Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
58 του συνήθειες με ένα προϊόν που βρίσκει στο γειτο- νικό του κατάστημα και δεν χρειάζεται να το προετοιμάσει στο σπίτι αφιερώνοντας πολύτιμο χρόνο. Η γεύση παίζει τoν ρόλο της Μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης κυκλοφορούν πλέον αναρίθμητες στην αγορά, καθώς στον κλάδο δραστηριοποιούνται μεγάλες πολυεθνικές, ελληνικές βιομηχανίες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις που προσφέρουν μια ευρεία γκάμα στον επαγγελματία και στο αγοραστικό κοινό. Οι γεύσεις που κατέχουν τα πρωτεία στην παγκόσμια αγορά και τις προτιμούν επίσης και οι Έλληνες κατα- ναλωτές είναι η σοκολάτα, το φυστικοβούτυρο, η καραμέλα, η μπανάνα, το μέλι και η φράουλα. Η μεγάλη ποικιλία επιλογών είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας και έχει συντελέσει σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξή της. Πρόκειται για προϊόντα που συνδέονται αρκετά με τις αυθόρμη- τες αγορές, γεγονός που ευνοεί τη μικρή λιανική, όμως παρουσιάζουν υψηλές πωλήσεις τόσο στα σού- περ μάρκετ όσο και στο online κανάλια. Στην ελληνική αγορά τη μερίδα του «λέοντος» κατέ- χουν γνωστές εταιρείες. Κορυφαία brands, σε παγκόσμια κλίμακα, όπως η Kellogg’s, η Nestlé και η PepsiCo με τα Quaker δραστηριοποιούνται ενεργά στις μπάρες δημητριακών και στην Ελλάδα, όπου όμως μπορεί να βρει κανείς στα ράφια και προϊόντα παραδοσιακών δυνάμεων της χώρας, όπως η Ε.Ι. Παπαδόπουλος με τις μπάρες Digestive που κατέχουν, μάλιστα, ηγετικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά. Η πρώτη μεγάλη εταιρεία που εστίασε στις μπάρες πρω- τεΐνης στην Ελλάδα ήταν η ΙΟΝ, η οποία έχει μεγαλώσει αρκετά το εν λόγω χαρτοφυλάκιό της τα τελευταία χρόνια. Προϊόντα για τις ανάγκες της μικρής λιανικής Εκτός, όμως, από τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που «κυριαρχούν» και στα σούπερ μάρκετ, υπάρχει και μία ακόμη σειρά από εταιρείες που έχουν εστιάσει ακόμη περισσότερο στη μικρή λιανική, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές, τόσο στις μπάρες δημητριακών όσο και στις μπάρες πρωτεΐνης για τα ράφια των μίνι μάρκετ. H Naturals με τη σειρά Go On, η Naturetech με τα προϊόντα PowerPro κι η Healthier Choice με τα Bezzo και το Mooveat, αποτελούν από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα, αφού έχουν ήδη κερδίσει τη δική τους θέση στον ανταγωνισμό, ειδικά όσον αφορά το εν λόγω κανάλι. Σταθερό καταναλωτικό κοινό αποτελούν κυρίως οι έφηβοι και οι αθλητές, οι οποίοι επιλέγουν συχνά προϊόντα ενισχυμένα με θρεπτικά συστατικά και πρω- τεΐνη. Αξίζει να σημειωθεί ότι εν μέσω πανδημίας και συνεχόμενων lockdown οι διατροφικές «ατασθαλίες» των καταναλωτών κράτησαν για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που αισθάνονταν έγκλειστοι και είχαν ανάγκη από «συναισθηματικό» φαγητό. Επανήλθαν, όμως, γρήγορα στα πρότυπα της υγιεινής διατροφής που ευνοεί την αγορά της μπάρας και των light επιλογών, άρδην. Την ίδια ώρα, η κυρίαρχη τάση για vegan κωδικούς έχει κάνει την εμφάνισή της και στην κατηγορία της μπάρας. Vegan ετικέτα ακόμα και στις μπάρες Αυξημένη ζήτηση, τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζουν οι vegan κωδικοί και στο κανάλι της μικρής λιανικής. Ένα σημαντικό μέρος του κοινού, που δεν απέχει απα- ραίτητα από την κατανάλωση κρέατος, αναζητά «Οι γεύσεις που κατέχουν τα πρωτεία στην παγκόσμια αγορά και τις προτιμούν επίσης και οι Έλληνες καταναλωτές είναι η σοκολάτα, το φυστικοβούτυρο, η καραμέλα, η μπανάνα, το μέλι και η φράουλα». MΠΑΡΕΣ Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=