Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

78 έρευνα ΙΕΛΚΑ Τα Social Media επηρεάζουν τις αγορές Τα Social Media όλο και πιο έντονα θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συν- δέονται με το Internet όλο και περισσότερο. Το 53% του κοινού (Σχήμα 4) μαγειρεύει σήμερα, έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέ- πει συνταγές, ενώ το 26% έχει ρωτήσει ενεργά συμβουλές μέσω των Social Media. Πλέον το φαγητό δεν αρκεί να είναι νόστιμο, πρέπει να είναι και όμορφο για το 75% του κοινού, κάτι που αποδίδεται στα Social Media και την αυξημένη χρήση βίντεο και φωτογραφίας για τη μαγει- ρική, σε ποσοστά 27% και 33% αντίστοιχα. Οι influencers θα αποκτήσουν πιο ενεργούς ρόλους και θα επηρεάζουν περισσότερο τις εξελίξεις. Οι ταχύτητες διάδοσης πληροφοριών και υιοθέτησης τάσεων γίνονται όλο και πιο γρήγορες, δημιουργώντας την ανάγκη για τις επιχειρήσεις να ακο- λουθούν σε αυτούς του ρυθμούς, αλλά κυρίως να έχουν παρουσία στα συγκεκριμένα Μέσα. «Πράσινες» επιλογές κάνει το 67% των καταναλωτών Η κλιματική αλλαγή αναμένε- ται να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και κριτικοί σε σχέση με τη λειτουργία των επιχει- ρήσεων. Τα ποσοστά είναι συγκρίσιμα σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε σχέση με την πρόθεση αγοράς από επιχειρήσεις που λειτουργούν με ηθικό και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Συγκεκριμένα, η πρόθεση αγοράς με κριτήριο την ειλικρίνεια και τη διαφάνεια των επιχειρήσεων σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας τους καταγράφεται σε ποσοστό 77% στην Ελλάδα, ενώ το 67% δηλώνει ότι είναι σημαντικό για τους ίδιους τα προϊόντα που κατα- ναλώνουν να παράγονται με φιλικές πρακτικές προς το περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά, όμως, είναι αξιοσημείωτο ότι μόνο μία μειοψηφική αλλά σημαντική μερίδα του κοινού, περί το 32%, είναι διατεθειμένη να πληρώσει υψηλότερη τιμή για προϊόντα που έχουν παραχθεί με προδιαγραφές και διαδικασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Σε αυτό το στοιχείο αποτυπώνεται και οικονομική πίεση του κατα- ναλωτικού κοινού. Στο άμεσο μέλλον θα διαμορφωθεί μία ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στις επιθυμίες του καταναλωτή και στις δυνατότητες προσφοράς από τις επιχειρήσεις. Οι οργανισμοί που θα καταφέρουν να λειτουργήσουν κοντά σε αυτή τη λεπτή γραμμή θα είναι και αυτές που θα αναδειχθούν την επόμενη δεκαετία. Σχήμα 3: Τάσεις μείωσης ζάχαρης και αλατιού Σχήμα 2: Tάσεις σε σχέση με τις φυτικές εναλλακτικές και τα προϊόντα εργαστηρίου Έρευνες δείχνουν ότι ένας στους δύο καταναλωτές στην Ελλάδα μειώνει το αλάτι και ένας στους τρεις τη ζάχαρη.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=