Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Αφιέρωμα θηκαν οι αγορές στα μικρά καταστήματα, αφού για ένα διάστημα αποτέλεσαν και το μοναδικό ανοικτό κανάλι για τις πωλήσεις τους. Στην περίοδο της καραντίνας, ακόμη και τα σούπερ μάρκετ είχαν αποκλειστεί από τη διάθεση παιχνιδιών μέσα από τα ράφια τους, με τις λύσεις των click away και των e-shop να αποτελούν τις μόνες επιτρεπτές με βάση τις αποφάσεις της κυβέρνη- σης στην Ελλάδα. Οι online αγορές μάλιστα εκτοξεύτηκαν σε αυτό το διά- στημα. Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου με τη συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice και Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group, η αύξηση έφθασε έως και το 134% εβδομαδιαίως, κατά τη διάρκεια της καρα- ντίνας, στην καταναλωτική δαπάνη των Ελλήνων σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Όπως προκύπτει από την έρευνα, τον Μάρτιο εκατοντάδες κατηγορίες αύξησαν θεαματικά τις online αγορές – και, φυσικά, τα παιχνίδια ήταν από τις πρώτες κατηγορίες. Ενδεικτικά, οι πωλή- σεις παζλ κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 1.654%, ενώ τα προϊόντα ψυχαγωγίας, εν γένει, αυξήθηκαν κατά 433% την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020. Μία ακόμη σημαντική αλλαγή όμως κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού ήταν το γεγονός ότι οι πολίτες και στην Ελλάδα απομακρύνθηκαν από τις αγορές προϊόντων αγνώστου προέλευσης. Ειδικά στα παιχνίδια, ένας μεγάλος αριθμός πωλήσεων αφορά παράνομα προϊό- ντα ή αμφιβόλου προελεύσεως, τα οποία και περιορίστηκαν σημαντικά σε αυτό το διάστημα. Η πλει- οψηφία των καταναλωτών προτίμησε την ασφάλεια εν μέσω κορωνοϊού, υπό τον φόβο της διάδοσης του ιού, με αποτέλεσμα το παρεμπόριο να δεχθεί –έστω και προσωρινά– ένα σημαντικό χτύπημα, προς όφελος των νόμιμων οδών πώλησης και παιχνιδιών, όπως είναι και τα μίνι μάρκετ. «Κράχτης» τα παιχνίδια στα μίνι μάρκετ Τα παιχνίδια, και ειδικά οι δωροσακούλες, αποτελούν έναν σημαντικό «κράχτη» για τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα. Η κατηγορία περιλαμβάνει πλήθος οικονο- μικών επιλογών που μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο για να μπει ένας πελάτης στο μαγαζί. Ιδιαίτερα σε κατα- στήματα που βρίσκονται κοντά σε πλατείες, σχολεία ή παιδικές χαρές, η προβολή των εν λόγω προϊόντων είναι ικανή να προσελκύσει τους μικρούς καταναλωτές, οι οποίοι παίζουν καθοριστικό ρόλο για την αγορά τους. Μια μεγάλη γκάμα από παιχνίδια και δωροσακούλες και η συχνή ανανέωσή της με καινούργιες επιλογές αποτελούν ενδεχόμενα που θα πρέπει να εξετάσει ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής, καθώς μπορεί να αποτελέσουν «κλειδί» ακόμη και για την αύξηση της ευρύτερης πελατείας του στο κατάστημά του. Ο «eye rule» παίζει καθοριστικό ρόλο στα παιχνίδια Σύμφωνα με τους κανόνες του μάρκετινγκ και των πωλήσεων σε καταστήματα όπως τα σούπερ και τα μίνι μάρκετ, η τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια είναι ιδιαίτερα σημαντική και μπορεί να συντελέσει καθορι- στικό ρόλο στην αύξηση των αγορών. Με βάση τον «eye rule», οι καταναλωτές εστιάζουν πιο πολύ στα προϊόντα που βρίσκονται στο άμεσο οπτικό τους πεδίο. Έτσι, υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να τα δουν και, άρα, να τα αγοράσουν. Στα παιχνίδια, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η κατάλληλη τοποθέτηση. Ειδικά σε καταστήματα που περνούν απέξω παιδιά, γονείς και…παππούδες, θα πρέπει να αξιοποιηθούν καταλλήλως. Ο εξωτερικός χώρος του μίνι μάρκετ είναι το πιο κατάλ- ληλο σημείο για την προσέλκυση πελατών, αλλά και μέσα στα καταστήματα υπάρχουν ιδανικές θέσεις: Αυτές είναι στην είσοδο ή σε πιο χαμηλό σημείο από άλλα προϊόντα, καθώς το ύψος του ματιού σε αυτή την περί- Η κατηγορία των παιχνιδιών περιλαμβάνει πλήθος οικονομικών επιλογών που μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο για τους πελάτες της μικρής λιανικής. Μια μεγάλη γκάμα από παιχνίδια και δωροσακούλες και η συχνή ανανέωσή της με καινούργιες επιλογές αποτελούν ενδεχόμενα που θα πρέπει να εξετάσει ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής. 67

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=