Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

ρεπορτάζ 40 «κάθε περίοδο που αυξάνονται οι τιμές και υποχωρεί η αγοραστική δύναμη, το ενδιαφέρον των καταναλωτών επι- κεντρώνεται στο κόστος των προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές και οι προσφορές αναβαθμίζονται ως κριτήρια επι- λογής προϊόντων και υπηρεσιών από τους καταναλωτές». Σε πρόσφατες έρευνες Αγοραστικής Συμπεριφοράς που διεξάγει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως σημαντικότερα κριτήρια επιλογής προϊόντων αναδει- κνύονται η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές και η προέλευση. ΙΕΛΚΑ: «Προμηθευτές και λιανέμποροι έβαλαν πλάτη αυτήν τη περίοδο» Στις ανατιμήσεις προϊόντων στην αγορά, αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Κωνσταντίνος Μαχαίρας, ο οποίος έκανε θετικές προβλέψεις για το μέλλον. «Περιμένουμε να γίνει εξομάλυνση. Οι προμηθευ- τές και οι λιανέμποροι έβαλαν πλάτη αυτήν την περίοδο. Λειτούργησαν με τη λογική και για αυτό κρατήθηκαν οι αυξήσεις τιμών στον μέσο όρο του 1,1% στο τελευταίο τρί- μηνο του 2021 μέχρι και το πρώτο δεκαήμερο του 2022. Αν καταφέρουμε ως κλάδος και κρατήσουμε τις αυξήσεις τιμών κάτω από το 50% του μέσου όρου του ευρωπαϊκού πληθωρισμού, τότε θα έχουμε κάνει μια εξαιρετική δου- λειά. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος και των λιανεμπόρων και των προμηθευτών» , ανέφερε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ενώ επισήμανε και την αναγκαιότητα μείω- σης του ΦΠΑ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Προσωπικά, τα τελευταία χρόνια, ζητούσα τη μείωση του ΦΠΑ σε βασικούς κωδικούς τροφίμων, γνωρίζοντας ότι σε περιόδους κρίσης (μνημονίων, Covid κ.ά.) δεν είναι η προ- τεραιότητα για τις κυβερνήσεις, όπου το budget είναι συγκεκριμένο και περιορισμένο. Όταν το ζητούσα ήταν “επιθετικό όπλο” για την οικονομία και αυτοχρηματοδοτού- μενο. Σήμερα, αν γίνει, θα είναι αμυντικό, με κόστος και ίσως με μικρότερη απήχηση, ωστόσο είναι αναγκαίο. Οι αυξήσεις τιμών θα συγκρατηθούν και θα είναι πολύ πιο κάτω από το 50% του μέσου όρου του ευρωπαϊκού πληθω- ρισμού, εις βάρος της προσωρινής κερδοφορίας των εταιρειών αλλά υπέρ της αύξησης εμπιστοσύνης του κατα- ναλωτικού κοινού στις εταιρείες μακροπρόθεσμα». Μ Κοτσοχείλη Χριστίνα Έως και 10-30 λεπτά πάνω οι τιμές Οι ανατιμήσεις στην πλειοψηφία των προϊόντων έχει γίνει φυσικά αντιληπτή και στα μίνι μάρκετ σε όλη την Ελλάδα, τα οποία και καλούνται πια να αυξήσουν και τις δικές τους τιμές ή να περιορίσουν κι άλλο, τα μικρά περιθώρια κέρδους τους. «Στα μικρά καταστήματα το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο, γιατί δεν μπορώ να ανεβάσω πολύ την τιμή σε συγκεκριμένα προϊόντα. Αν η γειτονιά δει ότι οι τιμές μου είναι πολύ μεγαλύτερες θα προτιμήσει το σούπερ μάρκετ », μας εξήγησε η κυρία Χριστίνα Κοτσοχείλη, ιδιοκτήτρια μίνι μάρκετ στη Ριζούπολη. «Βρίσκουμε πλέον τιμές ώς και 10-30 λεπτά πάνω, οπότε ψάχνουμε και εμείς να βρούμε συγκεκριμένες προσφορές ή εκπτώσεις, ώστε να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τις τιμές σε ένα επίπεδο. Προσωπικά έχω χαμηλότερες τιμές σε κάποια προϊόντα από αυτά που μου προτείνουν οι προμηθευτές, γιατί πρέπει να είσαι και κάπως ανταγωνιστικός. Το παιδάκι που θα έρθει να πάρει το χυμό του, δεν μπορεί να χαλάσει πολύ περισσότερα» , ανέφερε χαρακτηριστικά στο περιοδικό Mini Market & Λιανική. Γιώργος Σκουρλής Αυξημένα σχεδόν όλα τα προϊόντα Για αύξηση σχεδόν σε όλα τα προϊόντα του μίνι μάρκετ, έκανε λόγο στο περιοδικό Mini Market & Μικρή Λιανική, ο κ. Γιώργος Σκουρλής, ιδιοκτήτης καταστήματος στο Γαλάτσι. «Σχεδόν όλα τα προϊόντα που έχουμε στο κατάστημα έχουν ανεβασμένες τιμές τον τελευταίο καιρό, αυξάνοντας και τ α δικ ά μας έξοδα, σε μία δύσκολη περίοδο με αυξήσεις και στο ρεύμα κ.λπ.» . Με τα περιθώρια ειδικά στα μικρά μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα να είναι ελάχιστα, δε, η απόφαση για τις τιμές μοιάζει σε πολλές περιπτώσεις δεδομένη . «Αναγκαστικά θα αυξήσουμε κι εμείς λίγο τις τιμές, για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Βλέπεις άλλωστε ότι και στα σούπερ μάρκετ όλες οι τιμές είναι ανεβασμένες, γιατί με τα έξοδά μας να είναι αυξημένα δεν γίνεται να αφομοιώσουμε και τις ανατιμήσεις» , τόνισε χαρακτηριστικά στο περιοδικό μας

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=