Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

64 Από το 2022 αναμένεται να ξεκινήσει η αναδιαμόρφωση του κλάδου των μίνι μάρκετ σε παγκόσμιο επίπεδο, με νέα δεδομένα να αλλά- ζουν τα πάντα στη λειτουργία, τον χώρο και τις πωλήσεις των καταστημάτων της μικρής λιανικής. O κλάδος της μικρής λιανικής στην Ελλάδα έχει συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά την οικονομική κρίση, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Πολλά μίνι μάρκετ έβαλαν «λουκέτο» και πλήθος επαγγελματιών έχασε χρήματα και τη δουλειά του, ενώ την ίδια ώρα τα περίπτερα έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται γενικότερα, σε όλη τη χώρα. Ακόμη κι έτσι όμως, ο τζίρος του παραμένει τεράστιος και σήμερα υπολογίζεται ότι ξεπερνάει τα 19,5 δισεκα- τομμύρια ευρώ, με πάνω από 200.000 εργαζομένους να απασχολούνται σε αυτόν τον τομέα. Συμπερι- λαμβανομένων και των σούπερ μάρκετ, μάλιστα, αντιπροσωπεύει το 60% του λιανεμπορίου στην Ελλάδα και συνεισφέρει 4% στο ΑΕΠ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνο- ϊού, δε, ο κλάδος του λιανεμπορίου εμφάνισε απόλυτα θετικές ροές και οι πωλήσεις του σε παγκόσμιο επίπεδο ανήλθαν στα 25 τρισεκατομμύρια δολάρια, ενισχυμένες και από τις online αγορές, που «άγγιξαν» στην ίδια περίοδο τα 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Του Βάιου Τασούλα Οι αλλαγές που «έρχονται» στον κλάδο Νέα εποχή για τα μίνι μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=