Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

καπνικα Αφιέρωμα 34 Τ α καπνικά προϊόντα αποτελούν βασική κατηγο- ρία πωλήσεων για τα μίνι μάρκετ, τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών, καθώς συχνά είναι το νούμερο ένα στις πωλήσεις τους, αλλά και ο «κρά- χτης» για την είσοδο πελατών στο μαγαζί. Τα τελευταία χρόνια όμως, και μετά την οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας, οι αυξήσεις στη φορολογία ήταν συνεχόμενες, ειδικά στα τσιγάρα, την ώρα που οι πωλήσεις τους άρχισαν να παρουσιάζουν μονοπωλιακές τάσεις στην αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η φορολογική επιβάρυνση για την Ελλάδα υπολο- γίζεται πια κοντά στο 85% επί της τιμής και αποτελεί μία από τις υψηλότερες σε όλη την Ευρώπη. Την ίδια ώρα, οι επαγγελματίες της λιανικής είχαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα στον τρόπο αγοράς των προϊόντων, αφού οι οικονομικές συμφωνίες δεν ήταν καθόλου ευνοϊκές για τους ίδιους και τα καταστήματά τους. Η υποχρεωτική χρήση των POS ελαχιστοποίησε τα περιθώρια κέρδους για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, που αναζητούν πια διεξόδους για να εκμεταλλευτούν τη συγκεκριμένη αγορά. Η αγορά αυτή συνεχίζει να έχει μεγάλη ζήτηση, αλλά με νέα δεδομένα πια και για τις πωλήσεις. Το κάπνισμα έχει αρχίσει να μειώνεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα, όμως παράλληλα νέες κατηγορίες στα καπνικά προϊόντα, δείχνουν να ακολουθούν ανο- δική τροχιά, δίνοντας την ευκαιρία στα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα να αξιοποιήσουν εκ νέου το βασικό τους όπλο. Του Βάιου Τασούλα Θετική η επίδραση των Lockdown στα μίνι μάρκετ Ενισχύθηκαν οι πωλήσεις τσιγάρων και άλλων προϊόντων καπνού εν μέσω κορωνοϊού, αυξάνοντας τους πελάτες στα μίνι μάρκετ, τα οποία συνεχίζουν όμως να αναζητούν τρόπους για την αύξηση των κερδών τους. ΚΑΠΝΙΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=