Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

KAΤΕΨΥΓΜΕΝΑ Αφιέρωμα Τα vegan προϊόντα κερδίζουν χώρο στα ψυγεία των μίνι μάρκετ Μια κατηγορία που αξίζει ιδιαίτερη αναφορά είναι αυτή των κατεψυγμένων φυτικών υποκατάστατων κρέατος, κοτόπουλου και ψαριού και όσων παρασκευάζονται με αυτά, όπως οι πίτες ή οι κατεψυγμένες πίτσες με φυτικά υποκατάστατα γαλακτοκομικών και κρέατος. Η αύξηση της ζήτησης για κατεψυγμένα vegan προϊόντα είναι τέτοια που στο εξωτερικό τα καταστήματα λιανικής τους αφιερώνουν περισσότερο χώρο, ενώ η κατηγορία έχει ξεχωριστή θέση στην κατάψυξη και σε πολλά ελληνικά σούπερ μάρκετ. Οι προτάσεις για vegan μπιφτέκια πλέον είναι δεκάδες, ενώ αρκετές ευκαιρίες παρουσιά- ζει και η ανερχόμενη κατηγορία των vegan ψαριών. Μεγάλη ζήτηση παρουσιάζουν παράλληλα και οι πίτες με πρώτες ύλες φυτικής προέλευσης. Σε μικρό χρονικό διάστημα, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης έχουν ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό τους με vegan προτάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά «Σπιτική Ζύμη» από την Ιονική, που πλέον περιλαμβάνει χορτο- φαγική μπουγάτσα με κιμά που παράγεται από κιμά BeyondMeat, φυτική μαγιονέζα, μουστάρδα, δυόσμο και μαύρο πιπέρι. Αρκετές vegan προτάσεις έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά και από την alfa. Οι πίτες Κιχί σπανάκι, Τσαλακωτή χορτόπιτα, Κασσιάτα Ζαγορίου με πλιγούρι, Μπουγάτσα με κρέμα και Μίνι Ρολά πατάτας είναι κατάλληλες για όσους ακολουθούν τη συγκεκριμένη διατροφή και αναζητούν στα ψυγεία των καταστημάτων περισσότερες, γρήγορες στην προε- τοιμασία, επιλογές. Τέλος, μια vegan πίτα με υποκατάστατο τυριού, φτιαγμένη από παραδοσιακή Ηπειρώτικη συνταγή, περιλαμβάνεται στη γκάμα της εταιρείας Ροδούλα. Πρόκειται για τη Vegan Πατσαβου- ρόπιτα που είναι διαθέσιμη σε συσκευασία των 900 γραμμαρίων. Έτοιμα γεύματα και από την κατάψυξη Εκτός από τα plant based προϊόντα, σταθερά ανεβαί- νουν στις προτιμήσεις του κοινού και τα γεύματα σε κατεψυγμένη μορφή. Γενικότερα, τα τελευταία χρόνια, τα έτοιμα γεύματα παρουσιάζουν μεγάλη άνοδο και οι εκτιμήσεις του κλάδου τα φέρνουν στο προσκήνιο των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, στο άμεσο μέλλον. Μαζί με τα έτοιμα γεύματα ψυγείου, όμως, αυξάνονται οι πωλήσεις και για τα αντίστοιχα κατεψυγμένα προϊό- ντα, που ο καταναλωτής μπορεί να τα βγάλει από την κατάψυξη και να έχει έτοιμο φαγητό μέσα σε μικρό χρο- νικό διάστημα. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης για παράδειγμα έχει λανσάρει πλήθος επιλογών σε συσκευασίες που περιλαμβάνουν τα απα- ραίτητα υλικά και απαιτούν απλά μαγείρεμα, όπως είναι 70 Xριστιάνα Χατζή «Μεγάλη ζήτηση για κατεψυγμένες πίτες» Τη μεγάλη ζήτηση σε έτοιμες και κατεψυγμένες πίτες επισήμανε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λια- νική» η κυρία Χριστιάνα Χατζή από το παντοπωλείο Γαστρογωνία, επί της οδού Αναγεννήσεως στη Νέα Ιωνία. Στο ξεκίνημα της πανδημίας του κορωνοϊού η κίνηση στο εν λόγω κατάστημα αυξή- θηκε σημαντικά, με ένα από τα προϊόντα που ξεχώρισαν να είναι οι έτοιμες πίτες. «Άρχισαν να έχουν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια με αποτέλεσμα να ενισχύσουμε κι εμείς τα ψυγεία με περισσότερους κωδικούς για να καλύψουμε τους πελάτες μας» , εξήγησε στο περιοδικό μας. Θα πρέπει να σημειωθεί όμως, ότι αντίστοιχα στοιχεία προκύπτουν και από τις ίδιες τις εταιρείες, με πολλές από αυτές να αυξάνουν τις πωλήσεις τους στο κανάλι του μίνι μάρκετ, κατά την περίοδο του κορωνοϊού και των lockdown. Η τιμή «ανεβάζει» τα έτοιμα γλυκά Κι ενώ τα παγωτά εδώ και δεκαετίας αποτελούν κατη- γορία ζωτικής σημασίας για μίνι μάρκετ και περίπτερα, το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται σταθερά και η γκάμα των έτοιμων κατεψυγμένων γλυκών στα ψυγεία των καταστημάτων. Αρκετές επιλογές έτοιμων για ψήσιμο επιδορπίων είναι διαθέσιμες πλέον και για τα καταστήματα μικρής λιανικής, καθώς πολλές είναι οι εταιρείες που «επεν- δύουν» στην ενίσχυση της συγκεκριμένης κατηγορίας από τη στιγμή που οι καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν εύκολες λύσεις γευμάτων και επιδορπίων, παρά τη «στροφή» που παρατηρήθηκε προς τη μαγει- ρική και τη ζαχαροπλαστική κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Οι νεότερες κυρίως γενιές, που αδυνατούν να αφιερώ- σουν στη ζαχαροπλαστική το χρόνο που απαιτείται λόγω βεβαρημένου προγράμματος, επιλέγουν εναλ- λακτικά γλυκά έτοιμα για ψήσιμο, που είναι πιο οικονομικά από τα προϊόντα των ζαχαροπλαστείων και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας. Ήδη έχουν κυκλοφορήσει αρκετές σειρές προϊόντων της συγκεκριμένης κατηγορίας από βιομη- χανίες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά, όπως η Ροδούλα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=