Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

72 Η νέα γενιά καταναλωτών δίνει πια μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα των τροφίμων και την προστασία του περιβάλλοντος, απαιτώντας από τις επιχειρήσεις του κλάδου να λάβουν τα μέτρα τους. Ως αποτέλεσμα, αυξάνονται διαρκώς και οι «πράσινες» συσκευασίες στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ. Μ ία από τις τάσεις που έχουν αρχίσει να εμφανί- ζονται στην αγορά των τροφίμων και στην Ελλάδα αφορά τη συσκευασία τους, μια και όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να λαν- σάρουν και να διαφημίζουν την ευαισθητοποίησή τους προς το περιβάλλον και τα οικολογικά ζητήματα. Τα ράφια και τα ψυγεία των μίνι μάρκετ γεμίζουν ήδη με προϊόντα που διαθέτουν οικολογικές συσκευασίες, τα οποία και αναμένεται να αυξηθούν σταθερά τα επόμενα χρόνια. Ο λόγος είναι ότι η νέα γενιά καταναλωτών δίνει μεγαλύτερη σημασία στην προστασία του περιβάλλο- ντος και, εκτός από την πιο υγιεινή διατροφή και τον περιορισμό της κατανάλωσης βλαβερών τροφών, προ- σπαθεί να επιλέγει και προϊόντα από εταιρείες που έχουν λάβει σχετικές δράσεις για τη μείωση του «απο- τυπώματός» τους. Στις δε συσκευασίες, η δυνατότητα ανακύκλωσης και η αποφυγή των πλαστικών δεν είναι πια μόνο οδηγίες των ευρωπαϊκών αρχών και των εκάστοτε κυβερνήσεων, αλλά και μια συνεχώς αυξανό- μενη επιλογή των ίδιων των καταναλωτών. Μόνο τυχαίο δεν είναι, λοιπόν, ότι πολλές βιομηχανίες τροφίμων επαναλανσάρουν τα προϊόντα τους με «πρά- σινες» συσκευασίες, αφού διαβλέπουν την επικράτησή τους στο μέλλον και άρα μεγαλύτερες πωλήσεις και μεγαλύτερα κέρδη για τις ίδιες. Ακόμη και η αυξημένη τιμή φαίνεται να μην αποτελεί ανυπέρβλητο «εμπόδιο» προς αυτή την κατεύθυνση, αν και παραμένει ο μόνος παράγοντας για τους… ενδοιασμούς των καταναλω- τών. Πρώτη προτεραιότητα για τους καταναλωτές Έρευνα που πραγματοποίησε το Institute of Customer Service, για λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρείας Zurich, έδειξε ότι η περιβαλλοντική βιωσιμότητα είναι πια ο Νο1 λόγος που επηρεάζει τις καταναλωτικές συμπεριφορές σε ποσοστό ενός στους πέντε. Τα στοι- χεία το αναδεικνύουν μάλιστα ως μείζον ζήτημα για τις επιχειρήσεις στον κλάδο των τροφίμων, αφού όσες Του Στέλιου Ασλανίδη ρεπορτάζ Οικολογικές συσκευασίες Οι καταναλωτές «πιέζουν» τις εταιρείες και τα ράφια αλλάζουν

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=