Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

έρευνα 78 στο μέλλον. Αυτό φανερώνει έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα κα- ταστήματα πώλησης τροφίμων αλλά και κατανάλωσης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων που διαμορφώθηκαν μέσα από τις συνθήκες της πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κάτοικοι Αττικής και Θεσσαλονίκης έχουν μεγαλύτερη εμπειρία με τα online σούπερ μάρκετ, λόγω και των περισσότερων διαθέσιμων επιλογών. Τα ευρήματα φανερώνουν ότι 4 στους 10 Έλληνες ψώ- νισαν online τουλάχιστον μια φορά είδη σούπερ μάρκετ, ενώ 1 στους 3 σκέφτεται να υιοθετήσει αυτή τη συνήθεια στο μέλλον. Παράλληλα, το 13% προτιμά τo online κανάλι ως το κύριο για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ και το 9% δηλώνει ότι θα έχει την online εκδοχή ως κύριο κανάλι στο μέλλον. Επιπλέον, 9 στους 10 online supermarket shoppers έχουν ψωνίσει απευθείας από το e-shop της αλυσί- δας που προτιμούν, ενώ 1 στους 3 έχει ψωνίσει τρόφιμα και άλλα είδη μέσω του app ενός food delivery service. Κατά την περίοδο της πανδημίας, περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξήσει την αγορά φρέσκων φρούτων, λαχανικών και προϊόντων καθαρισμού. Αντιθέτως, κατακόρυφη είναι η μείωση της κατανάλωσης προμα- γειρεμένων γευμάτων και έτοιμου φαγητού, καθώς και του αλκοόλ. Το κοινό που αγοράζει είδη σουπερμάρκετ online είναι κατά βάση millennials (25-34 ετών). Σε αυτήν την ηλι- κιακή ομάδα, το 40% απαντά ότι ψωνίζει είδη σούπερ μάρκετ μέσα από το ψηφιακό κανάλι. Ακόμη και οι millennials που δεν έχουν ακόμη κάνει αγορές online φαίνεται να είναι πλέον οι πιο θετικοί. Μονόδρομος οι ηλεκτρονικές αγορές μετά την πανδημία Οι ηλεκτρονικές αγορές φαίνεται μάλιστα ότι ήρθαν για να μείνουν, γεγονός που καλείται να λάβει σοβαρά υπόψη και ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής, σχεδιά- ζοντας το μέλλον της επιχείρησής του. Σύμφωνα με τον επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη νοτιοανατολική Ευρώπη, κ. Θάνο Μαύρο, «η μεγαλύτερη, ίσως, αλλαγή που πυροδότησε η εμπειρία του τελευταίου, περίπου, έτους είναι η απομάκρυνση των καταναλωτών από τα φυσικά κα- ταστήματα και η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο» . Οι καταναλωτές, όταν ρωτήθηκαν για τα αγοραστικά τους κριτήρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πάνω από τους μισούς (55%) αναφέρθηκαν στη δυνατότητα για κατ’ οίκον παράδοση, αναδεικνύοντας το κριτήριο αυτό ως το τρίτο σημαντικότερο, μετά την τιμή και την ποιότητα. Το ποσο- στό μειώνεται στο 20% όταν τίθεται η ίδια ερώτηση για τα κριτήρια αγορών μετά από τρία χρόνια, φθάνει όμως το 30% στην κρίσιμη ηλικιακή ομάδα των 18-29 ετών. Το βασικό ερώτημα που τίθεται, σύμφωνα με τον κ. Μαύρο, είναι «κατά πόσον η στροφή στις διαδικτυακές αγορές θα έχει διάρκεια στο μέλλον» . Η απάντηση που προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας της EY είναι ότι 4 στους 10 Έλληνες ψώνισαν τουλάχιστον μια φορά είδη σούπερ μάρκετ online, ενώ 1 στους 3 σκέφτεται να υιοθετήσει αυτή τη συνήθεια και στο μέλλον. Η ευκολία του delivery και οι συμφέρουσες προσφορές είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές προτιμούν τις online αγορές.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=