Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 38

79 έρευνα ΙΕΛΚΑ Σε ανοδική «τροχιά» και τα φρέσκα τρόφιμα Τα φρέσκα τρόφιμα είναι, επίσης, μία από τις κατηγορίες τροφίμων που έχει αρχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις της από το ξεκίνημα της πανδημίας του κορωνοϊού και οι εκτιμήσεις τα θέλουν στις πρώτες θέσεις και στο προσε- χές διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν μεγάλη ζήτηση και στις online αγορές, η αξία των οποίων «εκτινάχθηκε» κατά τη διάρκεια του 2021. Σύμφωνα με τα στοιχεία πρώτου τριμήνου της Convert Group, σημει- ώθηκε αύξηση 60% στην αξία των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, με τον μέσο καταναλωτή να αγοράζει 36,4 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του και το ένα τρίτο από αυτά τα προϊόντα ανήκει στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Σε αξία, δε, τα φρέσκα τρόφιμα γνώρισαν επίσης μία από τις μεγαλύτερες ανόδους της αγοράς, καθώς τα χρήματα που δαπάνησαν οι καταναλωτές, ανήλθαν κατά 58%. Ενδεικτικό της τάσης είναι και ότι το νέο κατάστημα Μασούτης στο Κολωνάκι διαθέτει ειδικό τμήμα με φρεσκα προϊόντα, τόσο μαναβικής, όσο και κρεατοσκευασμάτων καθημερινής τροφοδοσίας. Οι νέες τάσεις στα ποτά Εκτός από τα τρόφιμα, σημαντικές αλλαγές αναμένο- νται και στην κατηγορία των ποτών. Πρόκειται για προϊόντα που ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού στα καταστήματα της μικρής λιανικής, με σημαντική αύξηση των πωλήσεών τους. Ο κλάδος αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα σε γενικότερο πλαίσιο, εξαιτίας των κλειστών κέντρων διασκέδασης, αλλά και των ξενοδοχείων για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα αποτέ- λεσαν διέξοδο τόσο για τους παραγωγούς, όσο και για τους καταναλωτές. Ως εκ τούτου, πρόκειται πια για μία κατηγορία με μεγάλο ενδιαφέρον και στη μικρή λια- νική, όπου τα στοιχεία έδειξαν ότι τα αλκοολούχα ποτά, όπως το ρούμι, το κρασί και οι μπίρες, παρουσί- ασαν τη μεγαλύτερη άνοδο κατά τη διάρκεια του 2021. Για το 2022, δε, οι εκτιμήσεις θέλουν την τεκίλα, τη βιο- τεχνική μπίρα και τα ποτά με κάνναβη, να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο καλάθι των καταναλω- τών. Σχετική έρευνα του Associated Press σημειώνει ότι την τρέχουσα χρονιά, η τεκίλα θα αποτελέσει τη «βασίλισσα» της κατηγορίας, ενώ η αυξημένη ζήτηση για τοπικά προϊόντα φέρνει στο «προσκήνιο» τους κωδικούς των μικρότερων ζυθοποιίων. Μπίρα χωρίς αλκοόλ και ποτά με κάνναβη παρουσιάζουν αυξημένη δυναμική, καθώς απευθύνονται σε ένα πιο εξειδικευ- μένο κοινό που αναζητά εναλλακτικές επιλογές. Ένα από τα κορυφαία προϊόντα, όμως, που αναμένεται να καθιερωθούν στην αγορά τα επόμενα χρόνια είναι τα Hard Seltzer. Πρόκειται τα αλκοολούχα ποτά, με λίγες θερμίδες και ανθρακούχο νερό, συχνά αρωματισμένα με διαφορετικές γεύσεις. Αντίστοιχα προϊόντα υπάρ- χουν ήδη διαθέσιμα και στο «κανάλι» της μικρής λιανικής στην Ελλάδα και αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω στο προσεχές μέλλον. Μ Σχήμα 5: Τάσεις σε σχέση με την εταιρική και κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων Σχήμα 4: Social Media, διατροφή και μαγειρική

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=