Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36
37 Επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ από τις εταιρείες του κλάδου Ο ανταγωνισμός στην αγορά των καπνικών προϊόντων παραμένει μεγάλος στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι έχουν απομείνει ελάχιστοι «παίκτες» σε σχέση με μερικά χρόνια νωρίτερα. Πριν εμφανιστεί η οικονομική κρίση στη χώρα μας, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας δηλαδή, ο αριθμός των επιχειρήσεων του κλάδου ήταν σχεδόν τριψήφιος, ενώ σήμερα μετρι- ούνται στα δάχτυλα των δύο χεριών. Στην ελαφριά μεταποίηση καπνικών προϊόντων ξεχωρίζουν εται- ρείες όπως η Μισσιριάν και η Συνεταιριστική Ένωση Καπνοπαραγωγών Ελλάδος. Στην παραγωγή καπνικών προϊόντων είχαν απομείνει μέχρι πρόσφατα μόνο η Καπνοβιομηχανία Καρέλια και ο Παπαστράτος, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά έχουν και η Imperial Tobacco Hellas, η British American Tobacco Hellas και η JTI Hellas. Στην πλειοψηφία τους οι εταιρείες, μάλιστα, έχουν προβεί τον τελευταίο καιρό σε μεγάλες επενδύ- σεις στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία τους τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό. Η ΒΑΤ ανακοίνωσε πριν μερικούς μήνες ένα νέο επεν- δυτικό πλάνο στην Ελλάδα, ύψους τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων ευρώ, με αιχμή του δόρατος την τεχνολο- γία και τη δημιουργία 200 νέων θέσεων, επιλέγοντας τη χώρα μας ως μία από τις πιο σημαντικές αγορές διεθνώς για την ανάπτυξη των προϊόντων του ομίλου glο hyper με θέρμανση αντί για καύση καπνού. Το glo hyper είναι το τελευταίο μοντέλο του προϊόντος θέρμανσης καπνού της ΒΑΤ, που συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία θέρμανσης καπνού με τις ράβδους καπνού Neo – ειδικά σχεδιασμένες για χρήση με τη συσκευή. Το πρώτο λανσάρισμα του glo έγινε με μεγάλη επιτυχία πριν από αρκετά χρόνια στην Ιαπωνία, ενώ το προϊόν ήρθε στην Ελλάδα το 2018. Από την πλευρά της, η JTI ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 19 εκατομμύρια δολάρια στη ΣΕΚΑΠ για την περαιτέρω ανάπτυξη της παραγωγικής και εξα- γωγικής δραστηριότητας του εργοστασίου της Ξάνθης. Στο εν λόγω εργοστάσιο παράγονται εμπορικά σήματα διεθνούς εμβέλειας. Ήδη από τον Οκτώβριο του 2019 παράγεται στη ΣΕΚΑΠ το Winston, η νούμερο δύο μάρκα τσιγάρων στην Ελλάδα και τον κόσμο, το Camel, το οποίο προορίζεται και για εξαγωγές σε χώρες της ΕΕ, καθώς και τα παραδοσιακά σήματα της ΣΕΚΑΠ (BF, GR). Επενδύσεις 5,5 εκατομμυρίων ευρώ δρομολόγησε το 2020 και η Καπνοβιομηχανία Καρέλιας για την αύξηση της παραγωγής της. Η Καρέλιας διανέμει τα σήματά της σε περισσότερες από 65 χώρες στον κόσμο, κατέχοντας το 0,32% της παγκόσμιας κατανάλωσης. Με βάση τα στοιχεία του 2019, μάλιστα, η εταιρεία κατέγραψε το μεγαλύτερο μερίδιο στα τσιγάρα στην ελληνική αγορά τα τελευταία 20 χρόνια, το οποίο αγγίζει το 18%, ενώ η χρο- νιά έκλεισε με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον καπνό για στριφτό τσιγάρο, ξεπερνώντας το 26%. Imperial Tobacco Hellas: Πιστώσεις 3 εκατομμυρίων ευρώ στη μικρή λιανική Από την πλευρά της, η Imperial Tobacco Hellas, επέν- δυσε στα καταστήματα της μικρής λιανικής εν μέσω πανδημίας, ενισχύοντας από τον Δεκέμβριο του 2020 χιλιάδες περίπτερα, ψιλικά και μίνι μάρκετ με ένα ισχυρό πρόγραμμα πιστώσεων ύψους 3 εκατ. ευρώ. Με αυτήν την ουσιαστική πρωτοβουλία, η εταιρεία ενί- σχυσε άμεσα τη ρευστότητα των μικρών επιχειρήσεων της λιανικής στην Ελλάδα, αναγνωρίζοντας τον σημα- ντικό ρόλο τους και την ανάγκη που έχουν για ενεργή υποστήριξη, ιδιαίτερα στις τρέχουσες αντίξοες συνθήκες. Το πρόγραμμα πιστώσεων εντάχθηκε στο ευρύτερο και διαρκές πλάνο υποστήριξης της Imperial Tobacco Hellas, που απευθύνεται στη μικρή λιανική και περιλαμβάνει σημαντικές επιβραβεύσεις για την επί- τευξη μιας σειράς εμπορικών στόχων, στο πλαίσιο του βραβευμένου εμπορικού προγράμματος της «Προ- τείνεις – Κερδίζεις». Οι πιστώσεις αυτές, καθώς και τα υπόλοιπα κίνητρα που παρέχει η Imperial, αφορούν όλες τις κύριες μάρκες της εταιρείας στην Ελλάδα, όπως τα τσιγάρα Davidoff, JPS, Slim Line, τους καπνούς Golden Virginia και Drum, τα χαρτάκια και φιλτράκια Rizla και τα νέα ηλεκτρονικά τσιγάρα myblu. Τα υποπροϊόντα όφελος για τα μίνι μάρκετ Μία κατηγορία με μεγάλο κέρδος για τα μίνι μάρκετ πάντως, που σχετίζεται με τα καπνικά, είναι αυτή των υποπροϊόντων και των αξεσουάρ. Χαρτάκια, φιλτράκια, αναπτήρες και μία σειρά από άλλα προϊόντα πωλούνται αρκετά στα καταστήματα της μικρής λιανικής και μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό αντιστάθμισμα για το περιορισμένο κέρδος από τα τσι- γάρα, ειδικά στα ψιλικατζίδικα. Πολλές εταιρείες μάλιστα –όπως, για παράδειγμα, η BIC– προσφέρουν μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων, η οποία, αν αξιοποιηθεί σωστά και μέσα στο κατάστημα, μπορεί να αποδώσει. Με μία σημαντική επένδυση η Imperial ενίσχυσε άμεσα τη ρευστότητα των μικρών επιχειρήσεων της Λιανικής στην Ελλάδα.. καπνικα Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=