Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
33 ρεπορτάζ κές πλατφόρμες, αφού οι online πωλήσεις έχουν «εκτοξευθεί» και νέοι «παίκτες» έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους με ηλεκτρονικά μάρκετ. «Δυναμώνει» το κανάλι των online market Tο online super market «εκτόξευσε» τις πωλήσεις του την τελευταία διετία και είναι χαρακτηριστικό ότι στο πρώτο μισό του 2021, η άνοδος έφθασε το 122% στην αξία των πωλήσεων συγκριτικά με το αντίστοιχο διά- στημα του προηγούμενου έτους, οπότε και είχαν ήδη «εκτιναχθεί» οι αγορές μέσω του διαδικτύου. Ενδεικτικό είναι, μάλιστα, ότι η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής άγγιξε τα 140,6 εκατομμύρια ευρώ, με αποτέλεσμα οι προ πανδημίας πωλήσεις του κλάδου να φαντάζουν πλέον μακρινό παρελθόν, αφού μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο τζίρος ήταν παραπάνω από 3πλάσιος από το συνολικό τζίρο του 2019. Κάπως έτσι άρχισαν να γίνονται ανταγωνιστές για τα μίνι μάρκετ και τα e-shops των σούπερ μάρκετ, τα οποία και κάνουν delivery στο σπίτι. Παρ’ ότι ακόμη οι μεγάλες «αλυσίδες» δεν έχουν βρει τον τρόπο να τα κάνουν ιδιαίτερα κερδοφόρα, λόγω των υψηλών εξόδων τους, οι επενδύσεις τους προς αυτή την κατεύθυνση, αυξάνο- νται διαρκώς. Η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ που διαθέτει κι online παρουσία μέσω του eshop.masoutis.gr και του you.gr , ανακοίνωσε μέσα στο 2021, από κοινού με το ηλεκτρονικό κατάστημα του Ομίλου Quest, την έναρξη της συνεργασίας τους στις online αγορές. Σε ενίσχυση του online καταστήματός της προχώρησε και η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, με νέες επενδύσεις στο ΑΒ Home Shop Center, οι οποίες ξεπέρασαν τα 10 εκα- τομμύρια ευρώ την τελευταία διετία. Την ηλεκτρονική πλατφόρμα caremarket.gr από την εταιρεία YODA Α.Ε. εξαγόρασε η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, προκειμένου να εισέλθει στα- διακά στη νέα ηλεκτρονική εποχή, που διαμορφώνεται στο παγκόσμιο και εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων. Νέο ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτουν πλέον και τα σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης. Στην ηλεκτρονική διεύ- θυνση eshop.xalkiadakis.gr ο καταναλωτής μπορεί να βρει χιλιάδες προϊόντα των σούπερ μάρκετ Χαλκιαδά- κης, κατηγοριοποιημένα για εύκολη πλοήγηση, με καθημερινές εκπτώσεις και προσφορές. Σημαντικές επενδύσεις για την ενδυνάμωση των υπο- δομών που ξεπέρασαν το ποσό των 500.000 ευρώ «έτρεξε» και η METRO με τα My Market, καθώς μόνο κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα, οι online πωλήσεις του τετραπλασιάστηκαν. Νέα «απειλή» τα dark stores Η ξαφνική αύξηση της ζήτησης και για online πωλήσεις και στα σούπερ μάρκετ, οδήγησε σε μεγάλες επενδύσεις στα e-shops, αλλά και στις υπηρεσίες delivery, οι οποίες μοιάζουν πια αναπόφευκτες και για τον τομέα του μίνι μάρκετ, αλλά και για τα μικρότερα καταστήματα της γει- τονιάς, ακόμη και για τα περίπτερα. Κορυφαίες πλατφόρμες delivery, όπως η Wolt, το e-food και η Box άρχισαν να εντάσσουν στο πελατολόγιό τους και τον συγκεκριμένο κλάδο, με αρκετά καταστήματα της μικρής λιανικής να συνεργάζονται μαζί τους. Τα τεράστια μεγέθη των online πωλήσεων δεν άργησαν να μετατρέψουν σε…απειλή τις εν λόγω πλατφόρμες για τα μίνι μάρκετ. Τόσο η e-food όσο και η Wolt δημι- ούργησαν τα δικά τους μάρκετ, μέσω της λογικής των dark stores. Πρόκειται ουσιαστικά για μίνι μάρκετ, τα οποία και δεν είναι ανοιχτά καταστήματα, αλλά αποθή- κες που λειτουργούν ως ηλεκτρονικά μάρκετ, προσφέροντας μόνο τη λύση του delivery στους κατανα- λωτές. Με αυτή τη μορφή εμφανίστηκε στην αγορά πριν από λίγους μήνες και ένας νέος «παίκτης», τα Pop Market. Πρόκειται για μία ελληνική startup, η οποία Με τη μορφή των dark stores εμφανίστηκε στην αγορά πριν λίγους μήνες και ένας νέος «παίκτης» για τη μικρή λιανική, τα Pop Market. Η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής άγγιξε τα 140,6 εκατομ- μύρια ευρώ, στο πρώτο εξά- μηνο του 2021.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=