Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37
56 Η παγκόσμια αγορά φαίνεται να απομακρύνεται σταθερά από τη γλουτένη, με τα gluten-free προϊόντα να αυξάνονται διαρκώς, γεμίζοντας τα ράφια και στα μίνι μάρκετ της Ελλάδας. Χωρίς γλουτένη Απόλυτα ανοδική τροχιά για τnν κατηγορία Τ α προϊόντα χωρίς γλουτένη αποτελούν μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες τροφί- μων των τελευταίων ετών. Παρά το γεγονός ότι οι εν λόγω κωδικοί αρχικά απευθύνονταν σε ειδική ομάδα καταναλωτών που πάσχουν από συγκεκριμένες ασθένειες του γαστρεντερικού, όπως την κοιλιοκάκη, πλέον έχουν βρει μια σταθερή θέση και στο καλάθι του Έλληνα. Έχοντας συνδεθεί με την υγιεινή διατροφή, τα gluten- free προϊόντα κερδίζουν διαρκώς καταναλωτές και οι πωλήσεις τους ακολουθούν απόλυτα ανοδική τροχιά σε ολόκληρο τον κόσμο. Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Grand View Research μάλιστα, η αξία της παγκόσμιας αγοράς προϊόντων χωρίς γλουτένη προβλέπεται να εκτιναχθεί στα 43,65 δισ. δολ. μέχρι το 2027, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9,2%. Έτσι, τα κέρδη από τη διάδοση των προϊόντων χωρίς γλουτένη είναι πολύ σημαντικά για να τα αγνοήσουν οι εταιρείες τροφίμων. Ως εκ τούτου δε, η νέα αυτή τάση έχει αλλάξει κατά πολύ και την εικόνα στα ράφια των καταστημάτων, τόσο στα μεγάλα σούπερ μάρκετ όσο και στα σημεία της μικρής λιανικής. Όσον αφορά τα προϊόντα χωρίς γλουτένη, βασικοί τομείς ανάπτυξης της συγκεκριμένης κατηγορίας τροφί- μων κατά τα τελευταία χρόνια ήταν τα αρτοσκευάσματα, τα δημητριακά και τα σνακ. Όμως, πλέον, και άλλες Του Βάιου Τασούλα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=