Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

79 έρευνα ΙΕΛΚΑ στο κοινό που έχει εμβολιαστεί (ή σκοπεύει να εμβολια- στεί), το οποίο αντιπροσωπεύει το 68% του συνόλου, και στο κοινό της έρευνας που δεν έχει εμβολιαστεί (και δεν σκοπεύει να εμβολιαστεί), το οποίο αντιπροσωπεύει το 32%. Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο ομάδες καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία. Το 66% των μη εμβολιασμένων θεωρούν ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο. Πρακτικά, στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Όσον αφορά το κοινό των μη εμβολιασμένων, η πλειο- ψηφία φαίνεται να υιοθετεί συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η πανδημία, αλλά μία σημαντική μει- οψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, διαπίστωση που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την πανδημία. Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με τα μέτρα προστασίας στα καταστήματα σούπερ μάρκετ, με 1 στους 2 μη εμβολιασμέ- νους να θεωρούν τα μέτρα υπερβολικά και μόλις 1 στους 8 εμβολιασμένους να έχει την ίδια άποψη. Σημειώνεται ότι εξακο- λουθεί να ισχύει ο περιορισμός πρόσβασης 1 ατόμου ανά 16 τ.μ., ο οποίος μει- ώνει τη μέγιστη δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και δημιουργεί ουρές τις ώρες αιχμής. Γρήγορες αγορές και συσκευασμένα προϊόντα για τους εμβολιασμένους Όσον αφορά τις αγορές των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ, οι εμβολιασμένοι και όσοι πρόκειται να εμβολια- στούν δείχνουν να προτιμούν τις γρήγορες αγορές και τα συσκευασμένα προϊόντα, ενώ είναι οι ίδιοι που έχουν οδηγήσει σε εκτόξευση και τις online πωλήσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα επιμέρους στοιχεία καταγράφουν τη μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού, η οποία και αποτυπώνεται στο στοιχείο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σούπερ μάρκετ, έναντι μόλις του 19% στους μη εμβολιασμένους. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού, επί- σης, δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, έναντι του 13% του μη εμβολιασμένου. Αντί- στοιχα, το 32% του εμβολιασμένου κοινού δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα, έναντι του 17% των μη εμβολιασμένων. Επιπρόσθετα, σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, σημειώνεται διπλάσιο ποσοστό στο κοινό των εμβολιασμένων το οποίο προτί- θεται να αγοράσει εξ αποστάσεως τρόφιμα: 14% έναντι 6% των μη εμβολιασμένων. Επιπλέον, σε σχέση με τις «εθνο- κεντρικές τάσεις», την αγορά, δηλαδή, προϊόντων ελληνικής προέλευσης, και στα δύο κοινά εξακολουθούν να καταγράφο- νται υψηλά ποσοστά, με εντονότερες τις τάσεις στο μη εμβολι- ασμένο κοινό: 80% έναντι 70%. Το 55% θα συνεχίσει να αποφεύγει τον συνωστισμό Ένα από τα θετικά του κορωνοϊού σε ό,τι αφορά τα μίνι μάρκετ έχει να κάνει με το γεγονός ότι πολλοί καταναλω- τές έχουν αρχίσει να προτιμούν τα μικρά καταστήματα για τις αγορές τους, αποφεύγοντας τις ουρές και τον συνωστι- σμό στα σούπερ μάρκετ. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, μάλιστα, και για τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα και με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Η επιστροφή στην κανονι- κότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα καθυστερήσει για αρκετά μεγάλο χρο- νικό διάστημα. Όπως φαίνεται και από την έρευνα, μία σειρά συνηθειών που υιοθετήθηκαν με την εμφάνιση της κρίσης της Covid-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (κατά το 2022 ή και να μη σταματήσουν ποτέ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι 2 στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκε- φθούν το κατάστημα σε ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων. Επίσης, το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να απο- φεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο Το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του, γεγονός που αποτελεί ατού για τα μίνι μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=