Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37
9 ειδήσεις Στην υλοποίηση ενός νέου επενδυτικού σχεδίου, ύψους 38 εκατομμυρίων ευρώ προχωρά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, σύμ- φωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αλέξανδρο Δανιηλίδη. Έντονος είναι ο προβληματισμός για τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, μεταφορικά και ενεργειακό κόστος. Μέχρι στιγμής, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει απορροφήσει τις αυξήσεις προμηθευτών και οι τιμές στα προϊόντα παραμένουν σταθερές από τον περασμένο Φεβρουάριο, παρά το γεγονός ότι η φορολογία είναι πολύ υψηλή όσον αφορά τα προϊόντα μπίρας στην Ελλάδα. Ωστόσο, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένα κόστη, ενεργειακά και πρώτων υλών συσκευασίας, θα προχωρήσει σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της. Επίσης, διευκρίνισε, σχετικά με τις ανατιμήσεις, ότι δεν θα έχουν όλα τα προϊόντα και όλες οι συσκευασίες την ίδια άνοδο στην τελική τιμή, καθώς δεν υφίστανται την ίδια επίπτωση από τις αυξήσεις στα υλικά συσκευασίας (αλουμίνιο, γυαλί κ.ά.). «Αξιολογούμε προς το παρόν τα δεδομένα. Μέχρι στιγμής όλες οι αυξήσεις των προμη- θευτών απορροφώνται από εμάς. Ανάλογα όμως με τις εξελίξεις, κάποια στιγμή θα προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις» ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης. Παράλληλα, η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, θα εστιάσει στην περαιτέρω ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, επενδύοντας κυρίως στην κατηγορία μπί- ρας με μηδέν αλκοόλ, ενώ θα συνεχίσει με την ίδια δυναμική το πρόγραμμα προ- ωθητικών ενεργειών. Μειώνονται οι πωλήσεις στα μη βιώσιμα προϊόντα H περιβαλλοντική βιωσιμότητα είναι πια ο βασικός λόγος που επη- ρεάζει τις καταναλωτικές συμπεριφορές σε έναν στους πέντε ανθρώπους, σύμφωνα με έρευνα του Institute of Customer Service για λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρείας Zurich. Τα στοιχεία το αναδεικνύουν μάλι- στα ως μείζον ζήτημα για τις επιχειρήσεις στον κλάδο των τροφίμων, αφού όσες διαθέτουν μη βιώσιμα προϊόντα εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσουν ραγδαίες μειώσεις πωλήσεων τα επόμενα χρόνια. Η τάση είναι μάλιστα ανο- δική και σύντομα προβλέπεται ότι τα σχετικά ποσοστά θα αυξηθούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, εφόσον το 55% των καταναλωτών θα ακολουθήσει την ίδια λογική έως το 2025. Ο αντίκτυπος όμως είναι ήδη εμφανής στις πωλή- σεις των εταιρειών, αφού το 18% έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Τα φαγητά, τα ποτά, αλλά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και καθαρισμού είναι οι κατηγορίες που κινδυνεύουν να χάσουν τους πελάτες τους τα επόμενα χρό- νια, αν δεν συμμορφωθούν με τις νέες πρακτικές υπέρ του περιβάλλοντος. Ενισχύθηκε η καταναλωτική δαπάνη Αύξηση κατά 2,15 δισ. ευρώ ή 7% (από 30,89 δισ. ευρώ σε 33,04 δισ. ευρώ) σημείωσε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπι- κών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά, το β’ τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με το 2020. Παράλληλα, η τελική καταναλωτική δαπάνη αυξήθηκε κατά 4,2 δισ. ευρώ ή 15,3% (από 27,6 δισ. ευρώ σε 31,8 δισ. ευρώ), ενώ το ποσο- στό αποταμίευσης ήταν 3,8% το β’ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το 10,7% του β’ τριμήνου το 2020. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις πάγιου κεφαλαίου του τομέα των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών) ανήλθαν στο ποσό των 2,9 δισ. ευρώ. Το ποσοστό των επενδύσεων του τομέα –που ορίζεται ως οι ακαθάριστες επενδύσεις πάγιου κεφαλαίου προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία– ήταν 20,3% το β’ τρίμηνο του 2021, αντίστοιχα με το 19,7% το β’ τρίμηνο του 2020. Παράλληλα, καταγράφηκε έλλειμμα στο εξωτερικό ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών ύψους 4,52 δισ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 3,15 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί το β’ τρίμηνο του 2020 (οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 6,37 δισ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 5,01 δισ. ευρώ). Επιπρόσθετα, σημειώθηκε πλεόνασμα στο εξωτερικό ισοζύγιο πρωτογενών εισοδημάτων, τρεχουσών και κεφα- λαιακών μεταβιβάσεων ύψους 1,39 δισ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 0,35 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Ως αποτέλεσμα, η συνολική οικο- νομία παρουσίασε καθαρή λήψη δανείων 3,13 δισ. ευρώ. Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Νέες επενδύσεις στην Ελλάδα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=