Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

78 έρευνα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίη- σης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά. Σημειώνεται ότι η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικί- δια, η οποία ενώ γνώρισε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου. Κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος κατανα- λωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Η μείωση που κατα- γράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτό- χρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. «Αντέχει» το φυσικό κατάστημα στις αγορές ειδών παντοπωλείου Η ραγδαία ανάπτυξη του ψηφιακού καναλιού αγορών την τελευταία διετία, απομάκρυνε σημαντική μερίδα των καταναλωτών από τα φυσικά καταστήματα, τα οποία όμως δείχνουν να «αντέχουν» στον ανταγωνισμό, του- λάχιστον σε ό,τι αφορά τα είδη παντοπωλείου. Σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησε το Capgemini Research Institute, το ψηφιακό κανάλι αγορών έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλές ακόμη και για κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες παραδοσιακά πωλούνταν στα φυσικά καταστήματα. Τα είδη παντοπωλείου, όμως, δια- τηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεών τους, μακριά από το διαδίκτυο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 57% των αγοραστών κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών από το φυσικό κατάστημα και συμπληρώνει με μικρές ηλεκτρονικές παραγγελίες. Εναλλακτικά, απαντούν ότι αγοράζουν είδη παντοπωλείου ή μεγάλα και ογκώδη είδη οικιακής χρήσης στο διαδίκτυο και φρέσκα προϊό- ντα από το φυσικό κατάστημα. Η έρευνα μελέτησε και το ύψος των δαπανών, που πραγματοποιούν πλέον οι καταναλωτές online. Πάνω από τους μισούς αγοραστές ειδών παντοπωλείου (53%) απαντούν ότι ξοδεύουν περισσότερα σε είδη παντοπω- λείου στο διαδίκτυο με παράδοση κατ’ οίκον. Επίσης, περίπου το ένα τρίτο (1/3) ξοδεύει περισσότερα στο διαδίκτυο με παραλαβή από το κατάστημα απ’ ό,τι πριν από την πανδημία. Μόλις το 18% των αγοραστών ειδών παντοπωλείου απαντά το ίδιο για τις αγορές στο φυσικό κατάστημα. Δύο ταχυτήτων τα e-shops στην Ελλάδα Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι τα online μάρκετ και γενικότερα τα e-shops στην Ελλάδα παραμένουν αρκετά ανοργάνωτα, με πολλά από αυτά να μην έχουν καταφέ- ρει ακόμη να καλύψουν σωστά τις ανάγκες των καταναλωτών. Η εκτίναξη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου την τελευταία διετία, λόγω πανδημίας, δεν βρήκε έτοιμες τις επιχειρήσεις, οι οποίες και προ- σπαθούν πια σιγά-σιγά να αναπτυχθούν και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ελληνικής αγοράς, όπως σημειώνει και σχετική έρευνα του Ελληνικού Συν- δέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) σε συνεργασία με την Truberries. Τα ευρήματα έδειξαν ότι υπάρχουν e-shops δύο ταχυτήτων στην Ελλάδα. Κάποιοι επενδύουν πιο σοβαρά, αντιμετωπίζοντας το e-shop τους ως κύρια εμπορική δραστηριότητα, ενώ άλλοι έχουν μία πιο χαλαρή προσέγγιση είτε επειδή δραστηρι- οποιήθηκαν αμυνόμενοι απέναντι στο Covid είτε γιατί λειτουργούν το e-shop τους απλώς ως προέκταση του Τα τρόφιμα βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών για τους online κατα- ναλωτές από τα είδη του παντοπωλείου Το 57% των καταναλωτών κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του από το φυσικό κατάστημα και τις συμπληρώνει με μικρές ηλεκτρονικές παραγγελίες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=