Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37
14 ειδήσεις Επενδύσεις και νέα προϊόντα στα σχέδια της Αγγελάκης Επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ σχεδιάζει η εταιρεία Αγγελάκης ΑΕ, με στόχο την καθετοποίηση της παραγω- γής και τη διεύρυνση της παρουσίας της σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Παράλληλα, ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με νέα προϊόντα, μέσω συνεργασίας με ελληνικά πανεπιστήμια, ενώ βρίσκεται πολύ κοντά στην εξαγορά μονάδας πρωτογενούς παραγωγής στην Αττική. Ο Θάνος Αγγελάκης, διευθύνων σύμβουλος της Αγγελά- κης ΑΕ, στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας θα υλοποιηθεί, παρά τις δυσκολίες που έχουν δημιουργήσει, για το σύνολο των επιχειρήσεων του πτηνοτροφικού κλάδου, το ενεργειακό κόστος, η αύξηση του κόστους θέρμανσης και το υψηλό κόστος ζωοτροφών. Όπως είπε: «Σε σχέση με άλλες κατηγορίες τροφίμων, το κοτόπουλο έχει τις μικρότερες ανατιμή- σεις. Συγκεκριμένα, στις εταιρείες του κλάδου καταγράφονται ανατιμήσεις 6-8%, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και άλλες το επόμενο διάστημα ». Με στόχο την αύξηση παραγωγής, η εταιρεία προχωρά την επόμενη πενταετία σε επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ, που αφο- ρούν –μεταξύ άλλων– την επέκταση του εργοστασίου πτηνοσφαγής, την αγορά νέων ψυκτικών θαλάμων, τη δημιουργία μονάδας προψημένων και έτοιμων γευμάτων, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εκκολαπτηρίου, ενώ εξετάζεται και η είσοδος στης εταιρείας στην παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά προς ιδία χρήση. Για τις επενδύσεις θα χρησιμοποιηθούν ίδια κεφάλαια, επιδοτήσεις από τον αναπτυξιακό νόμο καθώς επίσης και τραπεζική χρηματοδότηση. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι την ερχόμενη άνοιξη θα ολο- κληρωθεί επένδυση 2 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό και συσκευαστικές μηχανές, ενώ η εταιρεία πρόσφατα απέκτησε εκκολαπτήριο αυγών στον Αυλώνα. Ζήτημα αύξησης κόστους στην ελληνική πτηνοτροφία έθεσε η ΕΔΟΠ Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Πτηνοτρο- φίας (ΕΔΟΠ), η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το σύνολο του κλάδου στη χώρα, με επιστολή που απηύθυνε στον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σίμο Κεδίκογλου, θέτει το επεί- γον ζήτημα της αύξησης του κόστους στην ελληνική πτηνοτροφία και αναδεικνύει την ανά- γκη για άμεσες πρωτοβουλίες από την πλευρά της πολιτείας. Στην επιστολή γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στις αυξήσεις του κόστους ενέργειας θέρμανσης, που θα επιβαρύνουν ιδιαίτερα τη λειτουργία των πτηνοτροφικών μονάδων και που έρχονται να προστεθούν στις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας αλλά και στη γνωστή αύξηση του κόστους των ζωοτροφών – αυτές σε σημαντικό βαθμό έχουν ήδη απορροφηθεί από τις επιχειρήσεις. Η ΕΔΟΠ επισημαίνει ότι περιθώρια για περαιτέρω απορρόφηση του αυξανόμενου κόστους δεν υπάρχουν, οπότε νομοτελειακά θα υπάρξει επιβάρυνση των τιμών για τους τελικούς κατα- ναλωτές. Ζητά, δε από την κυβέρνηση, παράλληλα με τα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών έναντι των ανατιμήσεων στην ενέργεια, να εξετάσει με προσοχή το ζήτημα της αντίστοιχης ενίσχυσης των επιχειρήσεων του πρωτογενούς τομέα, όπως την πτηνοτροφία. Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέ- τας (pl) που πωλούνται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή «ποντάρουν» οι μεγάλες αλυ- σίδες σούπερ μάρκετ. Πρόσφατα, τα σούπερ μάρκετ ΚΡΗΤΙΚΟΣ δημιούργησαν τη σειρά «Επιλογή μου» σε δεκά- δες κατηγορίες προϊόντων για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών. Πρόκειται για προϊόντα που πωλούνται φθηνότερα 25% με 30%. Η γκάμα περιλαμβάνει χαρτικά, είδη παντοπωλείου στα τυποποιημένα τρόφιμα, κατεψυγμένα είδη και είδη ψυγείου (γαλακτοκομικά, τυροκομικά, αλλαντικά), ζωο- τροφές, καλλυντικά, είδη οικιακής χρήσης, χυμούς και αναψυκτικά, είδη πρωινού κ.λπ. Η αλυσίδα ΚΡΗΤΙΚΟΣ δεν είναι η μόνη που επενδύει στα private-label προϊόντα, καθώς ανάλογες σειρές κυκλοφορούν στα ράφια της Μασούτης, της ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά και της Σκλαβενίτης. Εν μέσω πανδημίας, οι κατα- ναλωτές εξετάζουν προσεκτικά τις τιμές και δεν είναι λίγοι αυτοί που πραγματοποιούν έρευνα αγοράς πριν προχωρή- σουν στις απαιτούμενες αγορές. Κρητικός: «ποντάρει» στα pl προϊόντα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=