Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38
76 Ε ίναι πλέον αντιληπτό σε ολόκληρη την κοινωνία, ότι η γενιά των millenials, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί από το 1981-1996, είναι πλέον η επι- κρατούσα γενιά στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις, σχεδόν σε κάθε τομέα. Το ίδιο ισχύει και στην αγορά, αφού η αγο- ραστική τους δύναμη είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη και οδηγεί προς νέες κατευθύνσεις, όπως online πωλήσεις. Πολύ σημαντικές είναι, όμως, οι αλλαγές και σε διατροφικό επίπεδο, αφού οι νέοι κατα- ναλωτές απομακρύνονται αρκετά από τα συνηθισμένα και δημιουργούν νέες τάσεις, αναγκάζοντας και τις εται- ρείες τροφίμων να τις ακολουθήσουν. Όλοι οι επαγγελματίες της αγοράς παρατηρούν, τα τελευταία χρόνια, πολλά νέα προϊόντα να παίρνουν θέση στα ράφια τους και να κερδίζουν «έδαφος» σε σχέση με παλαιότερες «κυρίαρχες» επιλογές. Από τα φυτικά γάλατα, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη, χωρίς ζάχαρη και χωρίς αλάτι, μέχρι τα εναλλακτικά κρέατος και ψαριού, με τη νέα τάση του βιγκανισμού, αυξάνουν τις πωλήσεις τους και ταυτόχρονα την… εμπιστοσύνη των ιδιοκτητών μίνι μάρκετ, περιπτέρων και γενικό- τερα της μικρής λιανικής. Πέντε νέες τάσεις καθιερώνονται στην Ελλάδα Οι αλλαγές στην αγορά, με βάση τις νέες διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, εκτιμάται ότι θα ενισχυ- θούν τα επόμενα χρόνια, με τα στοιχεία να δείχνουν ήδη τις διαφορές και στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικά είναι όσα παρουσίασε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπο- ρίου Καταναλωτικών (ΙΕΛΚΑ) αγαθών, στο πλαίσιο έρευνας καταναλωτών που πραγματοποίησε την περί- Του Στέλιου Ασλανίδη Η νέα γενιά καταναλωτών έχει αρχίσει να καθιερώνει τις δικές της προτιμήσεις στα τρόφιμα, αλλά και τις γενικότερες αγορές της στα μίνι μάρκετ, αναγκάζοντας και τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, να λάβουν υπ’ όψιν τους τα νέα δεδομένα που θα επηρεάσουν τη ζήτηση και άρα τις πωλήσεις τους τα επόμενα χρόνια. Τα προϊόντα που θα «κυριαρχήσουν» τα επόμενα χρόνια Νέες τάσεις στα τρόφιμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=