Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

ρεπορτάζ 54 Προσφορές και νέες αφίξεις στην πρόσοψη των ραφιών Το μπροστά και το πίσω μέρος σε ένα διάδρομο ραφιών είναι αυτό που ξεχωρίζει στα μάτια των καταναλωτών και ως εκ τούτου μπορεί να αποτελέσει ατού για τις πωλήσεις προϊόντων. Αξιοποιήστε τα σωστά, τοποθε- τώντας σε αυτά κωδικούς που θέλετε να προωθήσετε περισσότερο. Θεωρούνται ιδανικά για την παρουσίαση νέων προϊόντων, αλλά και για την ανάδειξη προσφο- ρών που μπορεί να κάνετε σε συγκεκριμένες κατηγορίες με αρκετό περιθώριο κέρδους. Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ δείχνουν άλλωστε το «δρόμο» σε αυτό το «κομμάτι», με τις προσόψεις των διαδρόμων τους να αλλάζουν συχνά και ανάλογα με τα προϊόντα που θεωρούνται πιο ελκυστικά για τους κατα- ναλωτές. Στα περισσότερα «end caps» θα βρείτε μάλιστα και τις προσφορές τους. Καθοριστικές οι παρορμητικές αγορές για τα μίνι μάρκετ Ειδικά στα μίνι μάρκετ, οι παρορμητικές αγορές παίζουν καθοριστικό ρόλο, αφού προϊόντα όπως τα πατατάκια, τα περιοδικά, οι σοκολάτες, ακόμα και οι τσίχλες που στα σούπερ μάρκετ είναι συμπληρωματικά, στη μικρή λιανική αποτελούν βασικούς κωδικούς. Ο χώρος δίπλα στο ταμείο είναι έτσι ιδιαίτερα σημαντι- κός για τις πωλήσεις του καταστήματος. Υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες ένας πελάτης να προσθέσει τα εν λόγω προϊόντα παρορμητικά στο καλάθι του, ενώ περι- μένει στο ταμείο ή πληρώνει για τα υπόλοιπα. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, μάλιστα, ένας μέσος αγοραστής θα κάνει 3 απρογραμμάτιστες αγορές σε 4 στις 10 επισκέψεις στο κατάστημα που πραγματοποιεί. Ο ιδιοκτήτης του μίνι μάρκετ θα πρέπει έτσι να αξιοποιή- σει στο μέγιστο δυνατό, τη συγκεκριμένη περιοχή γύρω από το ταμείο. Μ Έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν τα «μυστικά» για τη σωστή τοποθέτηση των προϊόντων στο ράφι, όσον αφορά το ύψος και το λεγόμενο eye-rule, που έχει να κάνει με αυτό που βλέπει ασυνείδητα το μάτι του εκάστοτε καταναλωτή. Με βάση αυτή τη λογική, λοιπόν, οι κατάλληλες θέσεις είναι οι εξής: Επάνω ράφια: Τα επάνω ράφια αποθήκευσης στα σούπερ και τα μίνι μάρκετ προορίζονται για αντι- κείμενα που είτε είναι ακριβά είτε δεν πουλάνε πολύ. Είναι ένα μέρος του ραφιού όπου οι πελάτες φτάνουν λιγότερο και ως εκ τούτου, μπορείτε να αποθηκεύσετε προϊόντα που του καταστήματος, περιορισμένες εκδόσεις κ.λπ. Ράφια στο ύψος του ματιού: Τα ράφια στο ύψος των ματιών είναι τα ράφια προώθησης, καθώς σε αυτά τοποθετούνται μόνο τα κορυφαία προϊόντα με τις καλύτερες πωλήσεις. Δεδομένου ότι οι περισσό- τεροι αγοραστές βλέπουν αυτό το μέρος των ραφιών για να αγοράσουν πράγματα, θεωρείται ως σημείο premium. Θα πρέπει εκεί να βρίσκονται οι καλύτερες μάρκες, μαζί και με τα πιο «δυνατά» σας προϊόντα ή αυτά που σας συμφέρει περισσότερο να «φύγουν». Ράφια για τα παιδιά: Μια άλλη τάση που παρατη- ρείται μεταξύ των αγοραστών είναι η αύξηση των παιδιών που έρχονται στα μάρκετ μαζί με τους γονείς τους. Το δικό τους πεδίο ματιού είναι φυσικά διαφορετικό και στα πιο χαμηλά ράφια θα πρέπει να τοποθετούνται αντικείμενα που αρέσουν στα παιδιά και μπορούν να τα προσεγγίσουν. Τα προϊό- ντα που απευθύνονται σε παιδιά έχουν πάντα σχέδια που φαίνονται ελκυστικά στα παιδιά και αυτό σημαίνει πώς αν το μάτι τους πέσει σε αυτά, πιθανότατα θα ζητήσουν και την αγορά τους. Κάτω ράφια: Οι κατασκευαστές των ραφιών για σούπερ και μίνι μάρκετ προτείνουν να τοποθετού- νται αντικείμενα που είναι μεγάλα και βαριά στα κάτω ράφια. Επίσης, είναι πιο βολικό για τους πελάτες να τα σηκώνουν και να τα μεταφέρουν από το ράφι στο ταμείο. Η σωστή τοποθέτηση των προϊόντων

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=