Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36
ιδιαίτερα στην κατηγορία των απορρυπαντικών πλυντηρίου. Παράλληλα, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να αγοράσουν επώνυμα καθαριστικά. Χαρακτηριστικές είναι οι πωλήσεις της P&G κατά το γ’ τρίμηνο του 2020 (Ιού- λιος–Σεπτέμβριος), οι οποίες «εκτινάχθηκαν» στα 19,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό αυξημένο σχεδόν κατά 10% σε σχέση με πέρυσι. Το αγοραστικό κοινό φαίνεται διατεθειμένο να πληρώσει λίγο μεγαλύτερο αντίτιμο για προϊόντα και brands που έχουν ενισχυ- μένα στοιχεία καινοτομίας, διότι οι συγκεκριμένες επιλογές έχουν ταυτιστεί στη συνείδηση του κατανα- λωτή με την ασφάλεια. Vegan κατηγορία και στα καθαριστικά Η αξιοσημείωτη αύξηση των vegan στην Ελλάδα δεν θα γινόταν να αφήσει ανεπηρέαστη την κατηγορία των προϊόντων ατομικής και οικιακής υγιεινής. Τα vegan απορρυπαντικά βρίσκονται ήδη στα ράφια των καταστημάτων, στοχεύοντας σε ένα κοινό που αποφεύγει συστηματικά να αγοράζει οτιδήποτε περι- έχει ζωικές πρώτες ύλες ή έχει δοκιμαστεί σε ζώα. Χαρακτηριστική είναι η σειρά απορρυπαντικών και καθαριστικών OceaniQ, που πωλείται στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, και περιλαμβάνει υγρό γενικού καθαρισμού, υγρό τζαμιών και πιάτων, καθαριστικό μπάνιου, υγρό απορρυπαντικό ρούχων και μαλακτικό. Παράλληλα, τα γνωστά ελληνικά προϊόντα ΑΡΚΑΔΙ, όπως το Family υγρό πλυντηρίου διπλής δράσης με λευκό σαπούνι, το Baby υγρό πλυντηρίου με πράσινο σαπούνι, το Baby μαλακτικό υγρό με φυσικό εκχύλισμα ελιάς, η Baby πράσινη σκόνη πλυντηρίου, αλλά και το Classic πράσινο σαπούνι, έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες του σήμερα, αναγνωριζόμενα επίσημα ως 100% κατάλληλα για vegan. Η εταιρεία έχει επενδύσει στα 100% φυτικής προ- έλευσης βιοαποικοδομήσιμα συστατικά, που είναι υποαλλεργικά, δεν προκαλούν ερεθισμούς, δεν περιέ- χουν συνθετικά ή άλλα τοξικά πρόσθετα και χρωστικές ουσίες και δεν έχουν ελεγχθεί ή δοκιμαστεί σε ζώα, ακολουθώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις του κατανα- λωτικού κοινού. «Στροφή» στους eco-friendly κωδικούς Σημαντική «στροφή» παρατηρείται επίσης στην αγορά στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και τις συσκευασίες, καθώς οι νεότεροι κυρίως καταναλωτές παρουσιάζουν αυξημένη οικολογική συνείδηση σε σχέση με το παρελθόν. Οι eco-friendly κωδικοί απορρυπαντικών προτιμώνται από το αγοραστικό κοινό, με τις εταιρείες να προωθούν ανάλογα προϊόντα με πιο «πράσινο» προσανατολισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την έρευνα της EY Future Consumer Index, η πλειοψηφία των καταναλω- τών (64%) σκοπεύουν να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όσων καταναλώνουν. Η προτεραιοποίηση της βιωσιμότητας αποτελεί μια βασική αναδυόμενη τάση παγκοσμίως. Το 30% των ερωτηθέντων της έρευνας δήλωσε ότι ξοδεύει σήμερα περισσότερα για προϊόντα που είναι βιώσιμα και καλύτερα για το περιβάλλον, ενώ το 64% είναι διατεθειμένο να αλλάξει συνήθειες και συμπερι- φορές εάν αυτό ωφελεί την κοινωνία. 46 Το αγοραστικό κοινό φαίνεται διατεθειμένο να πληρώσει λίγο μεγαλύτερο αντί- τιμο για προϊόντα και brands που έχουν ενισχυμένα στοιχεία καινοτομίας. «Οι “πράσινοι” κωδικοί φαίνεται να αποτελούν το μέλλον, όμως στα απορρυπαντικά και καθαριστικά γενικής χρήσεως η τιμή και οι προσφορές παίζουν, επίσης, σημαντικό ρόλο». KAΘΑΡΙΣΤΙΚΑ Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=