τις συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή, αλλά και τα προϊόντα που επιλέγει να αγο- ράσει από τα σούπερ και τα μίνι μάρκετ. Όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, το αγοραστικό κοινό κατατάσσεται σε πέντε τύπους, που αναμένεται να κυριαρχήσουν στη μετά Covid εποχή. Καθένας από αυτούς περιλαμβάνει ανθρώπους με διαφορετική στάση και τρόπο ζωής. Ο βασικός τύπος καταναλωτή (Affordability First – 32%) αφορά πελάτες που προσπαθούν να τα «βγάλουν πέρα», κάνοντας συνετή οικονομική διαχείριση. Ωστόσο, δύο τυπολογίες μικρότερης απήχησης αντι- προσωπεύουν, συνδυαστικά, ένα αντίστοιχο ποσοστό: εκείνους που είναι ευαισθητοποιημένοι προς έναν υπέρτατο σκοπό – συγκεκριμένα, τον πλανήτη και το περιβάλλον (Planet First – 18%) και το κοινωνικό σύ- νολο (Society First – 14%). Η εικόνα συμπληρώνεται με τους καταναλωτές που θέτουν ως κυρίαρχο στόχο τη διασφάλιση της υγείας των ιδίων και των οικογενειών τους (Safety First – 21%) και αυτούς που αναζητούν εμπειρίες για να ζουν τη ζωή στο έπακρο, να υιοθετούν το καινούργιο και να πειραματίζονται (Experience First – 16%). Παρά την οικονομική στενότητα, επομένως, ένας στους τρεις καταναλωτές, όταν αυτοπροσδιορίζει τον τύπο του, θέτει τον πλανήτη (18%) και την κοινωνία (14%) στο επίκεντρο. Το 50% στρέφεται στα καταστήματα γειτονιάς Μία από τις νέες καταναλωτικές συνήθειες πάντως είναι απόλυτα ευνοϊκή και για τα μίνι μάρκετ και τα μικρότερα καταστήματα λιανικής. Όπως αποδεικνύει νέα έρευνα της UPS, που μελετά τις αλλαγές που προκάλεσε η Covid-19 στο αγοραστικό κοινό, όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που προτιμούν πια τα καταστήματα γειτονιάς για τις αγορές τους. Πιο συγκεκριμένα, παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυ- σίδες σε παγκόσμιο επίπεδο εκτόξευσαν τους τζίρους τους εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, το 50% των Ευρωπαίων καταναλωτών φαίνεται ότι θέλουν να στη- ρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις, κάνοντας εκεί τις αγορές τους. Ως δεύτερος λόγος αναφέρεται η εξυπηρέτηση, καθώς το 38% των ερωτώμενων δήλωσε ότι οι επαγγελ- ματίες προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία. Σε όλες τις ηλικίες, η πρόθεση για υποστήριξη των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων αποτέλεσε βασικό κίνητρο για τις αγορές σε τοπικό επίπεδο. Όσον αφορά όμως άλλους παράγοντες, υπήρχαν διαφορές μεταξύ των επιμέρους ηλικιακών ομάδων. Έτσι, η γενιά Z (νέοι 16-25 ετών), σε σύγκριση με τους καταναλωτές 55 ετών και άνω, είναι πιο πρόθυμη να επιλέξει μικρές, ανε- ξάρτητες ή τοπικές επιχειρήσεις, λόγω της πιο φιλικής προς το περιβάλλον προσέγγισής τους (35%). Αντίθετα, οι καταναλωτές άνω των 55 ετών δίνουν περισσότερη έμφαση στην εξυπηρέτηση (47%). Το 69% των Ευρωπαίων καταναλωτών είπαν ότι αξιο- λογούν ως σημαντικό παράγοντα να έχει συνεργαστεί η επιχείρηση με την τοπική κοινωνία. Το 52% των ερω- τηθέντων δήλωσαν ότι αν αισθάνονται πως μπορούν να εμπιστευτούν μια επιχείρηση από τα social media της, τότε είναι πιο πιθανό να την προτιμήσουν και για τις αγο- ρές τους. Ψώνια online κάνει το 40% των Ελλήνων Η πλέον ανερχόμενη τάση πάντως μετά τον κορωνοϊό συνεχίζουν να είναι τα online ψώνια, με το 40% των Ελλήνων να έχει δοκιμάσει την εμπειρία της αγοράς ειδών σούπερ μάρκετ μέσω ίντερνετ. Μάλιστα, ένα επιπλέον 30% εξετάζει την πιθανότητα να τη δοκιμάσει Το 19% των καταναλωτών ανέφερε ότι θα αυξήσει τις δαπάνες του όσο αυξάνεται ο εμβολιασμός για τον κορωνοϊό. Ο βασικός τύπος κατανα- λωτή μετά τον κορωνοϊό αφορά ανθρώπους που προσπα- θούν να τα «βγάλουν πέρα», κάνο- ντας συνετή οικονομική διαχείριση.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=