Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
34 ρεπορτάζ μέσω της εφαρμογής «pop market» ξεκίνησε να δραστη- ριοποιείται στον παγκοσμίως αναπτυσσόμενο κλάδο της υπερταχείας παράδοσης προϊ- όντων μικρής λιανικής, καθώς υπόσχεται παρά- δοση σε λιγότερο από 15 λεπτά, χωρίς κατώτατο όριο παραγγελίας και σε τιμές λια- νικής. Στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας λοιπόν, αναφέρεται ότι «διαθέτει μεγάλη γκάμα από κωδικούς και παραδίδει ποικιλία τροφίμων, μαναβικής, σνακ, κάβας και προϊόντων για το σπίτι, είτε διεθνών brands είτε Ελλήνων παραγωγών, διατηρώντας το δικό της απόθεμα προϊόντων, από δικούς της προμηθευτές, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους αποθήκευσης στην Αθήνα (dark stores)». Καινούργιος παίκτης και στο delivery H e-food και Wolt ξεκίνησαν τη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα ως υπηρεσίες delivery, συνεργαζόμενες αρχικά με καταστήματα της εστίασης. Όμως, το αναπά- ντεχο φαινόμενο της πανδημίας του κορωνοϊού τις έφερε και σε νέες κατηγορίες, όπως τα μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία. Στο πλαίσιο αυτό «τρέχουν» ακόμη κάποιες από αυτές μέσα από τις πλατφόρμες τους, αλλά η απόφαση για τη δημιουργία δικών τους dark stores με τρόφιμα και προϊόντα σούπερ μάρκετ έχει «παγώσει» το εγχείρημα και την προώθησή του. Την ίδια ώρα, όμως, στη χώρα μας εισήλθε και μία ακόμη υπηρεσία delivery, η Rocket, η οποία και αναμέ- νεται να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο στις online παραγγελίες και μένει να φανεί εάν στα πλάνα της υπάρχει και ο κλάδος της μικρής λιανικής. Σύμφωνα με την πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας, μέσω της εύχρηστης εφαρμογής της για smartphones και έχοντας θέσει ως προτεραιότητα να προσφέρει βέλ- τιστη εμπειρία όχι μόνο στους πελάτες αλλά και στους συνεργάτες της, η Rocket δεσμεύεται να παρέχει υψη- λού επιπέδου εξυπηρέτηση και προνόμια τόσο στους καταναλωτές όσο και στα συνεργαζόμενα καταστήματα. Η Clementine Joly, διευθύντρια Marketing Ευρώπης, δήλωσε σχετικά: «Σχεδιάσαμε τη στρατηγική επέκτασής μας έπειτα από εκτενή έρευνα που πραγματοποιήσαμε, σε συνεργασία με την PWC. Η Αθήνα, βάσει διαφόρων κριτη- ρίων, αναδείχθηκε ως ευκαιρία οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε το πρώτο βήμα ξεκινώντας από τη δημοφιλή περι- οχή του Χαλανδρίου, όπου υπάρχουν πολλά καταστήματα». Η εφαρμογή της Rocket, διαθέσιμη σε Android και iOS, καθιστά την παραγγελία εύκολη. Ο χρήστης εγγράφεται στην υπηρεσία συμπληρώνοντας απλώς τη διεύθυνσή του και ο κατάλογος καταστημάτων και επιλογών εμφανίζεται αμέσως στην οθόνη, προκει- μένου να μπορεί να επιλέξει εύκολα και γρήγορα το γεύμα ή το ρόφημα της αρεσκείας του, μέσα σε λίγα και απλά βήματα. Ένα γρήγορο μενού σε μορφή carousel διευκολύ- νει ακόμα περισσότερο την επιλογή, εμφανίζοντας πρώ- τες τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες γευμάτων για γρήγορη πρόσβαση, ενώ ελκυστικές προσφορές και εκπτώσεις παρουσιάζονται στους χρήστες σε καθημερινή βάση. Με στόχο τα μίνι μάρκετ έρχεται ξανά στην Ελλάδα και η Carrefour Στην αγορά που καλύπτουν τα μίνι μάρκετ και τα κατα- στήματα της μικρής λιανικής έχουν εισέλθει ήδη αρκετές από τις μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό τον ανταγωνισμό στην αγορά. Η Μασούτης διαθέτει, από το 2005 κιόλας, τα Express Market, με δεκάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, η Metro ΑΕΒΕ και τα My Market έχουν σχεδιάσει τη δική τους πρόταση για τη μικρή λιανική, με τα My Market Easy, ενώ πιο σημαντικός «παίκτης» είναι η ΑΒ Βασιλό- πουλος, με δύο σχετικά concept για τη μικρή λιανική, τα AB Shop & Go και τα ΑΒ Food Market. Αντίστοιχα, όμως, ένα νέο μοντέλο ευέλικτων καταστη- μάτων γειτονιάς με στόχο να καλύψουν ανάγκες άμεσης κατανάλωσης και αναπλήρωσης των καθημερινών αγορών, έχει αναπτύξει και η «αλυσίδα» Κρητικός. Κατά τη διάρκεια του 2021, μάλιστα, η εταιρεία έκανε Τόσο η e-food όσο και η Wolt δημιούργησαν τα δικά τους μάρκετ, μέσω της λογικής των dark stores.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=