Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

57 T α περισσότερα μίνι μάρκετ και περίπτερα στην Ελλάδα έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία της μπάρας, είτε πρόκειται για προϊόντα με βάση τα δημητριακά είτε κωδικούς ενι- σχυμένους σε πρωτεΐνη. Η κίνηση αυτή είναι απολύτως λογική, καθώς η εν λόγω κατηγορία εξακο- λουθεί να αναπτύσσεται ραγδαία με βασικό κανάλι πώλησης τα καταστήματα της μικρής λιανικής παγκο- σμίως. Οι μπάρες αποτελούν ένα «αθώο» σνακ που έχει μπει δυναμικά στην καθημερινότητα και των Ελλήνων, αφού μπορεί να αντικαταστήσει εύκολα το πρωινό και να καλύψει τις ανάγκες κάθε ηλικιακής ομάδας. Τα στοιχεία της αγοράς κάνουν φανερό ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για μια παροδική μόδα, αλλά για μια δυναμική τάση με μεγάλα περιθώ- ρια ανάπτυξης. Πρόσφατη έρευνα της Mordor Intelligence, μάλιστα, σημειώνει ότι η παγκόσμια αγορά στην κατηγορία της μπάρας δημητριακών προ- βλέπεται να αγγίξει τα 20,4 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2024, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,4%. Παράλληλα, η αγορά των Protein Bars, το ίδιο χρο- νικό διάστημα, αναμένεται να καταγράψει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,23%. Υπολογίζεται ότι ένα εκατομ- μύριο Έλληνες τρώνε συστηματικά μπάρες δημητριακών, με τη μεγαλύτερη κατανάλωση να λαμ- βάνει χώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως στην Αθήνα. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, το 70%, είναι γυναίκες. Οι γυναίκες εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένες στα θέματα υγιεινής διατροφής, ενδιαφέρονται για τον έλεγχο του βάρους τους κι επη- ρεάζονται περισσότερο από τα πρότυπα που προβάλλουν τα Social Media. Πού οφείλεται, όμως, η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για μπάρες, η οποία μπορεί να αποτελέσει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αύξηση των εσόδων και των μίνι μάρκετ; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι αρκετά απλή. Πρόκειται για προϊόντα που «γεννή- θηκαν» για να εξυπηρετήσουν τον σύγχρονο τρόπο ζωής και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις νέες διατροφικές τάσεις. Υπό το «πρίσμα» της υγιεινής διατροφής, το εν λόγω snack ταυτίστηκε στη συνείδηση του καταναλωτή με την ευεξία και το ευ ζην, ενώ ταυτόχρονα είναι ιδανικό μίνι γεύμα για το αγοραστικό κοινό που κινείται σε γρήγορους ρυθμούς και δεν βρίσκει χρόνο ακόμα και για την προετοιμασία ενός απλού πρωινού. «Εκτόξευσε» την κατηγορία η ανησυχία για την υγεία Ο σημαντικότερος, ίσως, λόγος που η κατηγορία της μπάρας «άνθισε» την τελευταία δεκαετία είναι το γεγονός ότι οι νεότεροι, κυρίως, καταναλωτές τοποθε- τούν σε πρώτο «πλάνο» την υγεία και την καλή φυσική τους κατάσταση. Οι σύγχρονες γενιές είναι αρκετά ενημερωμένες σε θέματα διατροφής και ασκούνται πιο συστηματικά από τους παλαιότερους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να απομακρύνουν σταδιακά από το καθημερινό τους διαιτολόγιο επιλογές με μεγάλες ποσότητες ζάχαρης ή λιπαρών, αντικαθιστώ- ντας τες με snacks που είναι νόστιμα και παράγονται με βάση τα δημητριακά, τα φρούτα και πάσης φύσεως superfoods. Οι cereal bars «φεύγουν» αρκετά εύκολα από τα ράφια της μικρής λιανικής, καθώς αποτελούν μια εύκολη υγιεινή λύση πρωινού ή απογευματινού snack. Μεγάλο πλεονέκτημά τους είναι ότι επιτρέπουν στον καταναλωτή να μείνει πιστός στις διατροφικές «Οι μπάρες δημητριακών “φεύγουν” αρκετά εύκολα από τα ράφια των μίνι μάρκετ, καθώς αποτελούν μια καθημερινή λύση πρωινού ή απογευματινού snack» Αφιέρωμα MΠΑΡΕΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=