Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

16 ειδήσεις ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Ένα νέο σύστημα επικοινω- νίας με τους πολίτες υιοθετεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, καλώντας τους πολί- τες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους και καθιερώνει τη δυνατότητα δήλωσης και mail «Βοηθού» (π.χ. λογιστή, δικηγόρου, συγγενούς ή οικείου) στον οποίο θα κοινοποιείται η αλληλογραφία που αφορά τις φορολο- γικές υποχρεώσεις του φορολογουμένου. Για τον σκοπό αυτό, η ΑΑΔΕ αποστέλλει το ακόλουθο e-mail: «Επικαιροποίησε τώρα την επικοινωνία σου με την ΑΑΔΕ, πρόσθεσε το προσωπικό e-mail σου και το e-mail του βοηθού σου». Υπενθυμίζεται ότι οι κωδικοί χρήσης taxisnet (username, password) είναι αυστηρά προσωπικοί και παρακαλούνται οι πολίτες να εξασφαλίσουν την ορθή χρήση τους, καθώς ενέργειες που εκτελούνται μέσω των κωδικών αυτών τους δεσμεύουν. Νέες προσθήκες αναβαθμίζουν το timologio Με έξι νέες προσθή- κες στο timologio του myDATA, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την εφαρμογή, προσφέ- ροντας νέες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις και μειώνοντας τον χρόνο έκδοσης των παραστατικών. Συγκεκριμένα, οι νέες προσθήκες είναι οι εξής: 1. Αναγραφή επιπλέον τρόπων πληρωμής (Web Banking, POS / e-POS) 2. Δυνατότητα επικαιροποίησης στοιχείων μέσωmyAADE, λόγω αλλαγής των στοιχείων της στο μητρώο. 3. Υποστήριξη QR Code για έλεγχο παραστατικού: Προ- σθήκη QR Code στην εκτύπωση του παραστατικού με δυνατότητες: α) Ανάγνωσης του μέσω QR Reader. β) Clickable (κάνοντας click στο QR Code στο pdf της εκτύ- πωσης). 4. Νέος κωδικός τελών, «Εισφορά δακοκτονίας» με ανα- γραφή ποσού (Α.1156/2021-Τροποποίηση 1138/2020). 5. Νέοι συνδυασμοί χαρακτηρισμών σε συμφωνία με την παραγωγική έκδοση 1.0.4 του myDATA6. Προσθήκη Επιλογής, «Λοιπές Τρίτες Χώρες OC», σε συμφωνία με την παραγωγική έκδοση 1.0.4 του myDATA. Νέο σύστημα επικοινωνίας πολιτών με την ΑΑΔΕ Πιστοποιητικά ψηφιακής υπογραφής διάρκειας τριών ετών Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η λειτουργία της νέας Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ). Η νέα ΑΠΕΔ υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλού- στευσης Διαδικασιών και αποστολή της είναι η παροχή ψηφιακών υπογραφών, είτε νέας γενιάς (άυλες) είτε κλα- σικής μορφής (USB token). Μέσω της νέας ΑΠΕΔ, όλοι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν προσωπικά πιστοποιητικά ψηφιακής υπογραφής, διάρκειας τριών ετών, αποκτώντας ψηφιακή υπογραφή. Η χρήση ψηφιακής υπογραφής συμβάλλει στην περαιτέρω διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς επίσης και στην εξοικονόμηση χρόνου. Όλα τα βήματα για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής μέσω της νέας ΑΠΕΔ περιγράφονται αναλυτικά στην πλατ- φόρμα aped.gov.gr. Η φιλοσοφία της νέας ΑΠΕΔ αντανακλά την ευρύτερη στρατηγική του υπουργείου Ψηφιακής Δια- κυβέρνησης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών εμπιστοσύνης προς τους πολίτες και τη βελτίωση των δια- δικασιών αυθεντικοποίησής τους. Η λειτουργία της πλατφόρμας έρχεται σε συνέχεια των παρεμβάσεων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με την αυθεντικοποίηση και τη βεβαίωση του γνησίου της υπο- γραφής του πολίτη (υπηρεσίες εμπιστοσύνης). Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η διανομή: • 150.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε δημοσί- ους υπαλλήλους (ήδη έχουν διανεμηθεί πάνω από 50.000). • Πάνω από 506.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε επαγγελματικούς κλάδους (εκπρόσωποι επιχειρήσεων, δικηγόροι, λογιστές, μηχανικοί κ.λπ .) και πολίτες. Στην ίδια στρατηγική περιλαμβάνονται: • Οι υπηρεσίες σχετικά με τα ψηφιακά έγγραφα του gov.gr (έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, ψηφι- ακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού). • Ο έλεγχος εγκυρότητάς των ψηφιακών εγγράφων μέσω του gov.gr .

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=