Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
32 ρεπορτάζ H ενίσχυση των τζίρων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά και θεαματική διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στην καθημερινότητα των καταναλωτών, έχουν οδηγήσει στην περαιτέρω αύξηση του ανταγωνισμού για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής. Ο τζίρος του κλάδου ξεπερνούσε τα 4 δισεκα- τομμύρια ευρώ προ πανδημίας και πλέον εκτιμάται ότι έχει ανέλθει ακόμη περισσότερο, γεγονός που κάνει διαρκώς και πιο ελκυστική την είσοδο στη συγκεκρι- μένη αγορά. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι τα σούπερ μάρκετ επεκτείνουν το δίκτυό τους με ανακαινίσεις, νέα καταστήματα, συνεργασίες με πλατφόρμες delivery και ενίσχυση των ηλεκτρονικών καταστημάτων, προκαλώντας ανησυχία στους επαγγελματίες των μίνι μάρκετ, κυρίως λόγω της διείσδυσής τους στις γειτονιές. ΑΒ Βασιλόπουλος, Κρητι- κός, Γαλαξίας και Lidl έχουν ήδη προχωρήσει σε επενδύσεις, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στη λειτουργία τους, την ίδια ώρα που η αλυσίδα Σκλαβενίτης έχει προ- ϋπολογίσει «κονδύλια» ύψους 50 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων και ανακαίνιση υφιστάμενων κατα- στημάτων, καθώς και στην ενδυνάμωση των υποδομών και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Στο σύνολό τους, δε, οι μεγάλες «αλυσίδες» της χώρας «στοχεύουν» πλέον απόλυτα στον τζίρο της μικρής λια- νικής, αφού λανσάρουν στην αγορά τις δικές τους μορφές μίνι μάρκετ, με τα σχετικά καταστήματα να έχουν αυξηθεί αρκετά σε αριθμό την τελευταία πενταετία, ειδικά στην Αττική. Την ίδια ώρα, όμως, ο ανταγωνισμός για τους ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ, των ψιλικατζίδικων και των περιπτέρων έρχεται πια και από τις ηλεκτρονι- Του Βάιου Τασούλα Νέοι «παίκτες» αλλά και ευκαιρίες στη μικρή λιανική Ο ανταγωνισμός για τα μερίδια της μικρής λιανικής συνεχίζει να αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό και οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ αναζητούν διεξόδους για να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες της αγοράς. Ανταγωνισμός και λύσεις για τα μίνι μάρκετ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=