Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

65 ρεπορτάζ Νέα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο από το 2022 Η ανοδική πορεία που ακολουθεί ο κλάδος, σε παγκό- σμιο επίπεδο, έχει φέρει ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις σε αυτόν, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο ανταγωνισμός και να δημιουργούνται νέα δεδομένα για τα καταστήματα. Όπως προκύπτει από τις προβλέ- ψεις των ειδικών, από το 2022 κιόλας θα αρχίσουν να καθιερώνονται κάποιες νέες πρακτικές στη μικρή λια- νική, ενώ θα κάνουν τα πρώτα τους «βήματα» και οι τάσεις που θα «κυριαρχήσουν» τα επόμενα χρόνια, διαμορφώνοντας μία νέα, τελείως διαφορετική εικόνα σε ολόκληρο τον κλάδο, τόσο στο εξωτερικό, όσο εν συνεχεία και στην Ελλάδα. Εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών Με τα μίνι μάρκετ να οδηγούνται όλο και περισσότερο προς το διαδίκτυο, οι επαγγελματίες της μικρής λιανι- κής θα καλούνται να διαχειριστούν μια αυξανόμενη ανάγκη να χρησιμοποιούν τα δεδομένα που συλλέγουν μέσω των ψηφιακών καναλιών τους. Στόχος είναι να βελτιώσουν τη δυνατότητά τους να ικανοποιούν πελά- τες που έχουν συνηθίσει σε εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών. Αυτή η τάση είναι πιθανόν να ενταθεί το 2022, καθώς τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα καθώς και οι ελλείψεις σε διάφορα προϊόντα, αναμένεται να αναδεί- ξει τη δυναμική των παντοπωλείων να προσφέρουν κατάλληλες εναλλακτικές, όταν τα προϊόντα που θέλουν οι πελάτες του δεν είναι διαθέσιμα. Τα μίνι μάρκετ έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της προσωπικής επαφής με τον πελάτη και έτσι μπο- ρούν να τον βοηθήσουν στις αγορές του, βελτιώνοντας την αγοραστική εμπειρία, η οποία και θα παίξει καθορι- στικό ρόλο στο προσεχές διάστημα. Την ίδια στιγμή, οι ηλεκτρονικές καταγραφές των αγορών επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ να συγκεντρώνουν τα data από τις πωλήσεις τους και να διαβλέπουν τις ανά- γκες του κάθε πελάτη τους ξεχωριστά, αλλά και ως σύνολο, για να προσαρμόζουν αντίστοιχα και τα ράφια τους, με προϊόντα που έχουν πιο εύκολη… δίοδο προς το καλάθι του καταναλωτή που εισέρχεται στο κατά- στημά τους. Αυτοματοποίηση και καταστήματα από το μέλλον στο σήμερα Τα Amazon Go έκαναν την αρχή και πλέον η αυτοματο- ποίηση στα μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία έχει αρχίσει να γίνεται πιο συχνό φαινόμενο με νέες αντί- στοιχες τεχνολογίες να κάνουν την εμφάνισή τους. Στη νέα μορφή καταστημάτων του αμερικανικού κολοσσού, οι πελάτες μπορούν να σκανάρουν έναν κωδικό QR στα έξυπνα τηλέφωνά τους μπαίνοντας στο κατάστημα, στη συνέχεια να κάνουν τις αγορές τους και να βγουν απευθείας από το κατάστημα. Κάθε προϊόν που παίρνει ο καταναλωτής από τα ράφια χρεώνεται αυτομάτως στον λογαριασμό του μέσω της εφαρμογής στο τηλέφωνό του. Το κατάστημα λειτουργεί με αισθη- τήρες, κάμερες και αλγόριθμους «deep learning», της τεχνολογίας που έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει σε μία συσκευή να «αποκτά» γνώσεις. Στο ίδιο μοτίβο, η λύση AIFI έχει αναπτύξει μία νέα τεχνολογία, η οποία αφενός επιτρέπει μίνι μάρκετ χωρίς την ανάγκη κανενός υπαλλήλου, αφετέρου ούτε καν barcode, αφού οι κάμερες μέσα στο κατάστημα «διαβάζουν» τα προϊόντα που βάζουν στο καλάθι τους οι πελάτες και τους χρεώνουν στη συνέχεια, στην έξοδό τους από το κατάστημα, αφού πρώτα έχουν συνδεθεί στη σχετική εφαρμογή. Κι αν όλο αυτό σας ακούγεται πολύ…μακρινό, η εταιρεία έκανε ήδη σχετική παρου- σίαση και στην Ελλάδα, με τον υπεύθυνο Άλεξ Σοφοκλέους να υποστηρίζει ότι το κόστος δεν ξεπερ- νάει τα 30.000 ευρώ, συν κάποια πάγια για να «τρέχει» το σύστημα. Νέες τεχνολογίες, όπως αυτές που χρησιμοποιούν τα Amazon Go, έχουν αρχίσει να γίνονται διαθέσιμες και στην Ελλάδα. Τα μίνι μάρκετ έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της προσωπικής επαφής με τον πελάτη και έτσι μπορούν να βελτιστοποιήσουν την εξυπηρέτησή του.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=