Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

77 έρευνα διαμορφώσει ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο «χτυπάει» πια και την «πόρτα» της μικρής λιανι- κής. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πλέον πρόκληση ακόμα και για μικρές επιχειρήσεις, όπως τα μίνι μάρκετ, καθώς αποτελεί όχι μια πολυτέλεια αλλά μια προϋπόθεση επιβίωσης στον σκληρό ανταγωνισμό. Στη χώρα μας, οι τράπεζες βρίσκονται σε προχωρημένο στά- διο ψηφιακής μετάπτωσης, ενώ και οι επιχειρήσεις προχωρούν τον ψηφιακό τους εκσυγχρονισμό, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία ολοκληρωμένων εναλλακτικά ψηφιακών καναλιών πώλησης. Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σύμ- φωνα με εκτιμήσεις του καθηγητή Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, Γιώργου Δου- κίδη, εκτινάχθηκε στα 14 δις ευρώ για το 2021. Περισσότεροι από 5,5 εκατομμύρια Έλληνες αγοράζουν πλέον διαδικτυακά, ενώ 18.000 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο ψηφιακό κανάλι πώλησης, νούμερο που μπορεί να ανέβει άμεσα στις 30.000 επιχειρήσεις. Το φυσικό κανάλι ενισχύει το ψηφιακό και λειτουργεί υποστηρικτικά σε αυτό. Σε καμία περίπτωση ανταγωνι- στικά. Είναι αποδεδειγμένο, ωστόσο, πως τα ψηφιακά μέσα έχουν τη δύναμη να μετατρέπουν την εμπειρία του χρήστη σε πρόκληση και αυτός είναι και ένας από τους βασικότερους λόγους που επιτάσσουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό και των φυσικών καταστημάτων. Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό μάρκετ Όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πλην της Lidl, αλλά και οι μεσαίες διαθέτουν πλέον ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, με το e-εμπόριο να αποτελεί, πια, τη νέα κανονικότητα για τον κλάδο. Τα περιθώρια ανάπτυξης παραμένουν όμως τεράστια, αφού η ανάπτυξη είναι μεν μεγάλη, αλλά και ταυτόχρονα χαμηλή ως ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων τροφίμων, αφού και οι επαγγελματίες της μικρής λιανι- κής τώρα έχουν αρχίσει να κάνουν τα πρώτα βήματα στην ψηφιακή εποχή. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λια- νεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο τρόφιμα θα έχουν χαμηλή ανάπτυξη και θα παραμείνουν στο 3% του κλάδου, κοντά στα 300 εκατ. ευρώ για το 2022. «Το συγκεκριμένο ποσοστό δεν ανταποκρίνεται στη δυναμικό- τητα του κλάδου. Θα επιστρέψει στην ανάπτυξη το 2024 αγγίζοντας το 5%», τόνισε ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ και επιση- μαίνοντας τα εξής: «Η φετινή χρονιά θα δώσει χρόνο στους λιανέμπορους να βελτιώσουν τις αδυναμίες τους και τις υπη- ρεσίες τους, ανταποκρινόμενοι άμεσα στις απαιτήσεις των καταναλωτών και στους πελάτες να ενημερώνονται και να επιλέγουν σωστά τα προϊόντα τους, στην καλύτερη τιμή. Χρειάζεται χρόνος προσαρμογής και βελτίωσης υπηρεσιών για όλους τους λιανέμπορους στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ή θα ανταποκριθούν ή θα μείνουν θεατές». Αύξηση πωλήσεων 56% το 2021 Τα νούμερα για το 2021 επιβεβαίωσαν, πάντως, την από- λυτα ανοδική τάση του κλάδου, αφού η αύξηση των πωλήσεων στα online μάρκετ, έφθασε το 56% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Convert Group, η συνολική αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ άγγιξε τα 255 εκατ., ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Οι κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων είναι οι εξής: +101% σε προϊόντα για κατοικί- δια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +75% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +69% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +68% σε φρέσκα Περισσότεροι από 5,5 εκατομμύρια Έλληνες αγοράζουν πλέον διαδικτυακά, με την ανάπτυξη των online πωλήσεων να συνεχίζεται με έντονους ρυθμούς.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=