Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

ρεπορτάζ 32 αναπτύσσονται με γοργό ρυθμό και στον τομέα του σούπερ και μίνι μάρκετ. Αρκετά καταστή- ματα της μικρής λιανικής βρήκαν διέξοδο, με αυτό τον τρόπο, στην αυξανόμενη ζήτηση για online παραγγε- λίες, αλλά και delivery. Οι δύο πλατφόρμες προσφέρουν ουσιαστικά έναν τύπο e-shop για τα καταστήματα φαγητού, ωστόσο εν μέσω πανδημίας επένδυσαν και στη μικρή λιανική. Αρκετοί επαγγελματίες του μίνι μάρκετ έχουν ήδη προστεθεί στις λίστες τους, όμως την ίδια ώρα αμφότερες οι εταιρείες αποφάσισαν να επενδύσουν και στα δικά τους μίνι μάρκετ. Μέσω της λογικής των dark stores και με σχετικές συνεργασίες με προμηθευτές των σούπερ και μίνι μάρκετ, έχουν αρχίσει να μετατρέ- πονται σε ανταγωνιστές των εν λόγω καταστημάτων. Παρ’ όλα αυτά, αποτέλεσαν μια πρώτη… γνωριμία των επαγγελματιών της μικρής λιανικής με τις online πωλήσεις, με αποτέλεσμα να γίνουν έτσι και τα πρώτα ατομικά βήματα προς τα e-shops. Τα πρώτα e-shops από επαγγελματίες του μίνι μάρκετ Η ξαφνική εκτόξευση των online πωλήσεων έφερε και τα πρώτα e-shops στην κατηγορία του μίνι μάρκετ και των ψιλικών στην Ελλάδα. Μέχρι πρότινος, μόνο γνω- στές αλυσίδες της αγοράς, όπως τα Kiosky’s και τα Mini Stop, προσέφεραν σχετικές υπηρεσίες στους πελάτες τους, αλλά πλέον η εικόνα έχει αλλάξει. Στο διαδίκτυο έχουν κάνει την εμφάνισή τους και e-shops από επαγ- γελματίες του μίνι μάρκετ. Το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» επικοι- νώνησε με κάποιους από αυτούς για να καταγράψει τα δεδομένα. Ο κος Άγγελος Αδαμίδης διαθέτει κατάστημα ψιλικών και καπνικών στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 15 χρόνια, όμως κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού απο- φάσισε να δημιουργήσει και το αντίστοιχο e-shop. Τους τελευταίους μήνες έχει αρχίσει, έτσι, να λειτουργεί το e-psilika. «Ήταν κάτι που σκεφτόμουν προ κορωνοϊού, αλλά η κατάσταση που δημιουργήθηκε με την πανδημία με ώθησε τελικά στην απόφαση. Το e-shop λειτουργεί από τις αρχές του 2021 και μέρα τη μέρα πηγαίνει όλο και καλύ- τερα. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τη συγκεκριμένη κίνηση, αφού έχουμε ήδη καθημερινά online παραγγελίες. Όλα δείχνουν μάλιστα ότι ο κόσμος που παραγγέλνει μέσω e-shop θα συνεχίσει να αυξάνεται, γιατί έχει μάθει πια να αγοράζει με αυτό τον τρόπο» , είπε στο περιοδικό. Από την πλευρά της, η κα Έλενα Κουρτέση έχει δημι- ουργήσει το e-shop minimarket24.gr, ως συνέχεια της αύξησης των πωλήσεων του καταστήματός της μέσω της πλατφόρμας του e-food. «Είχαμε αρκετές παραγγελίες, ειδικά τον χειμώνα, και θεωρήσαμε ότι ήταν μία κίνηση που έπρεπε να κάνουμε για το μέλλον. Μέσω του e-food φθά- σαμε σε έναν μέσο όρο 15 πελατών την ημέρα, γεγονός που αύξησε αρκετά τις πωλήσεις μας», ανέφερε χαρακτηριστικά στο περιοδικό μας. Ίδια λογική και για τον κο Χρήστο Μπεγάλη, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης των καταστήματων Central Mini Market στη Θεσσαλονίκη. Η άνοδος των πωλήσεων μέσα από τις πλατ- φόρμες delivery και η γενικότερη αύξηση των online αγορών οδήγησαν και στην κατασκευή ενός e-shop. «Το νέο μας e-shop βρίσκεται στον “αέρα” το τελευταίο 7μηνο, αλλά ακόμη δεν το έχουμε προωθήσει αρκετά. Πρόκειται για μια ενέργεια που κάναμε κυρίως για το μέλ- λον. Χρειάζονται αρκετά χρήματα για να γίνει γνωστό στην αγορά και έτσι βρισκόμαστε ακόμη στα πρώτα στάδια, αλλά στόχος μας είναι να επενδύσουμε σε αυτό εν καιρώ» , μας είπε. Το κόστος και το πλεονέκτημα των μίνι μάρκετ Τα μίνι μάρκετ διαθέτουν πάντως και ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τις online πωλήσεις σε σχέση με τα σούπερ μάρκετ: τον αριθμό των κωδικών τους στα ράφια. Ακόμη και οι επενδύσεις εκατομμυρίων από τις μεγάλες αλυσίδες της χώρας στα e-shops τους δεν τους έχουν αποφέρει κάποιο ιδιαίτερο κέρδος και μάλιστα πολλές εξ αυτών έκαναν λόγο για ζημιές. Η αιτία βρί- σκεται στο γεγονός ότι το εσωτερικό τους κόστος για το picking, τη διαλογή και τη συγκέντρωση δηλαδή των προϊόντων, είναι πολύ ακριβή. Αντίθετα, τα μίνι μάρκετ είναι πολύ διαχειρίσιμα και η λειτουργία ενός e-shop είναι λιγότερο κοστοβόρα. Σίγουρα πάντως θα χρεια- στεί ένας επιπλέον υπάλληλος αν οι online πωλήσεις αποδώσουν. Το κόστος για την κατασκευή ενός e-shop αυτή της κατηγορίας υπολογίζεται από περίπου 1.000 ευρώ έως και 5.000 ευρώ. Μ Ένας στους δύο αγοραστές ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Το online σούπερ μάρκετ εκτόξευσε τις πωλήσεις του στο πρώτο εξάμηνο του 2021, με την αύξηση να φθάνει το 122%.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=