Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

78 Η πανδημία του κορωνοϊού συνεχίζει να επηρεά- ζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι φαίνεται πια να διακρί- νονται και σε δύο κατηγορίες, τους εμβολιασμένους και τους ανεμβολίαστους. Η διάκριση αυτή έχει δημιουργή- σει πλήθος αντιδράσεων στην ελληνική κοινωνία, καθώς συνοδεύεται και από σχετικά μέτρα της κυβέρ- νησης σε όλους τους τομείς, ενώ, την ίδια ώρα, είναι εμφανής ακόμη και στα ψώνια στο σούπερ μάρκετ. Αυτό αποδεικνύεται τουλάχιστον και μέσα από πρό- σφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με τίτλο: «Πώς επηρεάζει ο εμβολιασμός τις καταναλωτικές συνή- θειες», η οποία και καταγράφει σημαντικές διαφορές στις καταναλωτικές συνήθειες μεταξύ εμβολιασμένων και μη. Πιο συγκεκριμένα, το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε καταναλωτική έρευνα για την Covid-19, τους εμβολια- σμούς και το λιανεμπόριο τροφίμων, με δείγμα 950 ατόμων το καλοκαίρι του 2021 και βασικό θέμα τις συνήθειες των καταναλωτών από την εμφάνιση του ιού στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα δείχνουν, λοιπόν, την επίδραση της πανδημίας στη συμπεριφορά των πελα- τών, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι 6 στους 10 Έλληνες θα συνεχίσουν να αποφεύγουν τον συγχρωτι- σμό στα καταστήματα τροφίμων και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα και ότι η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων επηρεάζει την αγοραστική συμπερι- φορά των καταναλωτών. Η διάκριση των καταναλωτών Τα στοιχεία της έρευνας φανερώνουν ότι υπάρχουν έντονες διαφορές στις αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα Του Στέλιου Ασλανίδη Νέα δεδομένα για την αγορά των σούπερ και μίνι μάρκετ έχουν διαμορφώσει οι εξελίξεις στην πανδημία του κορωνοϊού, με έρευνα του ΙΕΛΚΑ να παρουσιάζει σημαντικές διαφορές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, ακόμη και με βάση τον εμβολιασμό για τον ιό. Πώς επηρεάζονται οι καταναλωτικές συνήθειες ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=