Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
29 Για δεύτερη χρονιά στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των Vegan Awards 2022, με μία σειρά από εταιρείες να διακρίνονται για τα vegan προϊόντα τους στην ελληνική αγορά. Η τελετή έλαβε χώρα την Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου, στο St Astra Roof Top Restaurant του Radisson BluPark Hotel, με διοργανωτή την Boussias. Για μία ακόμα φορά επιβραβεύτηκαν και αναδείχθηκαν οι σηµαντικές προόδοι στα προϊόντα και τις υπηρεσίες των εταιρειών που προάγουν το vegan lifestyle (δηλαδή τον τρόπο ζωής ο οποίος αποσκοπεί στον αποκλεισµό, στο µέτρο του δυνατού και του εφικτού, όλων των µορφών εκµετάλλευσης και σκληρότητας απέναντι στα ζώα για φαγητό, ρουχισµό ή για οποιονδήποτε άλλο σκοπό). Περισσότερα από 150 υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων, εκπρόσωποι υπουργείων, φορέων, ινστιτού- των, πανεπιστημίων, επαγγελματίες της διατροφής καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία σε προϊόντα και υπηρεσίες από τη βιοµηχανία τροφίµων, καλλυντικών προσωπικής φροντίδας και ειδών υγιεινής, συµπληρωµάτων διατροφής, απορρυπαντικών, ρούχων και αξε- σουάρ από τον ευρύτερο χώρο της µόδας, όλα µε πιστοποιήσεις vegan. Συνολικά, διακρίθηκαν 33 εταιρείες από ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικής δραστηριότητας πάνω σε όλες της κατηγορίες των βραβείων. Οι εταιρείες οι οποίες κατέκτησαν την υψηλότερη βαθμολογία σε ολόκληρη την ενότητά που συμμετείχαν, αποσπώντας το Platinum Βραβείο ήταν οι: ΒΙΟΑΓΡΟΣ, CRUDO και L’Erbolario. Τέλος, η βραδιά κορυφώθηκε με την απονομή των Grand Award, όπου το ΕβΛΟΓΗΜΕΝΟ νηστί- σιμο αναδείχθηκε Brand of the Υear και η BIOART αναδείχθηκε Company of the Year. Vegan Awards 2022: Οι εταιρείες που ξεχώρισαν στην Ελλάδα Τις νέες διατροφικές τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο μέλλον, επη- ρεάζοντας τον κλάδο του σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής, αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Σύμφωνα με τα σχετικά ευρήματα, λοιπόν, οι διεθνείς δημογραφι- κές εξελίξεις και οι πολιτισμικές αλλαγές, σε συνδυασμό με τις παραγωγικές δυνατότητες της παγκόσμιας οικονομίας για παραγωγή ζωικών πρωτεϊνών αποτελούν παράγοντες που συνεισφέρουν στην παγκόσμια αύξηση των καταναλωτών που επιλέγουν τη χορτοφα- γική διατροφή. Στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι βρίσκεται περίπου στο 4%, δηλαδή 400.000 πολίτες, με τους μισούς από αυτούς να αυτοπροσδιορίζονται ως vegans (δεν καταναλώ- νουν καθόλου ζωϊκά προϊόντα) και τους άλλους μισούς ως vegeterians (δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρι κ.λπ .). Δίπλα σε αυτή την κατηγορία καταναλωτών υπάρχει η κατηγορία των flexitarians ή ημιχορτοφάγων, καταναλωτών δηλαδή που προσπαθούν να υιο- θετήσουν μία πιο χορτοφαγική διατροφή, αλλά όχι ολοκληρωτικά χορτοφαγική. Η κατηγορία αυτή είναι περίπου το 15% του πλη- θυσμού, δηλαδή περίπου 1,5 εκατ. πολίτες και αποτελεί μία πολύ σημαντική κοινωνική και καταναλωτική ομάδα. Η προαναφερθείσα τάση, ανα- μένεται να κάνει πιο έντονη την αναζήτηση για εναλλακτικά φυτικά υλικά, τρόφιμα και προϊό- ντα προκειμένου να καλυφθούν οι υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες. Προϊόντα όπως το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα, το κρέας εργαστηρίου κ.λπ . υπάρχουν ήδη στην ελληνική αγορά. Υπάρχει, άλλωστε, ήδη ένα καταναλωτικό κοινό που κάνει τις συγκεκριμένες δια- τροφικές επιλογές (αν και σε χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το εξωτερικό). Τα ποσοστά πλέον των καταναλωτών που υιοθετούν αυτές τις κατηγορίες είναι αξιοσημείωτα. Το 14% καταναλώνει γαλακτοκομικά φυτικής προέλευσης, το 11% θα έτρωγε κρέας εργαστηρίου, ενώ το 19% του κοινού θεωρεί αυτές τις εναλλακτικές ως πιο υγιεινές. Αυξάνονται οι Έλληνες που επιλέγουν plant-based προϊόντα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=