Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
46 ψωμί ή ζυμαρικά ολικής άλεσης κ.ά.) πλήρων σε λιπαρά γαλακτο- κομικών προϊόντων, κόκκινου κρέατος, πουλερικών, ψαριών και θαλασσινών, ελαιόλαδου και πατατών. Επίσης, 2 στους 3 (67,4%) ηλικίας 15 ετών και άνω, καταναλώνουν μη επεξεργασμένα δημητριακά όπως ψωμί ολικής άλεσης, ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι κ.ά. Ποσο- στό 24,8% αυτών, τα καταναλώνουν καθημερινά (μία ή περισσότερες φορές την ημέρα). Χαρακτηριστικό και της επόμενης ημέρας στην αγορά, δε, είναι και το γεγονός ότι τα προϊόντα ολικής άλεσης, περιλαμβάνονται στις συστάσεις από το Τμήμα Διαιτολο- γίας και Διατροφολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την υγιεινή διατροφή στο σχολείο, μέσα από τον «Εθνικό οδηγό για βρέφη, παιδιά και εφήβους». Σε αυτόν αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: • Συστήνεται καθημερινή κατανάλωση γαλακτοκομι- κών, φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής άλεσης. • Στην περίπτωση που ο μαθητής επιλέξει να καταναλώ- σει κάτι από το κυλικείο, πρέπει να γίνεται η πιο υγιεινή επιλογή που μπορεί να υπάρχει, όπως μπάρες δημητρια- κών, κριτσίνια ολικής άλεσης, γάλα. Τυποποιημένα τρόφιμα, όπως κρουασάν και έτοιμα αρτοπαρασκευά- σματα, πρέπει να αποφεύγονται. ΤΙΤΛΑΚΙ: Προϊόντα ολικής άλεσης στα μίνι μάρκετ Ακόμη και προ πανδημίας τα προϊόντα ολικής άλεσης είχαν ιδιαίτερη ζήτησε σε σούπερ και μίνι μάρκετ, αλλά ο κορωνοϊός αύξησε την εστίαση των καταναλωτών στις πιο υγιεινές επιλογές, ενισχύοντας περαιτέρω τους εν λόγω κωδικούς στα ράφια. Το ψωμί του τοστ και τα σνακς ολικής άλεσης προτιμώ- νται στις μέρες μας από μία μεγάλη μερίδα πελατών, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν πλήρως το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του. Στο πλαίσιο αυτό και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά λανσάρουν διαρκώς νέα προϊόντα που διεκδικούν τη δική τους θέση στη μικρή λιανική. Πολυάριθμοι κωδικοί που βασίζονται στα δημητριακά έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία στην ελληνική αγορά, με την κατηγορία να έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη, μετά τη «στροφή» του καταναλωτικού κοινού σε ένα πιο υγιεινό διατροφικό μοντέλο. Η «μάχη» έχει «φουντώσει» στο ψωμί για τοστ, με όλα τα μεγάλα brand να έχουν προσθέσει κωδικούς άλεσης στο «χαρτοφυλάκιό» του, ενώ το ίδιο ισχύει και στα μακαρόνια. Τα δημητριακά και οι μπάρες δημητριακών, μάλιστα, έχουν ήδη ανα- δείξει τα προϊόντα ολικής άλεσης ως κορυφαία σε πωλήσεις στην κατηγορία τους. Νέα τάση τα ζυμαρικά ολικής άλεσης Μία τάση των τελευταίων ετών στην ελληνική αγορά, αποτελούν και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, αφού οι βιομη- χανίες ζυμαρικών της χώρας, έχουν επενδύσει στην εν λόγω κατηγορία, ακολουθώντας τις παγκό- σμιες κατευθύνσεις, αλλά και τη ζήτηση εντός συνόρων. Στο πλαίσιο αυτό, η σειρά MISKO Ολικής Άλεσης διαθέτει πια και νέους κωδικούς, καθώς έχει εμπλουτιστεί με παστίτσιο και ριγκατόνι, ενώ τα ζυμαρικά Barilla Linguine ολικής άλεσης είναι μία ακόμη πρόταση για τους καταναλωτές που ακολουθούν μια πιο ισορροπημένη διατροφή. Η Eurimac ΑΕ, από την πλευρά της, μετά το λανσάρισμα της δημοφιλούς σειράς ΜΑΚΒΕΛ με 5 Δημητριακά αλλά και των ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ Ολικής Άλεσης με Βρώμη, παρουσίασε στην αγορά τα ΜΑΚΒΕΛ Ολικής Άλεσης με 60% περισσότερες φυτικές ίνες, με στόχο να διεκδικήσει μερίδιο σε ένα πολύ πιο απαιτητικό κοινό καταναλωτών. Αντίστοιχα, η βιομηχανία ζυμαρικών Ήλιος επένδυσε πρόσφατα στην καινοτομία, με τον Τραχανά ολικής με αγελαδινό γάλα, ενισχύοντας και τη σειρά παραδοσια- κών ζυμαρικών της, με ένα προϊόν ολικής άλεσης. Η τάση περιλαμβάνει μάλιστα και απόλυτα εστιασμένα προϊόντα, αφού μια σειρά από νέες επιλογές υπάρχουν και στα ζυμαρικά ολικής άλεσης για παιδιά. Ενισχύεται διαρκώς η γκάμα των ζυμαρικών ολικής άλεσης, αυξάνοντας τις επιλογές για τα ράφια των μίνι μάρκετ. Δύο στους τρεις καταναλωτές ηλικίας 15 ετών και άνω, καταναλώνουν μη επεξεργασμένα δημητριακά, όπως ψωμί ολικής άλεσης και ζυμαρικά ολικής άλεσης. προϊοντα ολικησ αλεσησ Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=