Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

66 Απαραίτητη η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών Την ώρα που οι περισσότεροι επαγγελματίες της μικρής λιανικής στην Ελλάδα προσπαθούν ακόμη να ενσωμα- τώσουν στη δραστηριότητά τους, τις online πωλήσεις και το delivery, η ανάγκη για ακόμη περισσότερες νέες τεχνολογίες βρίσκεται στην…πόρτα τους. Σύμφωνα με τη Mobile Technology που εξειδικεύεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό της λιανικής, είναι ήδη διαθέσιμες και στη χώρα μας τεχνολογίες όπως η Captana της SES- Imagotag, που παρέχουν συνεχή ενημέρωση για το περιεχόμενο των ραφιών του καταστήματος, με εικόνες που λαμβάνει από μίνι ασύρματες κάμερες, οι οποίες τοποθετούνται στα ράφια και αποτυπώνουν την πληρό- τητά τους ανά πάσα στιγμή. Επιπρόσθετα, στις περιπτώσεις εξάντλησης (stock out) κωδικών, αποστέλλονται ειδοποιήσεις που επιτρέπουν στο προσωπικό του καταστήματος να εντοπίζει άμεσα τυχόν ελλείψεις ή εσφαλμένες μετακινήσεις προϊόντων. Τα καταστήματα λιανικής μπορούν, επίσης, να ορί- σουν αυτοματοποιημένες παραγγελίες προς τους προμηθευτές τους ή ακόμα και να τους δώσουν απευ- θείας πρόσβαση, ώστε να ενημερώνονται άμεσα π.χ. για την πτωτική τάση πώλησης των προϊόντων τους ή την ανάγκη ανατροφοδότησής τους κ.ο.κ. Παράλληλα και μέσω της ανάλυσης δεδομένων που παρέχει, συμβάλλει στη βελτιστοποίηση κρίσιμων καθημερινών διαδικασιών, όπως είναι η αναπλήρωση ραφιών, η διαχείριση αποθεμάτων και ο ανεφοδιασμός του καταστήματος. Μεταξύ άλλων, η πλατφόρμα της επιτρέπει τη δυναμική ανανέωση τιμών στις ετικέτες ενός ή πολλών υποκαταστημάτων ταυτόχρονα, τον εύκολο εντοπισμό ετικετών εντός του καταστήματος μέσω geolocation, καθώς και την προβολή περισσότε- ρων πληροφοριών στους πελάτες που πλησιάζουν την ετικέτα ενός προϊόντος με το κινητό τους. Ευνοούν τις πωλήσεις οι προωθητικές ενέργειες Πιο θετικά από ποτέ αντιδρά η πλειοψηφία των κατανα- λωτών στις στοχευμένες προσφορές και τα προσωποποιημένα μηνύματα, την ώρα που τα Social Media και η παρουσίαση των προϊόντων και των ευκαι- ριών σε κάθε κατάστημα έχει αρχίσει να γίνει «must» και για τη μικρή λιανική. Σύμφωνα με την εταιρεία Qivos, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ότι για προσφορές και μηνύματα που υπο- στηρίζουν την ανάγκη των καταναλωτών για έξυπνες αγορές και παράλληλα αυξάνουν την καταναλωτική τους δύναμη, οι καταναλωτές έχουν θετική αντίδραση. Καθώς επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα, μετά τα lockdown, εμφανίζονται πιο δεκτικοί ως προς την αξιο- ποίηση των δεδομένων της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς, πολύ περισσότερο όταν το αντίκρισμα είναι προσφορές αγορών που τους αφορούν άμεσα. Το κατάλληλο μήνυμα, την κατάλληλη στιγμή, μέσα από το σωστό κανάλι επικοινωνίας φαίνεται ότι αναδεικνύεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις. Η εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο Οι νέοι καταναλωτές φαίνεται ότι δίνουν ακόμη μεγα- λύτερη προσοχή στην εμφάνιση τόσο των προϊόντων, όσο όμως και γενικότερα στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Με δεδομένο μάλιστα ότι τα… κατάλοιπα του κορωνοϊού θα διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα την ανάγκη για ευρυχωρία, η συνολική εικόνα ενός κατα- στήματος θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις του, τα επόμενα χρόνια. Οι ευέλικτοι χώροι, χωρίς αδιέξοδα μέσα στο κατά- στημα, που θα επιτρέπουν τη συνεχή ροή της κίνησης φαίνεται ότι θα καθορίσουν την επιλογή καταστήματος από τους καταναλωτές, την ώρα που ο διαχωρισμός των χώρων και στα μίνι μάρκετ και η πώληση ακόμη Οι μεγαλύτερες αλυσίδες στον κόσμο επενδύουν σε χώρους αποθήκης και σε dark stores, ειδικά για την εκτέλεση παραγγελιών στο διαδίκτυο και τις διανομές με delivery. Τα ευρύχωρα καταστήματα, με σωστά διαμορφωμένα ράφια και ελκυστικά στο μάτι προϊόντα, κερδίζουν ήδη τον ανταγωνι- σμό στο εξωτερικό ρεπορτάζ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=