Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36
73 ρεπορτάζ διαθέτουν μη βιώσιμα προϊόντα εκτιμάται ότι θα αντι- μετωπίσουν ραγδαίες μειώσεις πωλήσεων τα επόμενα χρόνια. Η τάση είναι, επομένως, ανοδική και σύντομα προβλέπεται ότι τα σχετικά ποσοστά θα αυξηθούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, όπου το 55% των καταναλω- τών θα ακολουθήσει την ίδια λογική μέχρι το 2025, έναντι του 18% σήμερα. Ο αντίκτυπος όμως είναι ήδη εμφανής στις πωλήσεις των εταιρειών, διότι το 12% έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Τα φαγητά, τα ποτά, αλλά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, ένδυσης και καθαρισμού είναι οι κατηγορίες που κινδυνεύουν να χάσουν τους πελάτες τους τα επό- μενα χρόνια αν δεν συμμορφωθούν με τις νέες πρακτικές που βοηθούν στην προστασία του περιβάλ- λοντος. Οι οικολογικές εταιρείες «κερδίζουν» 3 στους 4 Έλληνες Τόσο τα στοιχεία των παγκόσμιων ερευνών όσο και η πρώτη καταναλωτική έρευνα της EY για την Ελλάδα, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2021 συμφωνούν ότι οι καταναλωτές έχουν εστιάσει περισσότερο την προσοχή τους στις οικολογικές πρακτικές των εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα για τη χώρα μας, τρεις στους τέσσερις Έλληνες καταναλωτές θεωρούν ότι τα brands και οι εταιρείες θα πρέπει να συμπεριφέρονται με τρόπο ηθικό και σύμφωνα με τις προσδοκίες της κοινωνίας. Επίσης, δύο στους τρεις αναφέρουν ότι τα brands έχουν την υπο- χρέωση να γίνουν καταλύτες θετικής αλλαγής στον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, το 67% δηλώνει ότι η τιμή είναι το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς σήμερα και το 79% πιστεύει ότι θα εξακολουθή- σει να είναι στα επόμενα τρία χρόνια. Σε παγκόσμιο επίπεδο πάντως, η πλειοψηφία των κατα- ναλωτών (64%) σκοπεύει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όσων κατα- ναλώνουν, ενώ το 60% θα εστιάσει περισσότερο στη σχέση ποιότητας-τιμής (value for money). Το 30% των ερωτηθέντων δηλώνει δε ότι ξοδεύει σήμερα περισσό- τερα για προϊόντα που είναι βιώσιμα και καλύτερα για το περιβάλλον, ενώ το 64% είναι διατεθειμένο να αλλά- ξει συνήθειες και συμπεριφορές εάν αυτό ωφελεί την κοινωνία. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) δηλώνουν ότι υιοθετούν κυρίως βιώσιμες συμπεριφορές εάν αυτές τους εξοικονομούν χρήματα, ιδίως σε ό,τι αφορά βασικές οικιακές δραστη- ριότητες, συμπεριλαμβανομένων της εξοικονόμησης ενέργειας (85%), της ανακύκλωσης ή της επαναχρησι- μοποίησης συσκευασιών μετά τη χρήση (83%) και τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών κατά τις αγορές τους (83%). Στρέφονται στις «πράσινες» συσκευασίες οι εταιρείες και στην Ελλάδα Η επικείμενη επικράτηση των «πράσινων» συσκευα- σιών στα ράφια και τα ψυγεία των μίνι μάρκετ και στην Ελλάδα επιβεβαιώνεται, επίσης, από το γεγονός ότι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας δείχνουν στο κοινό τη βιωσιμότητά τους και τις οικολογικές πρακτικές τους, λανσάροντας και σχετικά προϊ- όντα στην αγορά. Η γνωστή γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη ανακοίνωσε, κατά τη διάρκεια του 2021, ότι, με την ενίσχυση των απο- τελεσμάτων της σε θέματα βιωσιμότητας, κατάφερε να αυξήσει τη βαθμολογία της από την ανεξάρτητη αρχή αξιολόγησης Ecovadis και συμπεριλήφθηκε στο κορυφαίο 10% των γαλακτοκομικών εταιρειών παγκο- σμίως. «Πράσινη» πολιτική ακολουθεί εδώ και χρόνια στην Ελλάδα και η Mondeléz International, η οποία φέτος ανακοίνωσε τη δέσμευσή της για τους στόχους του 2025, όπου συμπεριλαμβάνεται η μείωση των εκπομπών CO 2 κατά 10% και η επίτευξη 100% ανακυ- κλώσιμων συσκευασιών με επισήμανση πληροφοριών ανακύκλωσης για τους καταναλωτές. Με σχετικό βρα- βείο ανέδειξε τη δική της «στροφή» στις οικολογικές συσκευασίες η Όλυμπος. Η νέα συσκευασία στραγγι- στού γιαουρτιού της εταιρείας βραβεύτηκε ως μία από τις φιλικότερες συσκευασίες της χρονιάς για το περι- βάλλον, στον διαγωνισμό Packaging Awards 2020. Η πλειοψηφία των καταναλωτών (64%) σκοπεύει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όσων καταναλώνει.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=