Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

71 τα ζυμαρικά ή το ρύζι με λαχανικά και τα παραδοσιακά γεύματα όπως το λαχανόρυζο ή οι αγκινάρες αλά πολίτα της σειράς «Ας Μαγειρέ- ψουμε». Η γενικότερη ζήτηση, μάλιστα, για ευκολία και ταχύτητα στο μαγείρεμα έχει οδηγήσει τις βιο- μηχανίες να λανσάρουν κατεψυγμένες λύσεις ακόμα και για την παρασκευή μιας απλής σαλάτας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις λωρίδες κοτόπουλου που κυκλοφο- ρούν από την εταιρεία Υφαντής που χρειάζονται απλά ζέσταμα. Η στροφή στα θαλασσινά ευνοεί τα κατεψυγμένα προϊόντα Εκτός από τα ψάρια, στους καταψύκτες των σούπερ και μίνι μάρκετ κυκλοφορεί ένα ευρύ κωδικολόγιο θαλασσινών, όπως οι γαρίδες, τα καλαμάρια, τα όστρακα πάσης φύσεως κ.ά. Η ζήτηση, μάλιστα, των θαλασσινών αναμένεται να «εκτοξευτεί» τα επόμενα χρόνια, αφού όλο και περισσότεροι καταναλωτές απο- φασίζουν να απομακρυνθούν από το κρέας. Οι ειδικοί στον τομέα αυτό προβλέπουν ότι η παγκόσμια κατανάλωση αυτών των τροφών θα αυξηθεί από 80 εκατομμύρια τόνους σε σχεδόν 155 εκατ. τόνους μέσα στις επόμενες τρεις δεκαετίες, εφόσον η παραγωγή ανταποκριθεί για να καλύψει τη ζήτηση και έτσι δεν θα ανέβουν οι τιμές των ψαριών και άλλων θαλασσινών. Βασικός στόχος της τάσης θεωρείται το θετικό αντί- κτυπο τόσο στην ανθρώπινη υγεία λόγω καλύτερης διατροφής, όσο και στο περιβάλλον, αφού η παραγωγή τροφών ζωικής προέλευσης ευθύνεται για πολύ μεγαλύτερο ποσοστό «αερίων του θερμοκηπίου», που επιδεινώνουν την κλιματική αλλαγή. Απαραίτητος ο καταψύκτης για τα μίνι μάρκετ Όπως γίνεται αντιληπτό, τα κατε- ψυγμένα προϊόντα αποτελούν μία κατηγορία με μεγάλο ενδιαφέρον τον τελευταίο καιρό, το οποίο και αναμένεται να παραμείνει υψηλό και στο μέλλον. Με τις νέες γενιές να αφιερώνουν όλο και λιγότερο χρόνο στο μαγείρεμα, τα τρόφιμα που μπο- ρούν να βγουν ανά πάσα στιγμή από την κατάψυξη και να προσφέρουν ένα έτοιμο γεύμα, είναι αυτά που θα συνεχίσουν να έχουν ανάπτυξη και τα επόμενα χρόνια. Το γεγονός επιβεβαιώνεται και από την αύξηση των πωλήσεων που καταγράφεται για τη συγκεκριμένη κατηγορία, μέσα από τις online πωλή- σεις, οι οποίες και προέρχονται κυρίως από τη νέα γενιά, που είναι εξοικειωμένη με το διαδίκτυο. Οι δια- δικτυακές αγορές έχουν γίνει πια «κτήμα» όλων των καταναλωτών, αλλά οι millenials και Gen Z, είναι αυτοί που οδηγούν συνήθως τις τάσεις σε αυτές. Ως εκ τούτου, τα μίνι μάρκετ θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο ενίσχυσης της γκάμας τους με κατεψυγ- μένα προϊόντα, αφού πολλά καταστήματα δεν έχουν καν καταψύκτη. Με τη ζήτηση όμως να ανεβαίνει, όλα δείχνουν ότι θα γίνει απαραίτητος στο προσεχές μέλλον, για μία περαιτέρω διεύρυνση του τζίρου τους. Αφιέρωμα KAΤΕΨΥΓΜΕΝΑ «Οι νεότερες, κυρίως, γενιές αδυνατούν να αφιερώσουν στη ζαχαροπλαστική το χρόνο που απαιτείται και επιλέγουν έτοιμα και οικονομικά γλυκά από την κατάψυξη». Τα κατεψυγ- μένα τρόφιμα ήταν ανάμεσα στα είδη που οι πωλήσεις τους εκτινάχθηκαν και στο ηλε- κτρονικό σούπερ μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=