Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39
Η υγεία και η ευεξία είναι αδιανόητες όμως χωρίς το πρωινό γεύμα, που κρίνεται πλέον απαραίτητο για να ξεκινήσει η μέρα. Το αποτέλεσμα είναι στην αγορά να προστίθενται συνεχώς νέα προϊόντα που διακρίνονται κατά κανόνα για τα χαμηλά λιπαρά, τις πιο υγιεινές πρώτες ύλες και τη μειωμένη ζάχαρη, που δίνουν τη δική τους «μάχη» στο ράφι. Σε πρώτο «πλάνο» οι υγιεινές επιλογές στα δημητριακά Τα δημητριακά πρωινού τα τελευταία χρόνια παρουσιά- ζουν έντονα στοιχεία καινοτομίας. Οι περισσότερες εταιρείες και στην εγχώρια αγορά προτείνουν κωδι- κούς χαμηλών λιπαρών με «πρωταγωνίστρια» τη βρώμη. Τα φυσικά προϊόντα και τα συστατικά με ευεργετικά οφέλη αποτελούν βασική προτεραιότητα, προκειμένου οι καταναλωτές να συμπεριλάβουν τα δημητριακά στο καλάθι, ενώ, αξίζει να σημειωθεί, ότι παράγοντας που επηρεάζει θετικά την κατηγορία είναι και η αύξηση της ζήτησης για επιλογές vegan διατροφής. Όσον αφορά τις μπάρες δημητριακών, υπολογίζεται ότι ένα εκατομμύ- ριο Έλληνες τρώνε συστηματικά μπάρες δημητριακών, αφού αποτελούν ένα ιδανικό μίνι γεύμα για το αγορα- στικό κοινό που κινείται σε γρήγορους ρυθμούς και δεν βρίσκει χρόνο ακόμα και για την προετοιμασία ενός απλού πρωινού. Βασικό κανάλι πώλησης είναι η μικρή λιανική και η μεγαλύτερη κατανάλωση λαμβάνει χώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως στην Αθήνα. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, το 70%, είναι γυναίκες. «Αναγεννήθηκαν» τα spreads εν μέσω πανδημίας Αρκετοί νέοι κωδικοί, κατάλληλοι και για τα μίνι μάρ- κετ, έχουν κυκλοφορήσει και στην κατηγορία των spreads. Πρόκειται για μια αγορά που κινείται ανο- δικά παγκοσμίως, με τα έσοδά της να υπολογίζονται στα 68,81 εκατ. δολάρια για το 2021, ενώ εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Τα προϊόντα στην κατηγορία που προτιμούν οι κατα- ναλωτές είναι κυρίως προτάσεις με υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα, λιγότερη ζάχαρη και λιπαρά και βούτυρα ξηρών καρπών. Οι βιολογικές μαρμελάδες χωρίς συντηρητικά, με ολόκληρα φρούτα έχουν πραγ- ματοποιήσει ένα δυναμικό comeback, ενώ το ελληνικό μέλι αποτέλεσε βασικό «όπλο» απέναντι στον κορω- νοϊό, την τελευταία διετία. Η κατηγορία των αλειμμάτων παρουσιάζει επίσης αρκετά στοιχεία καινοτομίας. Τα βούτυρα καρπών από φιστίκι, αμύγδαλο ή φουντούκι έχουν δώσει «αέρα» ανανέωσης στο πρωινό, αφού αποτελούν προϊόντα που προσφέρουν πλούσιες δια- τροφικά επιλογές, χωρίς να απαιτούν κόπο και προσπάθεια, κάθε στιγμή της ημέρας. Premium αρτοσκευάσματα στο πρωινό Αυτό που παρατηρείται γενικότερα στην αγορά είναι το γεγονός ότι το λευκό αλεύρι χάνει έδαφος. Το ψωμί του τοστ και τα σνακ ολικής άλεσης προτιμώνται στις μέρες μας από μία μεγάλη μερίδα πελατών, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν πλήρως το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι γιατί τα προϊόντα που δημιουργούνται από αλεύρι ή σιμιγδάλι ολικής άλεσης περιέχουν ολόκληρο τον σπόρο του δημητριακού, σε αντίθεση με το άσπρο, επεξεργασμένο αλεύρι που προέρχεται μόνο από το εσωτερικό μέρος του σπόρου. Εύκολες λύσεις για καφέ στα μίνι μάρκετ Ο καφές αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού για τον Έλληνα καταναλωτή, με τους νεότερους ειδικά να διαθέτουν αρκετές γνώσεις και να αναζητούν εκλε- κτά χαρμάνια. Κι ενώ ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών επιλέγει να αγοράσει τον πρωινό του καφέ καθ’ οδόν για τη δουλειά από κάποιο συνοικιακό καφέ, η κατηγορία μπορεί να προσφέρει ένα έξτρα έσοδο στα μίνι μάρκετ που θα αποφασίσουν να επενδύ- σουν. Αρκετές πλέον επιχειρήσεις μικρής λιανικής φτιάχνουν καφέ για τους πελάτες τους ή έχουν προσθέ- σει στα ψυγεία τους ready to drink ροφήματα που το τελευταίο διάστημα γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη. Σημαντική θέση πλέον παίζουν και οι vegan προτάσεις χωρίς γαλακτοκομικά συστατικά, που απευθύνονται σε ένα εξειδικευμένο κοινό που μέρα με τη μέρα αυξάνε- ται. Παράλληλα, οι κάψουλες espresso, που είναι συμβατές με τις οικιακές μηχανές καφέ, μπορούν να προσελκύσουν τακτικούς πελάτες στο κατάστημα, αφού θα μπορούσαν να προσφέρουν μια πρακτική λύση στον καταναλωτή που «ξέμεινε» από καφέ και δεν επιθυμεί να στηθεί στο ταμείο του σούπερ μάρκετ για να αγορά- σει απλώς ένα προϊόν. 43 Αφιέρωμα Προϊόντα πρωινου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=