Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37
Αφιέρωμα 50 Η φωνή του κλάδου Σε αυτά τα πέντε χρόνια του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», φιλοξενήσαμε και ανθρώπους της αγοράς. Στελέχη επιχειρήσεων, μικροί παραγωγοί και ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ, καταστημάτων ψιλικών και περιπτέρων μίλησαν στο πλέον εξειδικευμένο περιοδικό της μικρής λιανικής για όλα όσα αφορούν τον συγκεκριμένο κλάδο. 32 Mιλτιάδης Παυλής Η Παγκρήτια Τράπεζα κοντά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνέντευξη Εμείςείμαστεεδώγιανα βρούμελύσειςγι’αυτούςπου πράγματιπιστεύουνσεμία επιχειρηματική ιδέακαιθέλουν να τηνκάνουνπράξη. “ ” SYNENTEYXH_PAYLHS2.indd 32 11/22/16 5:30PM 26 success story Αςπάρουμε ταπράγματααπό τηναρχή.Πότεκαιπώς ξεκίνησεηεταιρεία; Το1973οπαππούςμου ξεκίνησε τηνεταιρείαμεδιανομήσε ζαχαρώδηκαι τσιγάρα.Τότεήτανδιαφορετικά ταπράγματα.Τα θυμάμαιόλακαλά,γιατίουσιαστικάγεννήθηκακαιμεγάλωσα μέσασεαυτή τηνεπιχείρηση.Τομόνοδιάστημαπουέλειψα ήτανότανπήγαφαντάρος.Οπατέραςμουότανανέλαβε,λόγω ανίατηςασθένειας,δενπρόλαβεναυλοποιήσει ταεπενδυτικά τουσχέδιακαιγι’αυτόπέρασανγρήγορα ταηνίασεεμένα,για τηνυλοποίησή τους. Ταπούραήτανδικήσας ιδέα; Ναι,έβλεπα την τάσηπουεπικρατούσε τότεστονκόσμο.Το1998 ήτανηεποχή τουχρηματιστηρίου.Διάβασα τηναγοράκαιείδα Χρήστος Καρύδης Ναυαρχίδα του ομίλου τα πούρα! SUCCESSSTORY_KARYDHS.indd 26 2/17/17 1:21PM 80 Ξεκινήσατε τηνπορείασας το1989. Πώςσκεφτήκατεναασχοληθείτεμε τον συγκεκριμένοχώροκαιποιάήταν ταπρώτα σαςβήματα; Ηαγάπηπρος ταπαιδιά,καθώς καιηοικογενειακήπαράδοση στηνεπιχειρηματικήδραστη- ριότητα,καθόρισαν τις επιλογέςμουαπόπολύνεαρή ηλικία.Σ’έναεπαγγελματικό ταξίδιμουστην Ιταλία το1989,ο χώρος τουπαιχνιδιού ξεδιπλώ- θηκεμπροστά μου.Γοητεύτηκα, ενθουσιάστηκα καιαποφάσισα δειλά-δειλάνα κάνω τιςπρώτες ΔιανομέαςProfile Μάκης Τσούδης Η εταιρείαΤΣΟΥΔΗΣΕ.&ΣΙΑΕ.Ε. δραστηριοποιείται κυρίωςστη χονδρικήπώλησηπαιχνιδιών και τυχερήςσακούλας.Με τον εμπορικό τίτλο «MADMAX», την εταιρεία χαρακτηρίζουν,μεταξύάλλων,η γρήγορη εξυπηρέτηση,ηδιαρκώς ανανεωνόμενη γκάμα καιη ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμολογιακήπολιτική. Ο κ.ΜάκηςΤσούδηςμαςμιλάει για τον χώρο τωνπαιχνιδιών και για τα επόμενασχέδια της «MADMAX». ΣυνέντευξηστηΜαρίαΓεωργιάδου “ “ Μένονταςπάνταπιστοίστιςαξίεςμας,έχουμε καταφέρεινα «χτίσουμε»σχέσειςεμπιστοσύνηςμε κάθεπελάτημαςξεχωριστά. Πρωτοπόρος στον τομέα των παιχνιδιών dianomeas.indd 80 9/25/17 6:13PM 56 παρουσίαση μίνι μάρκετ του νέου! Με τον αέρα Ένα νεοσύστατομαγαζί,μόλιςδύομηνών,φτιαγμένομεμοντέρνο σχεδιασμό καιμεβάση τιςανάγκες των καταναλωτών, τραβάει τα βλέμματα καιόχιαδίκως.ΟΘανάσηςΣηφομιχελάκηςδίνει τον καλύτερό του εαυτό,για να έχει ένα κερδοφόρομίνιμάρκετ,που παράλληλαθα ικανοποιείόλους τουςπελάτες. ΤηςΜαρίαςΓεωργιάδου PAROYS_MINIMARKEΤ.indd 56 3/21/17 3:22PM 24 ρεπορτάζ MiniMarket:HEurobankδημιούργησεπρό- σφατα τηνυπηρεσίαv-Bankingγια επιχειρηματικούςπελάτες.Πείτεμαςδύολόγια για τηνέααυτήυπηρεσία. ΔημήτρηςΟικονόμου: Δημιουργήσαμεαυτό τοκαινο- τόμοκανάλιεξυπηρέτησης,γιαναδώσουμεστον πελάτη τηδυνατότηταναέχειστηδιάθεσή του τονπρο- σωπικό τουεπαγγελματικόσύμβουλο,όσοσυχνά επιθυμεί,απευθείαςστογραφείο του,στηνεπιχείρησή του,μεασφάλεια, ταχύτητακαι τεχνικέςλειτουργικότη- τεςπουθααπλοποιήσουν τηνκαθημερινότητα του σύγχρονουεπαγγελματία. Ηαξίααυτής τηςυπηρεσίαςγια τονπελάτησυμπληρώ- νεταικαιεμπλουτίζεταιμεέναμείγμαπαράλληλων εφαρμογώνκαιυπηρεσιών,ώστενακαλύπτουνόσο το δυνατόνπερισσότερεςσυναλλακτικέςανάγκεςέωςκαι τοσύνολο τωνεργασιών τους,όπουείναιεφικτό,χωρίς ναχρειάζεταιναεπισκεφτούν τοφυσικόκατάστημα. Πιοσυγκεκριμένα,μέσω τηςυπηρεσίαςv-Banking παρέχεται: •Άνεσηεπικοινωνίαςμε την τράπεζααπό τονχώρο τους (έδρα),χωρίςμετακινήσεις.Δυνατότηταδημι- ουργίαςμελλοντικήςδιάσκεψης (ραντεβού)με τον προσωπικό τουςσύμβουλο,μεάμεσηπρόσβασηστο calendar του24 /7 (διαδραστικόημερολόγιο). •Άμεση (adhoc)κλήση τιςώρεςμεταξύ09:00με17:00. •Ευχάριστηαναμονή (παρακολούθησηβίντεο)καιδιό- δευσηκλήσεων,e-mailsκαιchatαπόcontactcenter. •Δημιουργίαπροσωπικούαποθηκευτικούχώρου (storage room),όπουοιπελάτεςμπορούνναστέλ- νουνκαιναδέχονται (upload)αρχεία. •Απόκοινούπεριήγηση (cobrowsing)σεφόρμες της τράπεζας. •Διαδραστικήπαρουσίασηυπηρεσιώνκαιπροϊόντων της τράπεζαςμε ταυτόχρονηπεριήγηση (document& urlpush). •Ασφάλειαεπικοινωνίαςκαιολοκλήρωσηςεργασιών, καθώςησύνδεσημε τηνυπηρεσίαυλοποιείταιμέσω τουe-banking. Εξατομικευμένηεξυπηρέτηση,καθώςοπελάτηςσυν- δέεταιπάντοτεμε τονπροσωπικό τουσύμβουλο. Μ.Μ.:Υπάρχουναντίστοιχανέεςυπηρεσίεςή προϊόνταγιαμικρέςεπιχειρήσεις,όπως ταμίνι μάρκετ; Δ.Ο.: Ταψηφιακάδίκτυασυναλλαγών είναι ιδανικά για τις επιχειρήσειςμικρήςλιανικής,δεδομένου του περιορισμένου ελεύθερουχρόνου του επιχειρηματία. Εκτός του v-Banking,μέσω τηςυπηρεσίας «e-banking για επιχειρήσεις»ο επιχειρηματίαςμπο- ρεί ναπραγματοποιήσειόλες τις εισπράξειςκαι πληρωμές της επιχείρησής τουστον χρόνοπου τον εξυπηρετεί. Επιπλέον,διαθέτουμεολοκληρωμένεςυπηρεσίεςπου καλύπτουνόλες τιςανάγκες τουσυναλλακτικού κυκλώματος τηςλιανικής,ανεξαρτήτωςμεγέθους: Για τιςολοένααυξανόμενεςηλεκτρονικέςσυναλλαγές, «Με τοv-Banking,κάθεμικρόςεπιχειρηματίαςέχει τονπροσωπικό τουεπαγγελματικόσύμβουλο» Eurobank Για τη νέαυπηρεσία v-Banking της Eurobank,αλλάκαι τιςπαροχές της τράπεζαςσεμικρούς επιχειρημα- τίες,όπωςοι ιδιοκτήτεςμίνι μάρκετ,μίλησεστοπεριοδικόμαςο κ.ΔημήτρηςΟικονόμου,Αναπλη- ρωτήςΓενικόςΔιευθυντήςκαι Επικεφαλής τηςΓενικήςΔιεύθυν- σηςSmallBusinessSegment της τράπεζας. REPORTAZTRAPEZES.indd 24 24/09/2018 13:03 98 οπεριπτεράς του τεύχους Τ οπερίπτεροεπί τηςοδούςΥψηλάντουκαιΡήγα ΦεραίουστονδήμοΨυχικού-Φιλοθέης,είναιεμφανές από τηνπρώτηματιά,ότιδενείναιένααπλόπερίπτερο. Δίπλαστιςεφημερίδες, ταπατατάκιακαι τιςμπάρεςδημητρι- ακών,θαβρεικανείςσχολικά,είδηθαλάσσης,γυαλιάηλίου, μικρόφωναγιακαραόκε,σανδάλια,φομπιζού,usbκαιάλλα σύγχροναγκάτζετ,αλλάκαιένανειδικάκλιματιζόμενο χώρογια τρόφιμα,όπωςσάλτσες,μακαρόνιακ.λπ. Οκ.ΑλέξανδροςΦραζελάςάνοιξε τοσυγκεκριμένοπερί- πτεροπριναπόπερίπου5χρόνιακαιέχονταςγνώση της αγοράς τουχονδρεμπορίουαπόπροηγούμενεςεργασίες, φρόντισεεξαρχήςναδημιουργήσειένα…πολυκατάστημα, στοοποίοθαμπορείναβρεικανείςσχεδόν ταπάντα. «ΔήλωσαεξαρχήςόσουςπερισσότερουςΚΑΔ (σ.σ.Κωδικός ΑριθμόςΔραστηριότητας)μπορούσα,γιατίείχαστομυαλό μουνακάνωαυτόακριβώς τοπράγμα.Ναεκμεταλλευτώ τιςευκαιρίεςστηναγορά,που τυχαίνεινα τηγνωρίζω,κάνο- νταςκαιο ίδιοςχονδρική,ώστεναεμπλουτίσω τοπερίπτερο μεοτιδήποτεθαχρειαστείοπελάτης,αλλάθαδώσεικαισε μέναένακαλύτεροκέρδος»μαςεξήγησε οκ.Φραζελάς. Έναπερίπτερο…παντοπωλείο Ηποικιλία τωνπροϊόντωνστοσυγκεκριμένοπερίπτεροδεν συγκρίνεταιμεκανέναάλλο,αφούμπορείκανείςναβρει ακόμηκαιποικιλίααπόκαλσόν,καθώςκαιάλλαείδηρουχι- σμού.«Οτιδήποτεμπορώναβρωσεκαλύτερη τιμήκαισε μικρέςποσότητες τοδοκιμάζωκαιστοπερίπτερο.Έχει τύχει κοπέλαναπεράσειστις8:00 τοπρωίναμου ζητήσεισκου- λαρίκιγια τοναφαλό,να τοφορέσεικαιναπάειστηδουλειά της»ανέφερεστοπεριοδικόμας,απαντώνταςστηναπορία για τοανέχουν ζήτησηόλααυτά ταπροϊόντα.«Επειδήβλέ- πουν τοπερίπτεροεδώστηγειτονιά,αλλάκαιμέσω Διαδικτύουπου τοδιαφημίζω, ξέρουνότιεδώθαβρουνανά πάσαστιγμήό,τιχρειαστούνκαισεκαλές τιμές». Ευκαιρίεςκαιμονοπώλιο Κάνονταςκαιο ίδιοςχονδρικέςπωλήσειςμέσω τουπερι- πτέρου τουκαι τωνδύοφορτηγώνπουέχειστηδιάθεσή του,οκ.Φραζελάςγνωρίζεικαλά τηναγορά.«Μπορείςνα βρίσκειςευκαιρίεςκαινααγοράζειςπροϊόντασεπολύ καλύτερη τιμήαπόάλλους,ώστενα ταπροσφέρειςκαιπιο φθηνάστουςπελάτεςσου,αλλάκαιεσύναέχειςμεγαλύ- τεροπεριθώριοκέρδους.Πρέπειγενικάναείσαι ανταγωνιστικόςστις τιμές» τόνισε,ενώέδωσεκαι τοδικό τουσχόλιογια τιςαλλαγέςστηναγορά. «Τοπρόβλημαπουαντιμετωπίζουμεβέβαιαπλέον,είναιότι αρχίζουνναδημιουργούνταιμονοπωλιακέςκαταστάσεις μεταξύ τωνχονδρεμπόρων,γεγονόςπουέχειαντίκτυπο τόσοστις τιμέςχονδρικήςόσοκαιστηνπρομήθειάμας.Όταν ακόμακαι ταπαγωτάπηγαίνουνστους ‘‘τσιγαράδες’’είναι λογικόναμηνμπορούννασεεξυπηρετήσουνόπωςπαλιά, δημιουργώνταςελλείψειςκαιπροβλήματακαιστασημεία πώλησης». Οι δυσκολίες του επαγγέλματος Όσοναφορά τηδική τουδουλειά,ο ίδιοςλέειότιδενήθελε να τηνκάνειποτέ.«Είναιπάραπολλέςοιώρεςδουλειάςκαι δενξέρειςκαιποιονυπάλ- ληλοναεμπιστευτείς,οπότε ουσιαστικά ‘‘τρως’’όλο τον χρόνοσουεδώστοπερί- πτερο»μαςείπε.Πώς περνάειλοιπόνηώρα;«Έχω μια τηλεόραση,αλλάκαι χώρογιανακαθίσεις,οπότε περνάνεκαιγείτονεςκαι φίλοικαιέχωπαρέα.Σκέ- φτομαιμάλιστανααρχίσω ναφτιάχνωκαικαφέεδώ, γιαναέχωόλο το… πακέτο». ΦραζελάςΑλέξανδρος Οπεριπτεράς του τεύχους έχειμετατρέψει το περίπτερό τουσε έναμικρόπαντοπωλείοστο οποίομπορεί κανείς ναβρειαπόσανδάλια και μπιζού,μέχρισχολικά και είδηθαλάσσης. t Μ “ ” Οτιδήποτεμπορώναβρω σεκαλύτερη τιμήκαισεμικρές ποσότητες τοδοκιμάζω καιστοπερίπτερο. info point PERIPTERASTOYMHNA.indd 98 6/28/18 3:31PM 26 ρεπορτάζ τα τερματικάPOSαποτελούν τοπιοσημαντικόεργαλείο για τιςκαθημερινέςεισπράξεις τηςεπιχείρησης. Γιαυψηλούς τζίρουςσεμετρητά, τοSmartBox,ένα μικρό,ασφαλέςχρηματοκιβώτιοπουσυνδέεταιμε τον τραπεζικόλογαριασμό τηςεπιχείρησηςείναιμίαπρωτο- ποριακήυπηρεσίαγια τηνκαθημερινή,ασφαλήκαι ευέλικτηδιαχείριση τωνεισπράξεωνσεμετρητά. Με τηνBusinessDebitMastercardηεπιχείρησημπορεί ναπραγματοποιήσε τιςαγορές τηςμεασφάλειακαι ευελιξία,κερδίζοντας ταυτόχροναευρώμέσω τουπρο- γράμματος«€πιστροφή». Εισαγωγές Πραγματοποίησησυναλλαγώνεισαγωγώνμέσω του e-bankingσεπεριβάλλονcapitalcontrols. •Δυνατότηταπροστασίαςαπό τουςσυναλλαγματικούς κινδύνουςμε τιςυπηρεσίεςFlexFXκαιFXPool. Χρηματοδοτήσεις Χρηματοδοτήσεις γιακεφάλαιοκίνησηςή επενδύσεις με χαμηλές εξασφαλίσειςκαι ελκυστική τιμολόγηση, μέσω τουπρογράμματοςCOSMe,σεσυνεργασίαμε τοeIG. Μ.Μ.:Ποιαείναι,σήμερα,ηπρόταση της Eurobankγια ταμηχανήματαPOS;Τιπροσφέ- ρειστακαταστήματα τηςλιανικήςαγοράς; Δ.Ο.: Οιonlineεισπράξειςαποτελούν τονπλέονδιαδε- δομένο τρόποσυναλλαγών.Στηeurobank προσφέρουμεπλήρηγκάμααπό ταπιοσύγχρονα τερ- ματικά,ethernet,WiFi,GPRS,Mobile,ώστενα καλύπτουμεόλες τιςανάγκεςκάθε τύπουεπιχείρησης. Ηεπιχείρησηπουδέχεταιπληρωμέςμε τερματικόπλη- ρωμήςαπό τηeurobankαπολαμβάνει: •Άμεσηαπόκτησησεοποιοδήποτεκατάστημα,μεμια πολύαπλήδιαδικασία. •Δυνατότητασυμμετοχήςστοπρόγραμμα «€πιστροφή». •Εκκαθάριση τηνεπόμενηεργάσιμηημέρα. •Ανταγωνιστικέςπρομήθειες. •Δυνατότηταχρηματοδότησηςβάσει τζίρου. •ΑσφάλισησυναλλαγώνμέσωPOS,μεδωρεάνασφά- λιστραμέχρι31.12.2018. Η τελευταία τάσηστιςεπιχειρήσειςλιανικήςείναιηεπέ- κτασή τουςστοδιαδίκτυομεe-shops.Καισεαυτές τις επιχειρήσειςπροσφέρουμεολοκληρωμένηυποστήριξη με τηνυπηρεσίαe-commerce. Τιςδυνατότητεςπου ροσφέ- ρειηΤράπεζαΠειραιώςστους επιχειρηματίες τηςμικρής λιανικής,μεσύγχρονεςυπη- ρεσίεςκαι χρηματοδοτικά προϊόντα,ανέδειξεστοπε- ριοδικόμαςοκ.Στέργιος Ζλαάνος,SeniorManager ΤραπεζικήςΜικρώνΕπιχει- ρήσεων&Επαγγελματιών της εταιρείας. MiniMarket:Μεποιεςνέεςυπηρεσίεςή/και χρηματοδοτικάπροϊόνταυποστηρίζεισήμεραη ΤράπεζαΠειραιώς τιςμικρέςεπιχειρήσεις, όπως ταμίνιμάρκετ; Στέργιος Ζλατάνος: ΗΤράπεζαΠειραιώς,αναγνωρί- ζοντας τιςμικρές επιχειρήσειςκαι τους ελεύθερους επαγγελματίεςωςπρωταρχικόμοχλόανάπτυξης της ελληνικήςοικονομίας,βρίσκεταιδίπλαστονκλάδο της μικρήςλιανικής,προσφέροντας επιλογέςσεπροϊόντα καιυπηρεσίεςπου ταιριάζουνστις ιδιαιτερότητές του. Η τράπεζάμας,μεγνώμονα τηστήριξη του επιχειρη- ματίαστιςκαθημερινές τουσυναλλαγέςκαι τη διαχείριση των ταμειακών τουδιαθεσίμων,προσφέρει ειδικάπακέτα εμπορικώνλογαριασμώνανάλογαμε τον τύπο τηςκάθε επιχείρησης,με επιλογέςπλήρους αυτοματοποίησης τωνσυναλλαγών, εξασφαλίζοντας παράλληλα ταχύτητακαιμειωμένοκόστος. Επίσης,μέσω τηςυπηρεσίαςηλεκτρονικής τραπεζικής (winbankweb&mobilebanking),οπελάτηςέχει τη δυνατότηταναδιαχειριστεί τοσυναλλακτικόκύκλωμα της επιχείρησής τουμέσωυπολογιστή,κινητούή ταμπλέτας. Μεμονωμένεςήμαζικέςπληρωμέςγίνονται εύκολα καιαποτελεσματικά,καθώς επίσηςκαι εξόφληση οφειλώνκαιδιαχείριση τραπεζικώνπροϊόντων,όπως δάνειακαι εταιρικέςκάρτες. Επιπλέον,με το επιχειρηματικόπακέτο ειδοποιήσεων «Winbankalerts»έχειάμεση ενημέρωσημέσωSMS καιe-mailγιακινήσειςστουςλογαριασμούς,στις εται- ρικέςκάρτεςκαιστοχρηματιστηριακόχαρτοφυλάκιο. «Ελκυστικήπρότασηγια ταμίνιμάρκετ το «“COSMEΠειραιώςΕπιχειρείνΑνοικτόPOS”» ΤράπεζαΠειραιώς REPORTAZTRAPEZES.indd 26 25/09/2018 16:38 Ο κ. Mιλτιάδης Παυλής, διευθυντής της Παγκρήτιας Συνεταιριστικής Τρά- πεζας, παρουσίασε οικονομικές λύσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής. Η εταιρεία του κ. Μάκη Τσούδη, τα Mad Max, αποτελεί μία από τις κορυφαίες στη διανομή παιχνιδιών στα μίνι μάρκετ και η συνέντευξή του στο 11ο τεύχος του περιοδικού είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο κ. Χρήστος Καρύδης μάς εξήγησε το success story του ομίλου επιχει- ρήσεων Καρύδη στον τομέα των πούρων, αλλά και της γενικότερης διανομής προϊόντων στη μικρή λια- νική. Ένα περίπτερο… πολυκατάστημα διαθέτει επί της οδού Υψηλάντου και Ρήγα Φεραίου στο Ψυχικό ο κ. Αλέ- ξανδρος Φραζελάς, ο οποίος ήταν ο περιπτεράς του τεύχους τον Ιούλιο του 2018. Στο 6ο τεύχος του περιοδικού παρουσιάσαμε ένα νέο μίνι μάρκετ στην Κάντζα, με τον ιδιοκτήτη του κ. Θανάση Σηφομιχελάκη να μας ανα- φέρει τις πρώτες του εντυπώσεις από το επάγγελμα. Στο 18ο τεύχος, ο Αναπληρωτής Γενι- κός Διευθυντής της Eurobank κ. Δ. Οικονόμου και ο Senior Manager Τρα- πεζικής Μικρών Επιχειρήσεων της τράπεζας Πειραιώς κ. Σ. Ζλατάνος παρουσίασαν τις προτάσεις τους.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=