Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

36 ρεπορτάζ λάβει κάποια μορφή χρηματοδότησης την τελευταία διετία. Ως εμπόδια για την πρόσβαση σε νέα χρηματοδοτικά εργα- λεία δε σημειώθηκαν τα ίδια τα χαμηλά κεφάλαια της εταιρείας (27%), η έλλειψη εγγυήσεων για νέο δάνειο (19%), η ύπαρξη μη εξυπη- ρετούμενου δανείου από προηγούμενα χρόνια (8%) και στη συνέχεια η ηλικία του ιδιοκτήτη: είτε αυτός ήταν αρκετά νέος για να διαθέτει τη σχετική εμπειρία είτε βρισκόταν κοντά στη σύνταξη. Μόνο το 20% έχει έτοιμη διάδοχη κατάσταση Ένα άλλο σημείο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον που παρουσι- άστηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ήταν η διάδοχη κατάσταση σε μίνι μάρκετ και περίπτερα. Στη σχετική ερώτηση, μόλις το 20% των ιδιοκτητών ανέφερε ότι τα παιδιά του ή άλλοι συγγενείς σκοπεύουν να αναλάβουν το κατάστημα στο μέλλον, συν ένα ακόμη 2% το οποίο ανέφερε ότι θα δώσει το μαγαζί του σε υπαλλήλους ή τρίτα πρόσωπα. Η πλειοψηφία ανέφερε ότι δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση, ούτε υποψήφιος αγοραστής, αφή- νοντας να εννοηθεί ότι πολλά από τα υπάρχοντα καταστήματα θα κλείσουν όταν αποσυρθούν οι νυν ιδι- οκτήτες τους. Η επόμενη μέρα στα μίνι μάρκετ Στην παρουσίασή του στο συνέδριο Convenience Retailing, ο κ. Παπαγεωργακόπουλος της Netrino ανέ- δειξε και τα σημεία ενδιαφέροντος για την επόμενη ημέρα των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων στην Ελλάδα. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής θα πρέπει να είναι προσεκτικός, καθώς θα βρεθεί αντιμέτωπος με αρκετά ζητήματα, μέσα σε ένα περιβάλλον που αναμέ- νεται να παρουσιάσει μία σειρά αλλαγές σε όλη την Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, το άμεσο μέλλον του κλάδου περιλαμβάνει τα εξής: • Αύξηση τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος – αυξημένο κόστος ψυγείων και καταψυκτών. • Ανατιμήσεις σε προϊόντα: το 67% των επιχει- ρηματιών να υποστηρίζει ότι δεν θα μπορέσει να τις απορροφήσει. • Νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών βιβλίων (myData) για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν. • Νέο σύστημα εγγυοδοσίας DRS: εφαρμογή, από 5/01/2023, νέου συστήματος για την εναλλακτική δια- χείριση απόβλητων συσκευασιών, όπου ο αγοραστής συσκευασμένου προϊόντος καταβάλλει στον πωλητή χρηματικό ποσό, το οποίο του αποδίδεται κατά την επι- στροφή της συσκευασίας. • Μεγάλη ανάπτυξη και ανταγωνισμός στις online πλατφόρμες. • Ανάπτυξη συνεργειών και συνεργασιών με δίκτυα, μέσα από νέες ευκαιρίες στον κλάδο. • Αύξηση εθνοτικών καταστημάτων (Θράκη, πακιστα- νικά, αραβικά, κέντρα δομών μεταναστών). • Συνεργασίες και συμφωνίες με προμηθευτές για ανά- πτυξη νέων κατηγοριών. Μ Από τα 9.904 περίπτερα που λειτουργούσαν το 2010, το 2020 είχαν μείνει ανοιχτά μόλις τα 4.985, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 50,3%. Αυτή τη στιγμή ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας επιλογής όταν ψωνίζετε τρόφιμα; (επιλέξτε μόνο ένα)

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=