Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36
80 έρευνα ΙΕΛΚΑ ίδιο το κατάστημα, ενώ μόλις το 28% από τους μη εμβο- λιασμένους δηλώνει το ίδιο. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι 1 στους 5 εμβολιασμένους δηλώνει πως θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμη και με την επιστροφή στην κανονικότητα. Στον αντίποδα, το 8% των μη εμβολιασμένων δηλώνει το ίδιο. Κρίσιμος παράγοντας η ασφάλεια Στην έρευνα αναφέρεται, ακόμη, ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών θέλει να νιώθει ασφάλεια στα καταστή- ματα. Αυτό αφορά και το κατά πόσο είναι εμβολιασμένοι ή κάνουν τα απαραίτητα τεστ οι υπάλληλοι του καταστή- ματος. Το παραπάνω αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα στην επιλογή των πελατών, ο οποίος θα πρέπει να απα- σχολήσει και τους επαγγελματίες του μίνι μάρκετ, αφού κάποιο ενδεχόμενο κρούσμα στο κατάστημά τους μπο- ρεί να έχει καταστροφικές συνέπειες. Η έρευνα φανερώνει την επίδραση που έχει η επιδημιο- λογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά. Φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμέ- νου κοινού (το οποίο σημειώνεται και πάλι ότι αποτελεί το 68% του συνόλου) να είναι εμβολιασμένο το προσω- πικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι αποτελεί έναν αρκετά έως πολύ σημαντικό παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων. Ίδιο ποσοστό (71%) δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε σελφ τεστ. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο κοινό των μη εμβολιασμέ- νων είναι μόλις 14% ως προς τον εμβολιασμό του προσωπικού και 44% ως προς την υποβολή σε σελφ τεστ. Τα αποτελέσματα αυτά παρουσιάζουν μία αρκετά απαιτητική εικόνα σε σχέση με τις επιθυμίες διαφορετι- κών ομάδων κοινού, τις οποίες θα κληθούν τους επόμενους μήνες να διαχειριστούν όλοι οι παράγοντες της αγοράς, και ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις του κλάδου. Μ Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ αφορά κυρίως το οργανωμένο λιανεμπόριο και τις αλυσί- δες σούπερ μάρκετ, αλλά τα δεδομένα είναι παρόμοια και ως προς την αγορά του μίνι μάρκετ. Τα καταστήματα της μικρής λιανικής θα συνεχίσουν να επηρεάζονται από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού και τα επό- μενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι αντίστοιχη έρευνα κατα- δεικνύει ότι το 97% των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου (Λιανεμπόριο – Αλυσίδες σούπερ μάρκετ – Προμη- θευτές ταχυκίνητων προϊόντων FMCG) πιστεύει ότι η αγορά και η οικονομία θα διαμορφώνονται από την έκτακτη κατά- σταση και μετά το τέλος του 2021, ενώ το 70%, τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2022. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι προ- κλήθηκε βαθύς αντίκτυπος στη λειτουργία του κλάδου, που πλέον επη- ρεάζει σταθερά και τη στρατηγική των επιχειρήσεων για την επόμενη διετία.Τα μίνι μάρκετ έχουν, επομένως, την ευκαι- ρία να ξεχωρίσουν στο διάστημα αυτό με όπλο την ασφάλεια των καταστημάτων τους και το γεγονός ότι προσφέρουν πιο… προσωπικές υπηρεσίες στους καταναλωτές. Η καθαριότητα, η χρήση μάσκας και η επικοινωνία όσον αφορά τον εμβολια- σμό μπορούν να αποτελέσουν «κλειδιά», από τη στιγμή μάλιστα που ήδη η πλειοψηφία του κόσμου προτιμά τα μικρά καταστήματα, χωρίς ουρές και συνωστισμό, για ψώνια με ταχύτητα. Σημαντικά δεδομένα και για τα μίνι μάρκετ Διαφορές στις αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα σε εμβολιασμένους και μη Το 70% των στελεχών του κλάδου πιστεύει ότι η αγορά θα επηρεάζεται από την έκτακτη κατάσταση τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2022.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=