Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

92 T ην ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η κυβέρνηση έχει αυξήσει εκ νέου τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, αφού στις αρχές Νοεμβρίου «εκτοξεύθηκαν» για μία ακόμη φορά τα κρούσματα σε όλη την Ελλάδα, προκα- λώντας ξανά ανησυχία στην αγορά. Ένα νέο lockdown ειδικά για τους ανεμβολίαστους δεν μπορεί να αποκλειστεί, γεγονός που είναι πιθανό να αλλάξει και πάλι τα δεδομένα και για τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής. Όχι, όμως, απαραίτητα προς το χειρότερο. Και αυτό γιατί τα στοιχεία δείχνουν ότι οι δαπάνες για είδη παντοπω- λείου στην εποχή της πανδημίας σημείωσαν σημαντική αύξηση, προς όφελος των επαγγελματιών του κλάδου. Αύξηση 23% στις δαπάνες για τρόφιμα Ειδικά στα τρόφιμα, η αύξηση της δαπάνης ανά νοικο- κυριό ξεπέρασε το 23% το 2020, την ώρα που σε επίπεδο δεκαετίας σημειώθηκε μείωση της τάξης του 10%, ενώ αντίστοιχα αρνητική ήταν η πορεία και στις δαπάνες για την εστίαση, οι οποίες και περιορίστηκαν κατά 33% την περίοδο των lockdown. Τα παραπάνω καταγράφονται ως αποτελέσματα της έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020. Ανακοινώθηκαν πρόσφατα και έρχονται να προστεθούν στα ευρήματα παρόμοιων ερευνών του ΙΕΛΚΑ, σκιαγραφώντας την παρούσα κατάσταση ανα- φορικά με την κατανάλωση τροφίμων στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, καταγράφεται αύξηση στη δαπάνη τρο- Του Στέλιου Ασλανίδη Σημαντική αύξηση της δαπάνης στα καταστήματα της μικρής λιανικής κατεγράφη την περίοδο των Lockdown εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, με συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων να «εκτοξεύουν» τις πωλήσεις τους. Τα είδη παντοπωλείου με τη μεγαλύτερη ζήτηση Οι επιλογές της πανδημίας

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=