Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
Αφιέρωμα KAΤΕΨΥΓΜΕΝΑ θους της vegan διατροφής ή έτοιμα γεύματα που θυμίζουν τις παρασκευές ενός εστιατορίου. Η ενίσχυση της γκάμας των εν λόγω προϊόντων σε ένα κατάστημα μικρής λιανικής σίγουρα είναι κάτι που αξίζει να επεν- δύσει ο επαγγελματίας, ειδικά όταν πρόκειται για προϊόντα που ταυτίζονται με το μοντέλο της υγιεινής διατροφής. Το βασικό μήνυμα όλων είναι ότι ο καταναλωτής, βάζο- ντας στο τραπέζι του πιάτα κατεψυγμένων λαχανικών, διατρέφεται θρεπτικά και υγιεινά με το χαμηλότερο κόστος. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ηνωμένο Βασί- λειο, στο τέλος του 2020, η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων ανήλθε σε 7,28 δισ. λίρες, σημειώνοντας αύξηση 15,1% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Στο κανάλι της λιανικής, τα ψάρια αποτέλεσαν τον ηγέτη της κατηγορίας σε αξία (1,09 δισ. λίρες) ενώ η υψηλότερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στις πολυσυσκευα- σίες ατομικών παγωτών (23,8%). Παράλληλα, τα κατεψυγμένα τρόφιμα ήταν ανάμεσα στα είδη που οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν και στο ηλε- κτρονικό σούπερ μάρκετ, αφού, σύμφωνα με την ConvertGroup, σημείωσαν αύξηση της τάξης του 254%, κατά τη διάρκεια του τριμήνου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2020. Η αύξηση αυτή γίνεται ευκόλως κατα- νοητή από το γεγονός ότι οι καταναλωτές άρχισαν να αποθηκεύ- ουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού και να προετοιμάζουν περισσότερα γεύματα στο σπίτι. Τα κατεψυγμένα προϊόντα αποτέλε- σαν κορυφαία επιλογή για το κοινό, αφού είδη όπως η κατεψυγμένη πίτσα, τα λαχανικά, τα έτοιμα γεύ- ματα ή προτηγανισμένες πατάτες έδιναν εύκολες και γρήγορες λύσεις για όλη την οικογένεια. Η αυξημένη ζήτηση των κατεψυγμένων προϊό- ντων όμως δεν φαίνεται να είναι παροδική, λόγω πανδημίας, αφού η γενικότερη τάση και τα δυναμικά νέα λανσαρίσματα των εταιρειών δεί- χνουν ότι και στο μέλλον η κατηγορία θα ξεχωρίσει στο καλάθι του νοικοκυριού. Εστιατόριο στο… σπίτι με κατεψυγμένα προϊόντα Την τελευταία διετία, τα απανωτά μέτρα και το κατέβα- σμα των ρολών στην εστίαση, η ανασφάλεια που προκαλούσε ο συνωστισμός σε δημόσιους χώρους και η μακρόχρονη παραμονή εντός της οικίας, φαίνεται πως επηρέασαν τις επιλογές των καταναλωτών και στην κατηγορία των κατεψυγμένων προϊόντων. Το αγοραστικό κοινό, ακριβώς επειδή αδυνατούσε να επισκεφτεί ένα εστιατόριο, στο πλαί- σιο μιας κοινωνικής συναναστροφής, άρχισε να μεταφέρει τη συγκεκριμένη εμπειρία στο σπίτι. Αυτό είχε ως απο- τέλεσμα σε αρκετές χώρες να παρατηρηθεί ενισχυμένη προτίμηση σε κωδικούς που παραπέμπουν σε γεύματα εστιατορίου. Αυξημένη ζήτηση σημείωσαν οι κατε- ψυγμένες κροκέτες, οι κατεψυγμένες πατάτες και οι πίτσες που μοιάζουν με αυτές των εστιατορίων, συμπεριλαμ- βανομένων των vegan εκδοχών τους. Ειδικά η επώνυμη κατεψυγμένη πατάτα εμφά- νισε σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων κατά 13,1% σε όγκο και 16,5% σε αξία, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, εν αντιθέσει με την ιδιωτικής ετικέτας κατε- ψυγμένη πατάτα, η οποία μετά την εντυπωσιακή άνοδο των πωλήσεών της πέρυσι, φέτος είχε σοβαρές απώ- λειες τζίρου. Παράλληλα, είναι γνωστό ότι οι καταναλωτές εν μέσω lockdown βρήκαν παρηγοριά στο φαγητό, με τα κατε- ψυγμένα παγωτά και επιδόρπια να αποτελούν εύκολη λύση για την τόνωση του ηθικού και ένα είδος ανταμοι- βής για παιδιά και μεγαλύτερους. «Εν μέσω πανδημίας, αυξημένη ζήτηση σημείωσαν οι κατεψυγμένες κροκέτες, οι πατάτες και οι πίτσες». 69 Η ζήτηση για κατεψυγμένα θαλασσινά αναμένεται να «εκτοξευτεί» τα επόμενα χρόνια, αφού οι καταναλωτές απομακρύνονται από το κρέας.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=