Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

26 Η αγορά των vegan καταναλωτικών αγαθών εμφανίζεται ανοδική και στην Ελλάδα, με τη ζήτηση για τα σχετικά προϊόντα να μεγαλώνει σταθερά, δημιουργώντας ένα νέο «περιβάλλον» για τους καταναλωτές, αλλά και τους επαγγελματίες. Στο πλαίσιο αυτό, το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» δημιούργησε τη δική του γωνιά για τη vegan αγορά, ώστε να υπάρχει σταθερή ενημέρωση προς τους επαγγελματίες του κλάδου. Τα vegan προϊόντα έχουν αρχίσει να καθιερώνονται στην αγορά, αφού εκτός από τους πραγματικά vegan καταναλωτές, υπάρχει και μία μεγάλη μερίδα κόσμου που προσπαθεί να αποφύγει ή να περιορίσει την κατανάλωση κρέατος και άλλων ζωικών συστατικών. Η δεύτερη κατηγορία φαίνεται ότι είναι η μεγαλύτερη, αλλά και αυτή που αναγκάζει ακόμη και μεγάλα brand από ολόκληρο τον κόσμο να «αγκαλιάσουν» την εν λόγω αγορά. Τα φυτικά λανσαρίσματα αυξάνονται διαρκώς το τελευταίο διάστημα, ακόμη και από εταιρείες κολοσσούς, όπως είναι η Nestle, η Pepsico, η Mars και η Mondeléz, οι οποίες διαβλέπουν τη σταθερή άνοδο της ζήτησης στα vegan προϊόντα τα επόμενα χρόνια. Η νέα τάση, μάλιστα, αφορά διάσημες μάρκες με κυρίαρχα μερίδια σε όλο τον κόσμο, που έχουν αρχίσει να προσφέρονται και σε vegan επιλογές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κατηγορία της σοκολάτας και των υποκατάστατών της. Άλλωστε, παγκόσμια brand, όπως η KitKat, η Mars και η Βounty, έχουν ήδη κάνει…άνοιγμα στους vegan καταναλωτές, με σχετικά λανσαρίσματα. Ανάλογη εικόνα έχει ξεκινήσει και στα παγωτά, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να συμβεί κάτι ανάλογο και στην πλειοψηφία των κατηγοριών τροφίμων. Τα ράφια και τα ψυγεία εκτιμάται ότι θα γεμίσουν με ανάλογους κωδικούς, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, όπου η vegan κατανάλωση εξελίσσεται με απόλυτα ανοδικούς ρυθμούς. Γίνονται vegan κορυφαίες μάρκες της αγοράς

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=