Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

28 Η αγορά των vegan καταναλωτικών αγαθών εμφανίζεται ανοδική και στην Ελλάδα, με τη ζήτηση για τα σχετικά προϊόντα να μεγαλώνει σταθερά, δημιουργώντας ένα νέο «περιβάλλον» για τους καταναλωτές, αλλά και τους επαγγελματίες. Στο πλαίσιο αυτό, το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» δημιούργησε τη δική του γωνιά για τη vegan αγορά, ώστε να υπάρχει σταθερή ενημέρωση προς τους επαγγελματίες του κλάδου. Αρκετοί vegan κωδικοί έχουν πάρει θέση πλέον και στα ράφια της μικρής λιανικής, καθώς πρόκειται για μια τάση που, όπως όλα δείχνουν, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην αγορά τις επόμενες δεκαετίες. Τα plant- based προϊόντα παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση, αφού το ποσοστό των καταναλωτών που απομακρύνει το κρέας από τη διατροφή του ακολουθεί ανοδική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, με την άνοδο να είναι μεγάλη και στην Ευρώπη. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, οι εταιρείες vegan κρέατος στην Ισπανία είχαν κύκλο εργασιών 86,5 εκατομμύρια ευρώ το 2020, δηλαδή αύξηση 31% σε σύγκριση με το 2019. Τα σούπερ μάρκετ ήδη έχουν επενδύσει σε αυτή την αλλαγή που παρατηρείται στις καταναλωτικές συνήθειες. Αλυσίδες όπως η ALDI επεκτείνουν συνεχώς την γκάμα των vegan προϊόντων, ενώ η Lidl κυκλοφόρησε τη δική της συνταγή «κρέας που δεν είναι κρέας», της μάρκας Next Level Meat. Και, φυσικά, το ενδιαφέρον για vegan κωδικούς δεν περιορίζεται μόνο στο κανάλι των τροφί- μων, καθώς δεν είναι λίγες οι εταιρείες οι οποίες παράγουν προϊόντα περιποίησης και ατομικής υγιεινής, λανσάροντας vegan προϊόντα. Ειδικά στην κατηγορία της περιποίησης μαλλιών, πλέον κυκλοφορούν αρκετά σαμπουάν και conditioners που βασίζονται σε βότανα και απευθύνονται στους ακολούθους του βιγκανισμού. Αναρίθμητοι είναι πια στην ελληνική αγορά οι vegan κωδικοί που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και στα ράφια των μίνι μάρκετ, αποτελώντας μία πρώτης τάξεως ευκαι- ρία για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής να αυξήσει τους τζίρους του καταστήματός του. Καθιερώνονται τα vegan προϊόντα στην Ευρώπη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=