Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

και από διαφορετικά σημεία, αποτελούν τάσεις στην εποχή μετά την πανδημία. Όσο πιο εύκολα μπορεί κανείς να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει, τόσο καλύτερα και για το ίδιο το μίνι μάρ- κετ. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δώσει, όμως, κανείς και στα ράφια του καταστήματος, καθώς η εμφά- νισή τους είναι σημαντική για τις πωλήσεις του. Τα νέα ράφια, που είναι διαφορετικά, ανάλογα με την κατηγο- ρία των προϊόντων, αλλά και όχι ιδιαίτερα «μπουκωμένα», θεωρούνται η καλύτερη επιλογή που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Οι κανόνες του σύγχρονου marketing επισημαίνουν άλλωστε, ότι τρόπος που τοποθετούνται τα προϊόντα στα ράφια είναι ζωτικής σημασίας για την τελική επιλογή τους από τον πελάτη. Απαιτείται η σωστή διάταξη των κωδικών, καθώς το σωστό προϊόν στη σωστή θέση μπορεί να κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις, σύμφωνα με τους ειδικούς. «Κλειδί» ο αποθηκευτικός χώρος για το delivery Το 2021 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ για τις online πωλή- σεις στην Ελλάδα, καθώς ανήλθαν στα 14 δισεκατομμύρια ευρώ και επιβεβαίωσαν ότι έχουν αρχίσει να καθιερώνονται πια και για τους Έλληνες καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι σύμ- φωνα με τα σχετικά στοιχεία του ELTRUN, τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον ως online αγοραστές. Την ίδια ώρα, μάλιστα, τα περιθώρια ανάπτυξης είναι τεράστια, αφού τα αντί- στοιχα ποσοστά των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης, δίνουν 8 στους 10 πολίτες να κάνουν πλέον τις αγορές τους διαδικτυακά. Ως εκ τούτου, τόσο οι online πωλήσεις, όσο και το delivery αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω ήδη από το 2022, με τα μίνι μάρκετ να είναι αναγκασμένα να ακολουθήσουν τις νέες αυτές τάσεις. «Κλειδί» προς αυτήν την κατεύθυνση, δε, εκτιμάται ότι θα αποτελέ- σουν οι αποθηκευτικοί χώροι. Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι οι μεγαλύτερες αλυσίδες στον κόσμο, με τους μεγαλύτερους προϋπολογισμούς, έχουν προσθέ- σει χώρο αποθήκης σε καταστήματα ειδικά για την εκτέλεση παραγγελιών στο διαδίκτυο ή έχουν ανοίξει dark stores τα οποία είναι σαν μίνι μάρκετ, κλειστά για το κοινό, που όμως βρίσκονται πιο κοντά στον τόπο δια- μονής των πελατών για να επιτρέψουν ταχύτερη παράδοση και παραλαβή. Κερδισμένοι όσοι ακολουθήσουν τις νέες τάσεις Με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται, σε μεγάλο βαθμό, στα μίνι μάρκετ και στην Ελλάδα, οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που θα ακολουθήσουν τις νέες τάσεις, αναμένεται να είναι και οι κερδισμένοι του κλάδου στο άμεσο μέλλον. Την ώρα που ευέλικτοι νέοι «παίκτες» στην αγορά χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τα νέα κανάλια για να αμφισβητήσουν τα υφιστάμενα επιχει- ρηματικά μοντέλα, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων προσπαθεί να προστατεύσει τις παραδοσιακές της δρα- στηριότητες, αξιοποιώντας οικονομίες κλίμακας και επιδιώκοντας σταδιακές βελτιώσεις. Η λογική αυτή, όμως, δύσκολα θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιμετω- πίσουν προκλήσεις όπως να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη των σημερινών επιχειρηματικών μοντέλων, που βρί- σκονται σε υποχώρηση, για να χρηματοδοτήσουν το μετασχηματισμό, να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και να δημι- ουργήσουν νέες δυνατότητες, οι οποίες να επιτρέπουν την αξιοποίηση νέων ευκαιριών. Τα μίνι μάρκετ που θα καταφέρουν να διαφοροποιη- θούν και να ξεχωρίσουν μέσα από τον ανταγωνισμό, είναι αυτά που θα αποκτήσουν πλεονέκτημα ενόψει της νέας εποχής που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται για τον κλάδο. Μ 67 ρεπορτάζ Τον τελευταίο καιρό οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο δεκτικοί σε μηνύματα και προωθητικές ενέργειες για προσφορές και «έξυπνες» αγορές.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=